L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, va publicar durant l’any 2023 deu números nous (del 264 al 273) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians.

Les publicacions corresponen als municipis d’Alaquàs, a càrrec de Mireia Mora Guzmán; Peníscola, l’autor del qual és Alfred Remolar Franch; Beneixama, a càrrec de Juan Carlos Valdés Vera; Sagunt i Canet d’en Berenguer, de Lluís Alcaide Balaguer; Villargordo del Cabriel, elaborat per Juan Piqueras Haba; Xelva, de Jordi-Vicent Alvir Ballester; la Nucia, a càrrec de Maria Antònia Cano Ivorra i Maria Isabel Guardiola Savall; i Callosa de Segura i l’Algorfa, tots dos de Francisco Marco Torres.

L’Acadèmia va presentar els fullets d’Alaquàs, Peníscola, Beneixama i Sagunt en la XVI Jornada d’Onomàstica (Silla, 27 i 28 d’octubre del 2023),  que es va dedicar a la hidronímia.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu, un inventari de la toponímia normalitzada (partides, vies de comunicació, hidrònims, orònims…) i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada per tot territori valencià. En segon terme, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada. I finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals, com ara el de l’excursionisme, les escoles, les associacions culturals, etc.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a recopilar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Els opuscles estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en l’apartat Publicacions del web de l’AVL:  PUBLICACIONS – AVL (gva.es)

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.