La Torre provarà una iniciativa europea contra catàstrofes naturals amb tecnologia no tripulada i control remot

La pedania valenciana de la Torre, una de les més afectades per la DANA del passat mes d’octubre, acollirà en juny una prova pilot d’una iniciativa europea que busca millorar la resposta davant de catàstrofes naturals. Esta iniciativa, anomenada Lead-Pro, integra tecnologies punteres i intel·ligència artificial per a la gestió d’emergències.

La Policia Local de València farà proves amb vehicles aeris i submarins no tripulats. Estos aparells es podran controlar a distància o funcionar de manera autònoma per a detectar anomalies en zones perilloses. La finalitat és millorar l’eficiència i la seguretat dels equips d’intervenció davant de situacions d’emergència.

El projecte Lead-Pro està cofinançat per la Comissió Europea. La Policia Local de València lidera les proves de camp a Espanya, i serà el primer cos de seguretat de l’Estat que testarà este sistema. L’objectiu és coordinar millor els serveis d’emergència, reduir el temps de resposta i agilitzar la recuperació de zones afectades per catàstrofes.

Robots, sensors i dades per a anticipar emergències

Per a fer-ho possible, el govern local ha acceptat una subvenció de 203.915 euros de la Comissió Europea. Esta ajuda permetrà equipar els cossos de seguretat amb tecnologia basada en intel·ligència artificial per a totes les fases d’una emergència: des de la predicció fins a la recuperació.

Juntament amb la Policia Local de València participen altres sis socis de quatre països: les policies nacionals de Letònia i Lituània, una empresa espanyola de desenvolupament tecnològic i tres entitats internacionals especialitzades.

En una primera fase, els socis recopilen i analitzen informació en temps real per a preveure emergències greus. A partir d’açò, es crearà un sistema d’alerta ràpida i eficaç. També es millorarà la geolocalització, tant per a la població com per als equips d’emergència.

A continuació, el projecte optimitzarà les dades obtingudes de diferents fonts: imatges aèries i satel·litals, xarxes de sensors i informació meteorològica. Finalment, Lead-Pro desenvoluparà solucions innovadores per a la recuperació postcrisi, com l’ús de robots en zones perilloses o la rehabilitació de xarxes d’energia i comunicació.

Més suport europeu per a impulsar la policia de barri

Dins d’esta estratègia tecnològica, la Policia Local també rebrà una altra subvenció de 228.250 euros. Esta quantitat prové també de la Comissió Europea i s’emmarca en el projecte Koban, destinat a millorar l’eficiència de la policia de barri.

Koban permetrà desenvolupar un assistent virtual basat en intel·ligència artificial i una aplicació mòbil. Ambdós eines ajudaran els agents en el seu dia a dia, facilitant l’atenció ciutadana i la resolució de conflictes.

En este projecte participen un total de 19 entitats, entre les quals hi ha cossos policials de huit països europeus. El projecte busca innovar en la seguretat de proximitat i fer-la més eficaç i propera a la ciutadania.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix a Pérez Llorca expulsar del PP a Carlos Mazón i advertix d’encobriment

Diana Morant ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que apart a Carlos Mazón del PP i de Les Corts després de l'avanç de la causa per la DANA i la seua remissió al TSJCV.

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.

Vox defén la presumpció d’innocència de Mazón i sosté que l’acta és personal

José María Llanos ha evitat valorar l'escrit remés al TSJCV sobre la DANA i ha remarcat que la renúncia a l'escó correspon a cada diputat.

Bernabé retrau la tranquil·litat de Feijóo davant la petició d’investigar a Mazón per la DANA

Pilar Bernabé ha dit que li fan mal i avergonyixen les paraules de Feijóo, que es declara molt tranquil davant la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. La delegada reclama al PP que li demane l'acta i convertisca el cas en un punt d'inflexió intern.

EMT València suma 26 autobusos elèctrics i híbrids i avança cap a una flota 100% sostenible

EMT València incorpora 26 autobusos elèctrics i híbrids i accelera la renovació de la seua flota amb una inversió de 118 milions i 222 unitats fins a 2027. La Línia 59 connectarà Sociópolis el 9 de març amb cinc autobusos i freqüències de 18 a 21 minuts.

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.