Les farmàcies de la Comunitat Valenciana seran punts violeta

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acordat hui amb el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, impulsar la col·laboració entre ambdues institucions i potenciar la detecció precoç de la violència de gènere des de les farmàcies.

Bernabé ha destacat sobre este tema que el MICOF té «un profund compromís en esta lluita crucial contra la violència masclista». Així, després d’esta reunió ha ressaltat que treballaran «junts i de manera coordinada perquè les farmàcies de la província de Valencia, i en general les de la Comunitat Valenciana, siguen punts violeta».

En este sentit, ha explicat que «és necessari formalitzar un protocol general d’actuació, dins del marc de col·laboració entre esta Delegació del Govern i els col·legis valencians de farmacèutics i farmacèutiques». Un protocol que, ha assenyalat, «desenvoluparan i en el qual també participaran les tres Subdelegacions del Govern de la Comunitat».

«Les farmàcies són una de les entitats més reconegudes per la ciutadania amb l’afegit que en les zones rurals exercixen un paper fonamental com a servici públic, d’atenció per a les persones que viuen en els nostres municipis més allunyats dels nuclis més poblats», ha ressaltat.

Així mateix, ha recordat la importància que «la societat civil s’implique, i que cadascuna de nosaltres exercim de punt violeta per a protegir a les dones davant d’una situació de perill».

Finalment, ha insistit en el «paper transcendental de la societat a l’hora d’exigir-nos a totes les administracions que ens coordinem i que treballem com un pacte d’Estat real, de totes i tots, en contra d’este terrorisme masclista que mata a les dones pel fet de ser-ho».

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.