L’Ajuntament activa el protocol per contaminació atmosfèrica en episodi tipus 1

AEMET preveu que el vent de ponent d’este dijous mitiga la situació

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha activat el protocol de mesures informatives en episodi tipus 1 de contaminació atmosfèrica, després que les estacions dels districtes de Patraix i Olivereta registraren este passat dimecres una mitjana diària de PM10 (partícules en suspensió atmosfèrica amb un diàmetre aerodinàmic igual o inferior a 10 micròmetres) superior a 50 micròmetres per metre cúbic.

Davant d’esta situació s’aconsella evitar l’activitat física intensa a l’aire lliure, especialment xiquets, dones embarassades, majors de 65 anys o persones amb malalties respiratòries i cardiovasculars, explica el consistori en xarxes socials.

També es recomana utilitzar el transport públic, ja que contamina menys que el vehicle privat, a compartir cotxe sempre que siga possible i a no conduir donant acelerones, atès que conduir de la manera més constant possible ajuda a consumir poca gasolina.

Al seu torn, s’insta a no cremar restolls, matoll o pastures, ja que produíx risc d’incendis, emissió de diòxid de carboni, contaminació per fum, cendres i reducció de la matèria orgànica de sòl.

Altres recomanació és realitzar un ús responsable de la calefacció. S’emplaça a regular millor els termòstats per a ajustar els consums d’energia al necessari i així evitar el malbaratament.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) expliquen que este dimecres hi havia a València condiciones meteorològiques que impedien la bona ventilació de l’atmosfera sobre la ciutat: vent fluix i inversió tèrmica en capes baixes que mantenien els contaminants confinats en un succint estrat junt amb el sòl.

MILLOR VENTILACIÓ ATMOSFÈRICA

Per a este dijous es preveu que faça vent més intens i de ponent, mentre aquest dimecres era fluix variable. No bufarà molt fort però hi haurà ratxes d’entre 30 i 40 quilòmetres per hora, suficient per a una millor ventilació atmosfèrica, apunta AEMET en xarxes socials.

A més, està previst que este dijous desaparega la inversió tèrmica que apareixia este dimecres en un succint estrat de 300 metres sobre la superfície, que mantenia els contaminants confinats en este estrat atmosfèric. Per tot això, les condicions de hui són menys adverses que ahir.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.