L’Ajuntament activa el protocol per contaminació atmosfèrica en episodi tipus 1

AEMET preveu que el vent de ponent d’este dijous mitiga la situació

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha activat el protocol de mesures informatives en episodi tipus 1 de contaminació atmosfèrica, després que les estacions dels districtes de Patraix i Olivereta registraren este passat dimecres una mitjana diària de PM10 (partícules en suspensió atmosfèrica amb un diàmetre aerodinàmic igual o inferior a 10 micròmetres) superior a 50 micròmetres per metre cúbic.

Davant d’esta situació s’aconsella evitar l’activitat física intensa a l’aire lliure, especialment xiquets, dones embarassades, majors de 65 anys o persones amb malalties respiratòries i cardiovasculars, explica el consistori en xarxes socials.

També es recomana utilitzar el transport públic, ja que contamina menys que el vehicle privat, a compartir cotxe sempre que siga possible i a no conduir donant acelerones, atès que conduir de la manera més constant possible ajuda a consumir poca gasolina.

Al seu torn, s’insta a no cremar restolls, matoll o pastures, ja que produíx risc d’incendis, emissió de diòxid de carboni, contaminació per fum, cendres i reducció de la matèria orgànica de sòl.

Altres recomanació és realitzar un ús responsable de la calefacció. S’emplaça a regular millor els termòstats per a ajustar els consums d’energia al necessari i així evitar el malbaratament.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) expliquen que este dimecres hi havia a València condiciones meteorològiques que impedien la bona ventilació de l’atmosfera sobre la ciutat: vent fluix i inversió tèrmica en capes baixes que mantenien els contaminants confinats en un succint estrat junt amb el sòl.

MILLOR VENTILACIÓ ATMOSFÈRICA

Per a este dijous es preveu que faça vent més intens i de ponent, mentre aquest dimecres era fluix variable. No bufarà molt fort però hi haurà ratxes d’entre 30 i 40 quilòmetres per hora, suficient per a una millor ventilació atmosfèrica, apunta AEMET en xarxes socials.

A més, està previst que este dijous desaparega la inversió tèrmica que apareixia este dimecres en un succint estrat de 300 metres sobre la superfície, que mantenia els contaminants confinats en este estrat atmosfèric. Per tot això, les condicions de hui són menys adverses que ahir.

Últimes notícies

Martínez i Scariolo reediten 36 anys després el seu primer gran dol europeu

Reial Madrid i València Basket es creuen en semifinals de l'Eurolliga en un enfrontament amb aroma vintage entre Sergio Scariolo i Pedro Martínez, rivals des de la Copa Korac de 1990.

Les Arts recupera ‘La noche de San Juan’, el ballet truncat per la Guerra Civil

El Palau de les Arts recupera este divendres un ballet inèdit de 1936 interromput per la Guerra Civil, ara revisitat pel coreògraf Antonio Ruz des d’una mirada contemporània.

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.

València Basket i Reial Madrid afronten en l’Eurolliga el seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es mesuren a Atenes en les semifinals de la Final a Quatre de l'Eurolliga, en el qual serà el seu sèptim enfrontament del curs, amb un balanç de 4-2 a favor del conjunt blanc.