Les farmàcies de la Comunitat Valenciana seran punts violeta

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acordat hui amb el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, impulsar la col·laboració entre ambdues institucions i potenciar la detecció precoç de la violència de gènere des de les farmàcies.

Bernabé ha destacat sobre este tema que el MICOF té “un profund compromís en esta lluita crucial contra la violència masclista”. Així, després d’esta reunió ha ressaltat que treballaran “junts i de manera coordinada perquè les farmàcies de la província de Valencia, i en general les de la Comunitat Valenciana, siguen punts violeta”.

En este sentit, ha explicat que “és necessari formalitzar un protocol general d’actuació, dins del marc de col·laboració entre esta Delegació del Govern i els col·legis valencians de farmacèutics i farmacèutiques”. Un protocol que, ha assenyalat, “desenvoluparan i en el qual també participaran les tres Subdelegacions del Govern de la Comunitat”.

“Les farmàcies són una de les entitats més reconegudes per la ciutadania amb l’afegit que en les zones rurals exercixen un paper fonamental com a servici públic, d’atenció per a les persones que viuen en els nostres municipis més allunyats dels nuclis més poblats”, ha ressaltat.

Així mateix, ha recordat la importància que “la societat civil s’implique, i que cadascuna de nosaltres exercim de punt violeta per a protegir a les dones davant d’una situació de perill”.

Finalment, ha insistit en el “paper transcendental de la societat a l’hora d’exigir-nos a totes les administracions que ens coordinem i que treballem com un pacte d’Estat real, de totes i tots, en contra d’este terrorisme masclista que mata a les dones pel fet de ser-ho”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un motorista atropellat per diversos vehicles en l’A-70 d’Alacant

Un home de 35 anys ha mort en l'A-70 d'Alacant després de caure de la moto i ser atropellat per diversos vehicles entre els km 19 i 20. Els sanitaris només han pogut confirmar el decés.

María José San Román obri La Barra del Gurmet a l’Esplanada amb concepte de barra

La xef inaugura La Barra del Gurmet a l'Esplanada d'Espanya amb un format de barra, disseny inspirat en el mosaic del passeig i servicis de desdejuni, cocteleria, menjars i sopars.

Ruixats localment forts i tempesta en el litoral de Castelló i puja la cota de neu a 1.600 m

Cel nuvolós este diumenge amb precipitacions irregulars i tempestes de matinada en el litoral de Castelló. La cota de neu ascendix de 1.200-1.400 m a 1.600 m.

Detinguts huit membres d’una xarxa que robava i extorquia a empresaris asiàtics i planejava un segrest a València

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat una xarxa assentada a Madrid que atacava a empresaris d'Àsia oriental. Se'ls atribuïx un robatori amb violència a Cantàbria i la planificació d'un segrest a València.

Morant ha defés que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i la ciència ho avala

Diana Morant ha sostingut que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i que la ciència ho recolza. En el 8M ha demanat mantindre la mobilització per la igualtat i combatre el negacionismo, recordant tres assassinats a la província de Castelló.

Pérez Llorca advoca per la igualtat més enllà de pancartes en la Romeria dels Canyes

El president ha cridat a treballar per la igualtat més enllà d'eslògans en la Romeria dels Canyes i ha reivindicat la cooperació entre institucions.

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets