Les AMPA demanen ‘espais segurs i lliures de fang’ per a la infància afectada per la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Confederació d’AMPA de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya i FAMPA-València reclama a la Conselleria d’Educació que habilite «espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la DANA, perquè puguen recuperar les rutines i eixir dels llocs insalubres on estan, tant físicament com mentalment».

«No pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que estan vivint», lamenta en un comunicat el president de la confederació, Rubén Pacheco.

El col·lectiu de famílies critica la forma en què l’administració s’ha comunicat amb elles: «una circular en la qual en cap moment s’explica com funciona l’acollida d’uns centres a uns altres, si podrà ser en el mateix nivell en què actualment estudien, com faran per no superar la ràtio, si en la mesura del possible estarà vinculat a altres alumnes que vingen del mateix centre, si comptaran amb transport públic o cada família ha de transportar-los i si tenen garantit també el servici de menjador».

«Les famílies ho han de gestionar tot pel seu compte, han rebut la mínima informació, i ni tan sols han pensat que moltes d’elles ho han perdut tot i no tenen accés a internet per a fer els tràmits», denúncia Pacheco.

Des de la Confederació Gonzalo Anaya i FAMPA-València recorden que s’han coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per a poder elaborar un estudi de necessitats perquè totes les donacions siguen efectives i responguen a les mancances que puga tindre l’alumnat i els centres educatius.

L’objectiu, expliquen, és «canalitzar l’ajuda perquè siga com més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la major normalitat possible, al més prompte possible».

Últimes notícies

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.

Mor un home en caure d’un penya-segat a la cala Advocat de Benissa

Un home ha mort este dissabte a última hora de la vesprada en precipitar-se des d’un penya-segat a la cala Advocat, al terme municipal de Benissa. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies del succés i tracta d’identificar la víctima.

Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i més calor a l’interior de València.