L’Ajuntament d’Alacant demanarà la nul·litat de la llicència als macrodepòsits del port esta setmana davant del TSJ

ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Alacant presentarà esta setmana davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs per a la nul·litat de la llicència ambiental de l’empresa XC Busines 90 –sol·licitada al febrer de 2013– per a instal·lar un centre de distribució de combustibles i carburants petrolífers al port.

Així, el govern local fa un pas mes per a evitar la instal·lació dels macrodepòsits, a la qual també s’oposa l’Autoritat Portuària d’Alacant (APA).

L’alcalde Luis Barcala ja va explicar que el consistori pensava “esgotar” totes les possibilitats perquè no se situen allí.

Així ho ha confirmat el vicealcalde Manuel Villar en la roda de premsa posterior a la junta de govern local, celebrada hui, encara que no ha detallat en què es basarà la petició de nul·litat de l’Ajuntament “per respecte a la lletrada” que està elaborant el document.

A mitjan desembre de 2024, el Tribunal Suprem (TS) va inadmetre a tràmit el recurs de l’Ajuntament a la sentència del TSJCV per la qual a l’abril del mateix any reconeixia la llicència a l’empresa per silenci administratiu positiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.

Set ciutats s’alien per a un turisme urbà més sostenible i equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià cooperaran en una nova Xarxa de Destinacions Turístiques Urbanes. L'objectiu és avançar cap a un model sostenible que concilie els interessos de visitants i veïns.

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.

La jutgessa de Catarroja prorroga sis mesos la instrucció penal de la DANA

La jutgessa ha acordat prorrogar sis mesos, des del 30 d'abril, la investigació per la DANA de 2024 per diligències pendents i la seua complexitat. El jutjat encara espera recuperar els missatges de WhatsApp de l'excap de gabinet de l'expresident Carlos Mazón

Compromís afirma que han actuat amb contundència des del primer indici després de la detenció d’un edil d’Altea

La coalició va suspendre cautelarment de les seues delegacions i de militància al regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó i va activar el seu protocol contra violències masclistes.