17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’AN admet el recurs de Foment pel rebuig de la CNMC a poder-se personar en l’OPA de BBVA al Sabadell

La patronal reclama que s’escolten les seues consideracions en la fase 2

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional (AN) ha admés a tràmit el recurs presentat per Foment del Treball davant el rebuig de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a que es puga personar en la fase 2 de l’estudi sobre l’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell, expliquen fonts de la patronal a Europa Press este dimecres.

Segons ha avançat ‘La Vanguardia’, l’AN ha requerit a la CNMC que remeta els expedients administratius del seu rebuig a que Foment del Treball participi en el procés.

En el recurs, Foment del Treball reclamava poder participar en esta fase 2 i que s’escolten les seues al·legacions sobre l’operació.

CALENDARI DE L’OPA

Elevar a fase 2 l’operació ha suposat, en la pràctica, ampliar el calendari de l’OPA que BBVA plantejava en un primer moment.

Esta fase pot durar fins a tres mesos, si bé no compten en este termini les possibles suspensions que Competència pot aplicar per sol·licitar més informació.

Una vegada conclosa esta anàlisi en profunditat, Competència podrà aprovar l’operació sense condicions, amb condicions o prohibir-les.

En els dos últims supòsits, l’operació s’elevaria al Ministeri d’Economia, que de retruc la podria portar al Consell de Ministres, el qual es pronunciaria sobre altres criteris com la defensa i la seguretat nacionals o la garantia d’un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial.

Últimes notícies

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.