15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Les AMPA demanen ‘espais segurs i lliures de fang’ per a la infància afectada per la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La Confederació d’AMPA de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya i FAMPA-València reclama a la Conselleria d’Educació que habilite “espais segurs i nets, i amb acompanyament, per a les xiquetes i xiquets dels llocs afectats per la DANA, perquè puguen recuperar les rutines i eixir dels llocs insalubres on estan, tant físicament com mentalment”.

“No pot ser que la Conselleria d’Educació, una setmana després, encara no tinga un pla, ens preocupa la salut mental de les xiquetes i els xiquets per tot el que estan vivint”, lamenta en un comunicat el president de la confederació, Rubén Pacheco.

El col·lectiu de famílies critica la forma en què l’administració s’ha comunicat amb elles: “una circular en la qual en cap moment s’explica com funciona l’acollida d’uns centres a uns altres, si podrà ser en el mateix nivell en què actualment estudien, com faran per no superar la ràtio, si en la mesura del possible estarà vinculat a altres alumnes que vingen del mateix centre, si comptaran amb transport públic o cada família ha de transportar-los i si tenen garantit també el servici de menjador”.

“Les famílies ho han de gestionar tot pel seu compte, han rebut la mínima informació, i ni tan sols han pensat que moltes d’elles ho han perdut tot i no tenen accés a internet per a fer els tràmits”, denúncia Pacheco.

Des de la Confederació Gonzalo Anaya i FAMPA-València recorden que s’han coordinat amb l’Associació de directores i directors d’Educació Primària (ADEP) i amb l’Associació de Direccions d’IES (ADIES) per a poder elaborar un estudi de necessitats perquè totes les donacions siguen efectives i responguen a les mancances que puga tindre l’alumnat i els centres educatius.

L’objectiu, expliquen, és “canalitzar l’ajuda perquè siga com més efectiva millor, perquè la comunitat educativa puga recuperar les seues vides amb la major normalitat possible, al més prompte possible”.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.