La Torre provarà una iniciativa europea contra catàstrofes naturals amb tecnologia no tripulada i control remot

La pedania valenciana de la Torre, una de les més afectades per la DANA del passat mes d’octubre, acollirà en juny una prova pilot d’una iniciativa europea que busca millorar la resposta davant de catàstrofes naturals. Esta iniciativa, anomenada Lead-Pro, integra tecnologies punteres i intel·ligència artificial per a la gestió d’emergències.

La Policia Local de València farà proves amb vehicles aeris i submarins no tripulats. Estos aparells es podran controlar a distància o funcionar de manera autònoma per a detectar anomalies en zones perilloses. La finalitat és millorar l’eficiència i la seguretat dels equips d’intervenció davant de situacions d’emergència.

El projecte Lead-Pro està cofinançat per la Comissió Europea. La Policia Local de València lidera les proves de camp a Espanya, i serà el primer cos de seguretat de l’Estat que testarà este sistema. L’objectiu és coordinar millor els serveis d’emergència, reduir el temps de resposta i agilitzar la recuperació de zones afectades per catàstrofes.

Robots, sensors i dades per a anticipar emergències

Per a fer-ho possible, el govern local ha acceptat una subvenció de 203.915 euros de la Comissió Europea. Esta ajuda permetrà equipar els cossos de seguretat amb tecnologia basada en intel·ligència artificial per a totes les fases d’una emergència: des de la predicció fins a la recuperació.

Juntament amb la Policia Local de València participen altres sis socis de quatre països: les policies nacionals de Letònia i Lituània, una empresa espanyola de desenvolupament tecnològic i tres entitats internacionals especialitzades.

En una primera fase, els socis recopilen i analitzen informació en temps real per a preveure emergències greus. A partir d’açò, es crearà un sistema d’alerta ràpida i eficaç. També es millorarà la geolocalització, tant per a la població com per als equips d’emergència.

A continuació, el projecte optimitzarà les dades obtingudes de diferents fonts: imatges aèries i satel·litals, xarxes de sensors i informació meteorològica. Finalment, Lead-Pro desenvoluparà solucions innovadores per a la recuperació postcrisi, com l’ús de robots en zones perilloses o la rehabilitació de xarxes d’energia i comunicació.

Més suport europeu per a impulsar la policia de barri

Dins d’esta estratègia tecnològica, la Policia Local també rebrà una altra subvenció de 228.250 euros. Esta quantitat prové també de la Comissió Europea i s’emmarca en el projecte Koban, destinat a millorar l’eficiència de la policia de barri.

Koban permetrà desenvolupar un assistent virtual basat en intel·ligència artificial i una aplicació mòbil. Ambdós eines ajudaran els agents en el seu dia a dia, facilitant l’atenció ciutadana i la resolució de conflictes.

En este projecte participen un total de 19 entitats, entre les quals hi ha cossos policials de huit països europeus. El projecte busca innovar en la seguretat de proximitat i fer-la més eficaç i propera a la ciutadania.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.