L’Ajuntament activa el protocol per contaminació atmosfèrica en episodi tipus 1

AEMET preveu que el vent de ponent d’este dijous mitiga la situació

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha activat el protocol de mesures informatives en episodi tipus 1 de contaminació atmosfèrica, després que les estacions dels districtes de Patraix i Olivereta registraren este passat dimecres una mitjana diària de PM10 (partícules en suspensió atmosfèrica amb un diàmetre aerodinàmic igual o inferior a 10 micròmetres) superior a 50 micròmetres per metre cúbic.

Davant d’esta situació s’aconsella evitar l’activitat física intensa a l’aire lliure, especialment xiquets, dones embarassades, majors de 65 anys o persones amb malalties respiratòries i cardiovasculars, explica el consistori en xarxes socials.

També es recomana utilitzar el transport públic, ja que contamina menys que el vehicle privat, a compartir cotxe sempre que siga possible i a no conduir donant acelerones, atès que conduir de la manera més constant possible ajuda a consumir poca gasolina.

Al seu torn, s’insta a no cremar restolls, matoll o pastures, ja que produíx risc d’incendis, emissió de diòxid de carboni, contaminació per fum, cendres i reducció de la matèria orgànica de sòl.

Altres recomanació és realitzar un ús responsable de la calefacció. S’emplaça a regular millor els termòstats per a ajustar els consums d’energia al necessari i així evitar el malbaratament.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) expliquen que este dimecres hi havia a València condiciones meteorològiques que impedien la bona ventilació de l’atmosfera sobre la ciutat: vent fluix i inversió tèrmica en capes baixes que mantenien els contaminants confinats en un succint estrat junt amb el sòl.

MILLOR VENTILACIÓ ATMOSFÈRICA

Per a este dijous es preveu que faça vent més intens i de ponent, mentre aquest dimecres era fluix variable. No bufarà molt fort però hi haurà ratxes d’entre 30 i 40 quilòmetres per hora, suficient per a una millor ventilació atmosfèrica, apunta AEMET en xarxes socials.

A més, està previst que este dijous desaparega la inversió tèrmica que apareixia este dimecres en un succint estrat de 300 metres sobre la superfície, que mantenia els contaminants confinats en este estrat atmosfèric. Per tot això, les condicions de hui són menys adverses que ahir.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.