L’AN admet el recurs de Foment pel rebuig de la CNMC a poder-se personar en l’OPA de BBVA al Sabadell

La patronal reclama que s’escolten les seues consideracions en la fase 2

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional (AN) ha admés a tràmit el recurs presentat per Foment del Treball davant el rebuig de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a que es puga personar en la fase 2 de l’estudi sobre l’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell, expliquen fonts de la patronal a Europa Press este dimecres.

Segons ha avançat ‘La Vanguardia’, l’AN ha requerit a la CNMC que remeta els expedients administratius del seu rebuig a que Foment del Treball participi en el procés.

En el recurs, Foment del Treball reclamava poder participar en esta fase 2 i que s’escolten les seues al·legacions sobre l’operació.

CALENDARI DE L’OPA

Elevar a fase 2 l’operació ha suposat, en la pràctica, ampliar el calendari de l’OPA que BBVA plantejava en un primer moment.

Esta fase pot durar fins a tres mesos, si bé no compten en este termini les possibles suspensions que Competència pot aplicar per sol·licitar més informació.

Una vegada conclosa esta anàlisi en profunditat, Competència podrà aprovar l’operació sense condicions, amb condicions o prohibir-les.

En els dos últims supòsits, l’operació s’elevaria al Ministeri d’Economia, que de retruc la podria portar al Consell de Ministres, el qual es pronunciaria sobre altres criteris com la defensa i la seguretat nacionals o la garantia d’un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial.

Últimes notícies

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.