Les farmàcies de la Comunitat Valenciana seran punts violeta

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acordat hui amb el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, impulsar la col·laboració entre ambdues institucions i potenciar la detecció precoç de la violència de gènere des de les farmàcies.

Bernabé ha destacat sobre este tema que el MICOF té “un profund compromís en esta lluita crucial contra la violència masclista”. Així, després d’esta reunió ha ressaltat que treballaran “junts i de manera coordinada perquè les farmàcies de la província de Valencia, i en general les de la Comunitat Valenciana, siguen punts violeta”.

En este sentit, ha explicat que “és necessari formalitzar un protocol general d’actuació, dins del marc de col·laboració entre esta Delegació del Govern i els col·legis valencians de farmacèutics i farmacèutiques”. Un protocol que, ha assenyalat, “desenvoluparan i en el qual també participaran les tres Subdelegacions del Govern de la Comunitat”.

“Les farmàcies són una de les entitats més reconegudes per la ciutadania amb l’afegit que en les zones rurals exercixen un paper fonamental com a servici públic, d’atenció per a les persones que viuen en els nostres municipis més allunyats dels nuclis més poblats”, ha ressaltat.

Així mateix, ha recordat la importància que “la societat civil s’implique, i que cadascuna de nosaltres exercim de punt violeta per a protegir a les dones davant d’una situació de perill”.

Finalment, ha insistit en el “paper transcendental de la societat a l’hora d’exigir-nos a totes les administracions que ens coordinem i que treballem com un pacte d’Estat real, de totes i tots, en contra d’este terrorisme masclista que mata a les dones pel fet de ser-ho”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.