10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’estació de Torís va registrar 184,6 l/m2 en una hora el dia de la DANA, xifra rècord a Espanya

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

El dimarts 29 d’octubre –el dia de la catastròfica DANA que ha assolat la província de València–, en catorze hores de pluja, l’estació meteorològica de Torís va arreplegar 771.8 l/m2 i en només una hora es van registrar 184.6 l/m2, la qual cosa suposa el rècord d’Espanya en este període de temps.

Segons detalla l’Agència Estatal de Meteorologia, la precipitació acumulada en l’estació meteorològica de Torís Mes de Calabarra va llançar xifres mai vistes.

De fet, la precipitació màxima registrada en una hora a Torís, 184,6 l/m2, és el màxim històric absolut registrat a Espanya en una hora, superant així els 159.2 l/m2 acumulats a Vinaròs el 19 d’octubre de 2018.

A més, la precipitació màxima en 30 minuts va aplegar als 102.8 l/m2 i als 42.0 l/m2 en 10 minuts.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.