Les AMPA demanen ‘espais segurs i lliures de fang’ per a la infància afectada per la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Confederació d’AMPA de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya i FAMPA-València reclama a la Conselleria d’Educació que habilite «espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la DANA, perquè puguen recuperar les rutines i eixir dels llocs insalubres on estan, tant físicament com mentalment».

«No pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que estan vivint», lamenta en un comunicat el president de la confederació, Rubén Pacheco.

El col·lectiu de famílies critica la forma en què l’administració s’ha comunicat amb elles: «una circular en la qual en cap moment s’explica com funciona l’acollida d’uns centres a uns altres, si podrà ser en el mateix nivell en què actualment estudien, com faran per no superar la ràtio, si en la mesura del possible estarà vinculat a altres alumnes que vingen del mateix centre, si comptaran amb transport públic o cada família ha de transportar-los i si tenen garantit també el servici de menjador».

«Les famílies ho han de gestionar tot pel seu compte, han rebut la mínima informació, i ni tan sols han pensat que moltes d’elles ho han perdut tot i no tenen accés a internet per a fer els tràmits», denúncia Pacheco.

Des de la Confederació Gonzalo Anaya i FAMPA-València recorden que s’han coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per a poder elaborar un estudi de necessitats perquè totes les donacions siguen efectives i responguen a les mancances que puga tindre l’alumnat i els centres educatius.

L’objectiu, expliquen, és «canalitzar l’ajuda perquè siga com més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la major normalitat possible, al més prompte possible».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.