La Torre provarà una iniciativa europea contra catàstrofes naturals amb tecnologia no tripulada i control remot

La pedania valenciana de la Torre, una de les més afectades per la DANA del passat mes d’octubre, acollirà en juny una prova pilot d’una iniciativa europea que busca millorar la resposta davant de catàstrofes naturals. Esta iniciativa, anomenada Lead-Pro, integra tecnologies punteres i intel·ligència artificial per a la gestió d’emergències.

La Policia Local de València farà proves amb vehicles aeris i submarins no tripulats. Estos aparells es podran controlar a distància o funcionar de manera autònoma per a detectar anomalies en zones perilloses. La finalitat és millorar l’eficiència i la seguretat dels equips d’intervenció davant de situacions d’emergència.

El projecte Lead-Pro està cofinançat per la Comissió Europea. La Policia Local de València lidera les proves de camp a Espanya, i serà el primer cos de seguretat de l’Estat que testarà este sistema. L’objectiu és coordinar millor els serveis d’emergència, reduir el temps de resposta i agilitzar la recuperació de zones afectades per catàstrofes.

Robots, sensors i dades per a anticipar emergències

Per a fer-ho possible, el govern local ha acceptat una subvenció de 203.915 euros de la Comissió Europea. Esta ajuda permetrà equipar els cossos de seguretat amb tecnologia basada en intel·ligència artificial per a totes les fases d’una emergència: des de la predicció fins a la recuperació.

Juntament amb la Policia Local de València participen altres sis socis de quatre països: les policies nacionals de Letònia i Lituània, una empresa espanyola de desenvolupament tecnològic i tres entitats internacionals especialitzades.

En una primera fase, els socis recopilen i analitzen informació en temps real per a preveure emergències greus. A partir d’açò, es crearà un sistema d’alerta ràpida i eficaç. També es millorarà la geolocalització, tant per a la població com per als equips d’emergència.

A continuació, el projecte optimitzarà les dades obtingudes de diferents fonts: imatges aèries i satel·litals, xarxes de sensors i informació meteorològica. Finalment, Lead-Pro desenvoluparà solucions innovadores per a la recuperació postcrisi, com l’ús de robots en zones perilloses o la rehabilitació de xarxes d’energia i comunicació.

Més suport europeu per a impulsar la policia de barri

Dins d’esta estratègia tecnològica, la Policia Local també rebrà una altra subvenció de 228.250 euros. Esta quantitat prové també de la Comissió Europea i s’emmarca en el projecte Koban, destinat a millorar l’eficiència de la policia de barri.

Koban permetrà desenvolupar un assistent virtual basat en intel·ligència artificial i una aplicació mòbil. Ambdós eines ajudaran els agents en el seu dia a dia, facilitant l’atenció ciutadana i la resolució de conflictes.

En este projecte participen un total de 19 entitats, entre les quals hi ha cossos policials de huit països europeus. El projecte busca innovar en la seguretat de proximitat i fer-la més eficaç i propera a la ciutadania.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellat un grup que robava cotxes per a exportar-los: quatre a la presó provisional

Quatre hòmens bielorussos han ingressat a la presó provisional després de caure un grup que robava cotxes a Alacant i València per a vendre'ls a França. L'operació conjunta de Policia Nacional i Guàrdia Civil ha recuperat huit vehicles i abundant material per a falsificar bastidors i documents.

Una persona ha mort atropellada per un camió en Real (València)

Una persona ha mort de matinada en ser atropellada per un camió en Real (València). El CICU va rebre l'avís a les 00.30 i els sanitaris van confirmar la defunció.

Polèmica pels Rodalia en Falles: Catalá exigix respecte i Compromís planteja aforaments

Renfe ha limitat l'arribada dels Rodalia a l'Estació del Nord en l'horari de les mascletaes i ha deslligat un xoc polític. Compromís ha proposat aforaments i un perímetre per a mantindre el servici amb seguretat.

El València busca la seua tercera victòria seguida en Lliga davant l’Oviedo quasi un any després

El València visita el Carlos Tartiere amb el repte d'encadenar tres triomfs en Lliga després de véncer a Osasuna i Alaves. No ho aconseguix des de fa quasi un any.

L’Elx prepara la visita al Reial Madrid amb les baixes de Bigas, John i Fort

L'equip il·licità ha preparat la visita del sabado al camp del Reial Madrid amb tres absències per problemes fisicos. Bigas apunta a la llista i John ho té dificil.

Renfe programa 2.100 trens de Rodalia per a les Falles a València

Renfe ha programat 2.100 trens de Rodalia amb origen i destinació València per a la setmana fallera, amb més de 2 milions de places i un reforç del 35%. Hi haurà servicis diürns i nocturns amb freqüències especials per línies.

Catalá demana respecte després del pla de Rodalia en Falles i creix el xoc polític

Renfe ha limitat l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord entre les 13 i les 15 hores del 13 al 19 de març per les aglomeracions de les mascletaes. Catalá demana respecte, el Consell parla d'error del Ministeri i l'oposició planteja crítiques i alternatives.

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

Pérez Llorca ha anunciat habilitar el sòl dotacional municipal sense desenrotllar per a vivenda mitjançant canvis en el Pla Simplifica 2. També ha avançat tres noves estacions d'ITV a Segorbe, Onda i Torrent per a sumar unes 50.000 inspeccions.