L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, va publicar durant l’any 2023 deu números nous (del 264 al 273) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians.

Les publicacions corresponen als municipis d’Alaquàs, a càrrec de Mireia Mora Guzmán; Peníscola, l’autor del qual és Alfred Remolar Franch; Beneixama, a càrrec de Juan Carlos Valdés Vera; Sagunt i Canet d’en Berenguer, de Lluís Alcaide Balaguer; Villargordo del Cabriel, elaborat per Juan Piqueras Haba; Xelva, de Jordi-Vicent Alvir Ballester; la Nucia, a càrrec de Maria Antònia Cano Ivorra i Maria Isabel Guardiola Savall; i Callosa de Segura i l’Algorfa, tots dos de Francisco Marco Torres.

L’Acadèmia va presentar els fullets d’Alaquàs, Peníscola, Beneixama i Sagunt en la XVI Jornada d’Onomàstica (Silla, 27 i 28 d’octubre del 2023),  que es va dedicar a la hidronímia.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu, un inventari de la toponímia normalitzada (partides, vies de comunicació, hidrònims, orònims…) i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és triple. En primer lloc, es vol traslladar a l’àmbit municipal la informació toponímica recopilada de manera sistemàtica i generalitzada per tot territori valencià. En segon terme, establir una connexió oficial amb els ajuntaments: consensuar la toponímia normalitzada i oficialitzada. I finalment, divulgar la toponímia en diferents sectors locals, com ara el de l’excursionisme, les escoles, les associacions culturals, etc.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a recopilar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Els opuscles estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en l’apartat Publicacions del web de l’AVL:  PUBLICACIONS – AVL (gva.es)

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.