L’AVL avala els criteris lingüístics impulsats pel Consell

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) avala, encara que amb excepcions, el model de valencià que vol impulsar el govern de Carlos Mazón. Un valencià administratiu més pròxim a la llengua que es parla al carrer. Un model que s’implantaria després de derogar la Generalitat els criteris aplicats des de 2016 pel Consell del Botànic.

Com avançava este matí el Levante-EMV, un informe emés per la institució dona suport a la major part de les propostes fetes per la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística del departament del conseller José Antonio Rovira. No obstant això, es critica que no es reconega a l’AVL com a autoritat normativa de referència i el seu paper en la consolidació d’un model formal de valencià.

L’AVL apunta que els criteris lingüístics adoptats en el nou model de llenguatge administratiu seguixen el marc definit per l’Acadèmica Valenciana de la Llengua excepte en alguns aspectes que s’aparten de la normativa gramatical com la duplicació pronominal amb complement indirecte, la recomanació de l’ús del cardinal enfront de l’ordinal o que s’incloguen les locucions ‘a començaments de’ i ‘a finals de’ amb el substantiu en plural.

Últimes notícies

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.
FILMOTECA D'ESTIU