Les AMPA demanen ‘espais segurs i lliures de fang’ per a la infància afectada per la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Confederació d’AMPA de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya i FAMPA-València reclama a la Conselleria d’Educació que habilite «espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la DANA, perquè puguen recuperar les rutines i eixir dels llocs insalubres on estan, tant físicament com mentalment».

«No pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que estan vivint», lamenta en un comunicat el president de la confederació, Rubén Pacheco.

El col·lectiu de famílies critica la forma en què l’administració s’ha comunicat amb elles: «una circular en la qual en cap moment s’explica com funciona l’acollida d’uns centres a uns altres, si podrà ser en el mateix nivell en què actualment estudien, com faran per no superar la ràtio, si en la mesura del possible estarà vinculat a altres alumnes que vingen del mateix centre, si comptaran amb transport públic o cada família ha de transportar-los i si tenen garantit també el servici de menjador».

«Les famílies ho han de gestionar tot pel seu compte, han rebut la mínima informació, i ni tan sols han pensat que moltes d’elles ho han perdut tot i no tenen accés a internet per a fer els tràmits», denúncia Pacheco.

Des de la Confederació Gonzalo Anaya i FAMPA-València recorden que s’han coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per a poder elaborar un estudi de necessitats perquè totes les donacions siguen efectives i responguen a les mancances que puga tindre l’alumnat i els centres educatius.

L’objectiu, expliquen, és «canalitzar l’ajuda perquè siga com més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la major normalitat possible, al més prompte possible».

Últimes notícies

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.