La vaga educativa a la Comunitat demana aturar ‘l’atac a l’educació pública’ i confia que el Consell ‘reaccione’

La Plataforma subratlla la «bona acollida» de l’atur i Educació xifra el seguiment en un 18% i destaca la normalitat en els centres

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La vaga educativa convocada hui dijous a la Comunitat Valenciana per a protestar contra les polítiques del PP i Vox –partits de govern al territori– ha arrancat amb «molt bona acollida» i l’esperança que el Consell «reaccione». «Si no és així, en les pròximes setmanes hi haurà tal vegada més» accions.

Així ho ha assegurat el president de la Federació d’associacions de mares i pares d’alumnes de la província de València (Fampa-València) de la Confederació d’AMPA de la Comunitat Valenciana ‘Gonzalo Anaya’ i portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament públic, Rubén Pacheco, en declaracions als mitjans en la manifestació que recorre el centre de València.

Pacheco ha recordat que entre les motivacions de la protesta educativa figura, com a «primera i principal», les lleis que presenten PP i Vox «en les quals s’ataca directament l’educació pública», ha dit en referència a la proposició de llei de llibertat educativa.

Igualment, ha criticat «el districte únic segregador, l’arranjament escolar que elimina 206 aules en l’escola pública i que derivarà inevitablement alumnat cap a l’escola concertada, la pèrdua de professorat i especialistes, el transport escolar deficient o el tancament de grups en les escoles oficials d’idiomes».

Preguntat per les declaracions realitzades pel conseller d’Educació, José Antonio Rovira, vinculant la convocatòria d’aquesta vaga a l’inici de la campanya de les eleccions europees, l’integrant de la Plataforma ha replicat: «Si ell està en aquest càlculs, li puc assegurar que nosaltres no. La nostra prioritat és la qualitat de l’escola pública, ni més ni menys. Si ell està en aquests càlculs, serà un problema seu».

I ha asseverat: «Esperem que el govern autonòmic reaccione. En aquest sentit, hem de ser optimistes, realistes, òbviament, però optimistes. Esperem que reaccione i si no reacciona, en les pròximes setmanes hi haurà tal vegada més» accions.

La manifestació a València –una de les quals s’ha convocat al llarg de la Comunitat durant la jornada de vaga– ha arrancat cap a les onze del matí i recorre el centre de la capital. Els assistents coregen lemes com «Mira Rovira, vaga educativa», «Rovira, Mazón, a pensar al balcó», «Conseller dimissió», «Educació pública de qualitat en valencià» i «En educació cap retallada». També porten cartells com ‘Stop retallades a l’escola publica’, ‘Educació sense censura’ i ‘No ens toqueu la llengua’.

Respecte al seguiment de la vaga, Marc Candela, del Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV) ha instat a esperar a les xifres definitives de la vesprada, encara que ha afirmat que hi ha «un bon seguiment».

En un primera valoració fins a les deu del matí, la Plataforma disposava de dades d’una enquesta contestat en 196 centres dels més de 1.500 centres educatius. Afirmen que «hi ha comarques amb un 50% de seguiment per part del professorat i molts centres pràcticament buits en diferents llocs».

El col·lectiu es mostra «satisfet» amb la resposta de la comunitat educativa i espera que la Conselleria d’Educació i el govern valencià «atenguen les reivindicacions de la comunitat educativa, que es manifestarà pels carrers de molts municipis valencians durant el matí i a Alacant, València i Castelló a la vesprada».

Per la seua banda, des de la Conselleria d’Educació han informat que el seguiment de la vaga, amb dades de les 11.30 hores facilitats per les direccions dels centres, ascendeix al 18,05%. A la província d’Alacant arriba al 17,70%; a Castelló, al 16,32% i a la de València, al 18,86%.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, ha subratllat que, segons les dades recaptades a través de la inspecció educativa, «els centres estan funcionant amb absoluta normalitat i no hi ha absolutament cap incident digne d’esment».

Últimes notícies

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.