L’AVL avala els criteris lingüístics impulsats pel Consell

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) avala, encara que amb excepcions, el model de valencià que vol impulsar el govern de Carlos Mazón. Un valencià administratiu més pròxim a la llengua que es parla al carrer. Un model que s’implantaria després de derogar la Generalitat els criteris aplicats des de 2016 pel Consell del Botànic.

Com avançava este matí el Levante-EMV, un informe emés per la institució dona suport a la major part de les propostes fetes per la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística del departament del conseller José Antonio Rovira. No obstant això, es critica que no es reconega a l’AVL com a autoritat normativa de referència i el seu paper en la consolidació d’un model formal de valencià.

L’AVL apunta que els criteris lingüístics adoptats en el nou model de llenguatge administratiu seguixen el marc definit per l’Acadèmica Valenciana de la Llengua excepte en alguns aspectes que s’aparten de la normativa gramatical com la duplicació pronominal amb complement indirecte, la recomanació de l’ús del cardinal enfront de l’ordinal o que s’incloguen les locucions ‘a començaments de’ i ‘a finals de’ amb el substantiu en plural.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.