13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

L’Ajuntament activa el protocol per contaminació atmosfèrica en episodi tipus 1

AEMET preveu que el vent de ponent d’este dijous mitiga la situació

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha activat el protocol de mesures informatives en episodi tipus 1 de contaminació atmosfèrica, després que les estacions dels districtes de Patraix i Olivereta registraren este passat dimecres una mitjana diària de PM10 (partícules en suspensió atmosfèrica amb un diàmetre aerodinàmic igual o inferior a 10 micròmetres) superior a 50 micròmetres per metre cúbic.

Davant d’esta situació s’aconsella evitar l’activitat física intensa a l’aire lliure, especialment xiquets, dones embarassades, majors de 65 anys o persones amb malalties respiratòries i cardiovasculars, explica el consistori en xarxes socials.

També es recomana utilitzar el transport públic, ja que contamina menys que el vehicle privat, a compartir cotxe sempre que siga possible i a no conduir donant acelerones, atès que conduir de la manera més constant possible ajuda a consumir poca gasolina.

Al seu torn, s’insta a no cremar restolls, matoll o pastures, ja que produíx risc d’incendis, emissió de diòxid de carboni, contaminació per fum, cendres i reducció de la matèria orgànica de sòl.

Altres recomanació és realitzar un ús responsable de la calefacció. S’emplaça a regular millor els termòstats per a ajustar els consums d’energia al necessari i així evitar el malbaratament.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) expliquen que este dimecres hi havia a València condiciones meteorològiques que impedien la bona ventilació de l’atmosfera sobre la ciutat: vent fluix i inversió tèrmica en capes baixes que mantenien els contaminants confinats en un succint estrat junt amb el sòl.

MILLOR VENTILACIÓ ATMOSFÈRICA

Per a este dijous es preveu que faça vent més intens i de ponent, mentre aquest dimecres era fluix variable. No bufarà molt fort però hi haurà ratxes d’entre 30 i 40 quilòmetres per hora, suficient per a una millor ventilació atmosfèrica, apunta AEMET en xarxes socials.

A més, està previst que este dijous desaparega la inversió tèrmica que apareixia este dimecres en un succint estrat de 300 metres sobre la superfície, que mantenia els contaminants confinats en este estrat atmosfèric. Per tot això, les condicions de hui són menys adverses que ahir.

Últimes notícies

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.