L’AVL avala els criteris lingüístics impulsats pel Consell

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) avala, encara que amb excepcions, el model de valencià que vol impulsar el govern de Carlos Mazón. Un valencià administratiu més pròxim a la llengua que es parla al carrer. Un model que s’implantaria després de derogar la Generalitat els criteris aplicats des de 2016 pel Consell del Botànic.

Com avançava este matí el Levante-EMV, un informe emés per la institució dona suport a la major part de les propostes fetes per la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística del departament del conseller José Antonio Rovira. No obstant això, es critica que no es reconega a l’AVL com a autoritat normativa de referència i el seu paper en la consolidació d’un model formal de valencià.

L’AVL apunta que els criteris lingüístics adoptats en el nou model de llenguatge administratiu seguixen el marc definit per l’Acadèmica Valenciana de la Llengua excepte en alguns aspectes que s’aparten de la normativa gramatical com la duplicació pronominal amb complement indirecte, la recomanació de l’ús del cardinal enfront de l’ordinal o que s’incloguen les locucions ‘a començaments de’ i ‘a finals de’ amb el substantiu en plural.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.