L’Ajuntament activa el protocol per contaminació atmosfèrica en episodi tipus 1

AEMET preveu que el vent de ponent d’este dijous mitiga la situació

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha activat el protocol de mesures informatives en episodi tipus 1 de contaminació atmosfèrica, després que les estacions dels districtes de Patraix i Olivereta registraren este passat dimecres una mitjana diària de PM10 (partícules en suspensió atmosfèrica amb un diàmetre aerodinàmic igual o inferior a 10 micròmetres) superior a 50 micròmetres per metre cúbic.

Davant d’esta situació s’aconsella evitar l’activitat física intensa a l’aire lliure, especialment xiquets, dones embarassades, majors de 65 anys o persones amb malalties respiratòries i cardiovasculars, explica el consistori en xarxes socials.

També es recomana utilitzar el transport públic, ja que contamina menys que el vehicle privat, a compartir cotxe sempre que siga possible i a no conduir donant acelerones, atès que conduir de la manera més constant possible ajuda a consumir poca gasolina.

Al seu torn, s’insta a no cremar restolls, matoll o pastures, ja que produíx risc d’incendis, emissió de diòxid de carboni, contaminació per fum, cendres i reducció de la matèria orgànica de sòl.

Altres recomanació és realitzar un ús responsable de la calefacció. S’emplaça a regular millor els termòstats per a ajustar els consums d’energia al necessari i així evitar el malbaratament.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) expliquen que este dimecres hi havia a València condiciones meteorològiques que impedien la bona ventilació de l’atmosfera sobre la ciutat: vent fluix i inversió tèrmica en capes baixes que mantenien els contaminants confinats en un succint estrat junt amb el sòl.

MILLOR VENTILACIÓ ATMOSFÈRICA

Per a este dijous es preveu que faça vent més intens i de ponent, mentre aquest dimecres era fluix variable. No bufarà molt fort però hi haurà ratxes d’entre 30 i 40 quilòmetres per hora, suficient per a una millor ventilació atmosfèrica, apunta AEMET en xarxes socials.

A més, està previst que este dijous desaparega la inversió tèrmica que apareixia este dimecres en un succint estrat de 300 metres sobre la superfície, que mantenia els contaminants confinats en este estrat atmosfèric. Per tot això, les condicions de hui són menys adverses que ahir.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU