L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, va publicar durant l’any 2023 deu números nous (del 264 al 273) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians.

Les publicacions corresponen als municipis d’Alaquàs, a càrrec de Mireia Mora Guzmán; Peníscola, l’autor del qual és Alfred Remolar Franch; Beneixama, a càrrec de Juan Carlos Valdés Vera; Sagunt i Canet d’en Berenguer, de Lluís Alcaide Balaguer; Villargordo del Cabriel, elaborat per Juan Piqueras Haba; Xelva, de Jordi-Vicent Alvir Ballester; la Nucia, a càrrec de Maria Antònia Cano Ivorra i Maria Isabel Guardiola Savall; i Callosa de Segura i l’Algorfa, tots dos de Francisco Marco Torres.

L’Acadèmia va presentar els fullets d’Alaquàs, Peníscola, Beneixama i Sagunt en la XVI Jornada d’Onomàstica (Silla, 27 i 28 d’octubre del 2023),  que es va dedicar a la hidronímia.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu, un inventari de la toponímia normalitzada (partides, vies de comunicació, hidrònims, orònims…) i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada per tot territori valencià. En segon terme, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada. I finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals, com ara el de l’excursionisme, les escoles, les associacions culturals, etc.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a recopilar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Els opuscles estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en l’apartat Publicacions del web de l’AVL:  PUBLICACIONS – AVL (gva.es)

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022