L’AN admet el recurs de Foment pel rebuig de la CNMC a poder-se personar en l’OPA de BBVA al Sabadell

La patronal reclama que s’escolten les seues consideracions en la fase 2

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

L’Audiència Nacional (AN) ha admés a tràmit el recurs presentat per Foment del Treball davant el rebuig de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a que es puga personar en la fase 2 de l’estudi sobre l’oferta pública d’adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell, expliquen fonts de la patronal a Europa Press este dimecres.

Segons ha avançat ‘La Vanguardia’, l’AN ha requerit a la CNMC que remeta els expedients administratius del seu rebuig a que Foment del Treball participi en el procés.

En el recurs, Foment del Treball reclamava poder participar en esta fase 2 i que s’escolten les seues al·legacions sobre l’operació.

CALENDARI DE L’OPA

Elevar a fase 2 l’operació ha suposat, en la pràctica, ampliar el calendari de l’OPA que BBVA plantejava en un primer moment.

Esta fase pot durar fins a tres mesos, si bé no compten en este termini les possibles suspensions que Competència pot aplicar per sol·licitar més informació.

Una vegada conclosa esta anàlisi en profunditat, Competència podrà aprovar l’operació sense condicions, amb condicions o prohibir-les.

En els dos últims supòsits, l’operació s’elevaria al Ministeri d’Economia, que de retruc la podria portar al Consell de Ministres, el qual es pronunciaria sobre altres criteris com la defensa i la seguretat nacionals o la garantia d’un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.

PSPV i Compromís qüestionen el trasllat de la parella de Pérez Llorca a la Diputació de València

PSPV i Compromís denuncien la contractació en comissió de servicis de la parella del president Juanfran Pérez Llorca per la Diputació de València, mentres PP i Vox defenen la legalitat i normalitat del trasllat.

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.