Les farmàcies de la Comunitat Valenciana seran punts violeta

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acordat hui amb el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, impulsar la col·laboració entre ambdues institucions i potenciar la detecció precoç de la violència de gènere des de les farmàcies.

Bernabé ha destacat sobre este tema que el MICOF té «un profund compromís en esta lluita crucial contra la violència masclista». Així, després d’esta reunió ha ressaltat que treballaran «junts i de manera coordinada perquè les farmàcies de la província de Valencia, i en general les de la Comunitat Valenciana, siguen punts violeta».

En este sentit, ha explicat que «és necessari formalitzar un protocol general d’actuació, dins del marc de col·laboració entre esta Delegació del Govern i els col·legis valencians de farmacèutics i farmacèutiques». Un protocol que, ha assenyalat, «desenvoluparan i en el qual també participaran les tres Subdelegacions del Govern de la Comunitat».

«Les farmàcies són una de les entitats més reconegudes per la ciutadania amb l’afegit que en les zones rurals exercixen un paper fonamental com a servici públic, d’atenció per a les persones que viuen en els nostres municipis més allunyats dels nuclis més poblats», ha ressaltat.

Així mateix, ha recordat la importància que «la societat civil s’implique, i que cadascuna de nosaltres exercim de punt violeta per a protegir a les dones davant d’una situació de perill».

Finalment, ha insistit en el «paper transcendental de la societat a l’hora d’exigir-nos a totes les administracions que ens coordinem i que treballem com un pacte d’Estat real, de totes i tots, en contra d’este terrorisme masclista que mata a les dones pel fet de ser-ho».

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU