La Torre provarà una iniciativa europea contra catàstrofes naturals amb tecnologia no tripulada i control remot

La pedania valenciana de la Torre, una de les més afectades per la DANA del passat mes d’octubre, acollirà en juny una prova pilot d’una iniciativa europea que busca millorar la resposta davant de catàstrofes naturals. Esta iniciativa, anomenada Lead-Pro, integra tecnologies punteres i intel·ligència artificial per a la gestió d’emergències.

La Policia Local de València farà proves amb vehicles aeris i submarins no tripulats. Estos aparells es podran controlar a distància o funcionar de manera autònoma per a detectar anomalies en zones perilloses. La finalitat és millorar l’eficiència i la seguretat dels equips d’intervenció davant de situacions d’emergència.

El projecte Lead-Pro està cofinançat per la Comissió Europea. La Policia Local de València lidera les proves de camp a Espanya, i serà el primer cos de seguretat de l’Estat que testarà este sistema. L’objectiu és coordinar millor els serveis d’emergència, reduir el temps de resposta i agilitzar la recuperació de zones afectades per catàstrofes.

Robots, sensors i dades per a anticipar emergències

Per a fer-ho possible, el govern local ha acceptat una subvenció de 203.915 euros de la Comissió Europea. Esta ajuda permetrà equipar els cossos de seguretat amb tecnologia basada en intel·ligència artificial per a totes les fases d’una emergència: des de la predicció fins a la recuperació.

Juntament amb la Policia Local de València participen altres sis socis de quatre països: les policies nacionals de Letònia i Lituània, una empresa espanyola de desenvolupament tecnològic i tres entitats internacionals especialitzades.

En una primera fase, els socis recopilen i analitzen informació en temps real per a preveure emergències greus. A partir d’açò, es crearà un sistema d’alerta ràpida i eficaç. També es millorarà la geolocalització, tant per a la població com per als equips d’emergència.

A continuació, el projecte optimitzarà les dades obtingudes de diferents fonts: imatges aèries i satel·litals, xarxes de sensors i informació meteorològica. Finalment, Lead-Pro desenvoluparà solucions innovadores per a la recuperació postcrisi, com l’ús de robots en zones perilloses o la rehabilitació de xarxes d’energia i comunicació.

Més suport europeu per a impulsar la policia de barri

Dins d’esta estratègia tecnològica, la Policia Local també rebrà una altra subvenció de 228.250 euros. Esta quantitat prové també de la Comissió Europea i s’emmarca en el projecte Koban, destinat a millorar l’eficiència de la policia de barri.

Koban permetrà desenvolupar un assistent virtual basat en intel·ligència artificial i una aplicació mòbil. Ambdós eines ajudaran els agents en el seu dia a dia, facilitant l’atenció ciutadana i la resolució de conflictes.

En este projecte participen un total de 19 entitats, entre les quals hi ha cossos policials de huit països europeus. El projecte busca innovar en la seguretat de proximitat i fer-la més eficaç i propera a la ciutadania.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.