L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, va publicar durant l’any 2023 deu números nous (del 264 al 273) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians.

Les publicacions corresponen als municipis d’Alaquàs, a càrrec de Mireia Mora Guzmán; Peníscola, l’autor del qual és Alfred Remolar Franch; Beneixama, a càrrec de Juan Carlos Valdés Vera; Sagunt i Canet d’en Berenguer, de Lluís Alcaide Balaguer; Villargordo del Cabriel, elaborat per Juan Piqueras Haba; Xelva, de Jordi-Vicent Alvir Ballester; la Nucia, a càrrec de Maria Antònia Cano Ivorra i Maria Isabel Guardiola Savall; i Callosa de Segura i l’Algorfa, tots dos de Francisco Marco Torres.

L’Acadèmia va presentar els fullets d’Alaquàs, Peníscola, Beneixama i Sagunt en la XVI Jornada d’Onomàstica (Silla, 27 i 28 d’octubre del 2023),  que es va dedicar a la hidronímia.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu, un inventari de la toponímia normalitzada (partides, vies de comunicació, hidrònims, orònims…) i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada per tot territori valencià. En segon terme, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada. I finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals, com ara el de l’excursionisme, les escoles, les associacions culturals, etc.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a recopilar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Els opuscles estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en l’apartat Publicacions del web de l’AVL:  PUBLICACIONS – AVL (gva.es)

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.