Les farmàcies de la Comunitat Valenciana seran punts violeta

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acordat hui amb el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, impulsar la col·laboració entre ambdues institucions i potenciar la detecció precoç de la violència de gènere des de les farmàcies.

Bernabé ha destacat sobre este tema que el MICOF té «un profund compromís en esta lluita crucial contra la violència masclista». Així, després d’esta reunió ha ressaltat que treballaran «junts i de manera coordinada perquè les farmàcies de la província de Valencia, i en general les de la Comunitat Valenciana, siguen punts violeta».

En este sentit, ha explicat que «és necessari formalitzar un protocol general d’actuació, dins del marc de col·laboració entre esta Delegació del Govern i els col·legis valencians de farmacèutics i farmacèutiques». Un protocol que, ha assenyalat, «desenvoluparan i en el qual també participaran les tres Subdelegacions del Govern de la Comunitat».

«Les farmàcies són una de les entitats més reconegudes per la ciutadania amb l’afegit que en les zones rurals exercixen un paper fonamental com a servici públic, d’atenció per a les persones que viuen en els nostres municipis més allunyats dels nuclis més poblats», ha ressaltat.

Així mateix, ha recordat la importància que «la societat civil s’implique, i que cadascuna de nosaltres exercim de punt violeta per a protegir a les dones davant d’una situació de perill».

Finalment, ha insistit en el «paper transcendental de la societat a l’hora d’exigir-nos a totes les administracions que ens coordinem i que treballem com un pacte d’Estat real, de totes i tots, en contra d’este terrorisme masclista que mata a les dones pel fet de ser-ho».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.