Les primeres exploracions en el pàrquing del centre MN4 no troben víctimes: ‘En principi, bones notícies’

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les primeres exploracions dels bombers en el primer soterrani del pàrquing del centre comercial MN4, a la localitat valenciana d’Alfafar, no han trobat víctimes mortals. «En principi, tot són bones notícies», ha manifestat, en declaracions a Europa Press, el director general de l’empresa propietària de la gran superfície, Grupo Martí, Javier Martí.

El directiu ha explicat que els bombers han entrat hui dilluns en la primera planta de l’aparcament, on l’aigua va arribar als 40 centímetres després de la DANA que ha assotat a la província de València, i han revisat l’interior de tots els vehicles, al mateix temps que han inspeccionat la zona amb pals. «En principi, no hi ha ningú», ha apuntat.

Martí ha assenyalat que encara han de revisar-se els baixos dels cotxes per a assegurar que cap cos ha quedat atrapat, alhora que ha comentat que la intenció és baixar posteriorment al segon soterrani «per a comprovar que l’aigua no va arrossegar cap persona».

«Normalment, la segona planta del pàrquing només s’obri els caps de setmanes, per la qual cosa en principi no hauria d’haver-hi cotxes», ha precisat, encara que ha insistit que també baixaran a este soterrani «per a comprovar».

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.