11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

L’estació de Torís va registrar 184,6 l/m2 en una hora el dia de la DANA, xifra rècord a Espanya

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

El dimarts 29 d’octubre –el dia de la catastròfica DANA que ha assolat la província de València–, en catorze hores de pluja, l’estació meteorològica de Torís va arreplegar 771.8 l/m2 i en només una hora es van registrar 184.6 l/m2, la qual cosa suposa el rècord d’Espanya en este període de temps.

Segons detalla l’Agència Estatal de Meteorologia, la precipitació acumulada en l’estació meteorològica de Torís Mes de Calabarra va llançar xifres mai vistes.

De fet, la precipitació màxima registrada en una hora a Torís, 184,6 l/m2, és el màxim històric absolut registrat a Espanya en una hora, superant així els 159.2 l/m2 acumulats a Vinaròs el 19 d’octubre de 2018.

A més, la precipitació màxima en 30 minuts va aplegar als 102.8 l/m2 i als 42.0 l/m2 en 10 minuts.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.