La violència sexual a la indústria audiovisual: Un 60,3% de dones afectades

Un recent informe titulat ‘Unides per una indústria audiovisual igualitària, diversa i lliure de violències’, publicat per l’Associació de Dones Cineastes i de Mitjans Audiovisuals (CIM), ha posat de manifest una realitat alarmant: un 60,3% de les dones d’entre 20 i més de 50 anys ha afirmat haver patit algun tipus de violència sexual dins de la indústria del cinema i l’audiovisual. L’informe va ser presentat recentment a Madrid, amb la presència de la ministra d’Igualtat, Ana Redondo, i la presidenta interina de RTVE, Concepción Cascajosa.

La investigació es fonamenta en enquestes realitzades a 312 dones, a més d’entrevistar professionals del sector i recopilar testimonis de víctimes mitjançant històries de vida. La dada més impactant revela que gairebé 3 de cada 5 dones han viscut situacions de violència sexual, i el grup més afectat és el de les dones d’entre 40 i 49 anys, que representa un 37% de les denúncies.

Totes les àrees professionals de la indústria, incloent interpretació, direcció, art, maquillatge, perruqueria, so, guió, producció i postproducció, estan afectades per aquestes violències. Nerea Barjola, autora de l’informe, ha destacat que la violència sexual és percebuda com a «inevitable», creant un ambient on les dones joves esdevenen «dobles víctimes». Aquesta normalització de les agressions es vincula amb una cultura de la permissivitat i a una jerarquia instaurada en el sector.

El informe també adverteix que les dones joves es troben en una situació de vulnerabilitat més gran, ja que són vistes com a «preses» i se’ls exigeix fer coses que no volen per avançar en la seua carrera. Quan les dones admiren figures de poder, com actors o directors, el seu consentiment sovint no és del tot lliure, el que agrava la situació.

Des de CIM han denunciat un sistema de silencis que alimenta aquesta cultura de violència i han instat a la creació d'»espais de sororitat» per ajudar a trencar amb aquesta dinàmica. Abans de la presentació de l’informe, Bàrbara Tardón, coautora de l’estudi, va fer una crida als ministeris de Cultura, Igualtat i Treball per reconèixer la violència sexual com un risc laboral.

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.