L’AN admet el recurs de Foment pel rebuig de la CNMC a poder-se personar en l’OPA de BBVA al Sabadell

La patronal reclama que s’escolten les seues consideracions en la fase 2

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional (AN) ha admés a tràmit el recurs presentat per Foment del Treball davant el rebuig de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a que es puga personar en la fase 2 de l’estudi sobre l’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell, expliquen fonts de la patronal a Europa Press este dimecres.

Segons ha avançat ‘La Vanguardia’, l’AN ha requerit a la CNMC que remeta els expedients administratius del seu rebuig a que Foment del Treball participi en el procés.

En el recurs, Foment del Treball reclamava poder participar en esta fase 2 i que s’escolten les seues al·legacions sobre l’operació.

CALENDARI DE L’OPA

Elevar a fase 2 l’operació ha suposat, en la pràctica, ampliar el calendari de l’OPA que BBVA plantejava en un primer moment.

Esta fase pot durar fins a tres mesos, si bé no compten en este termini les possibles suspensions que Competència pot aplicar per sol·licitar més informació.

Una vegada conclosa esta anàlisi en profunditat, Competència podrà aprovar l’operació sense condicions, amb condicions o prohibir-les.

En els dos últims supòsits, l’operació s’elevaria al Ministeri d’Economia, que de retruc la podria portar al Consell de Ministres, el qual es pronunciaria sobre altres criteris com la defensa i la seguretat nacionals o la garantia d’un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.