L’AN admet el recurs de Foment pel rebuig de la CNMC a poder-se personar en l’OPA de BBVA al Sabadell

La patronal reclama que s’escolten les seues consideracions en la fase 2

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional (AN) ha admés a tràmit el recurs presentat per Foment del Treball davant el rebuig de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a que es puga personar en la fase 2 de l’estudi sobre l’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell, expliquen fonts de la patronal a Europa Press este dimecres.

Segons ha avançat ‘La Vanguardia’, l’AN ha requerit a la CNMC que remeta els expedients administratius del seu rebuig a que Foment del Treball participi en el procés.

En el recurs, Foment del Treball reclamava poder participar en esta fase 2 i que s’escolten les seues al·legacions sobre l’operació.

CALENDARI DE L’OPA

Elevar a fase 2 l’operació ha suposat, en la pràctica, ampliar el calendari de l’OPA que BBVA plantejava en un primer moment.

Esta fase pot durar fins a tres mesos, si bé no compten en este termini les possibles suspensions que Competència pot aplicar per sol·licitar més informació.

Una vegada conclosa esta anàlisi en profunditat, Competència podrà aprovar l’operació sense condicions, amb condicions o prohibir-les.

En els dos últims supòsits, l’operació s’elevaria al Ministeri d’Economia, que de retruc la podria portar al Consell de Ministres, el qual es pronunciaria sobre altres criteris com la defensa i la seguretat nacionals o la garantia d’un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial.

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.