7.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

L’executiva dels Republicans proclama el cessament de Ciotti i aquest assegura que ‘seguix sent president’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La junta directiva del partit conservador francès Els Republicans ha acordat en una reunió extraordinària el cessament de l’actual líder, Eric Ciotti, pel seu desig de pactar amb la ultradreta, si bw este últim ha negat que la trobada tinga alguna conseqüència legal: “Seguisc sent el president de la nostra formació”.

El pols intern deriva de l’anunci llançat el dimarts per Ciotti de teixir una “aliança” amb Agrupació Nacional amb la vista posada en les eleccions legislatives anticipades, un gest que ‘de facte’ implicaria trencar el cordó sanitari que sempre ha marcat les relacions amb la ultradreta.

La tensió ha arribat a tal punt que els membres díscols de la cúpula van convocar per al dimecres una reunió extraordinària de la qual ha eixit teòricament una nova direcció, amb la fins ara secretària general, Annie Genevard, i el cap de llista a les europees, François-Xavier Bellamy, com a líders interins.

“En dur a terme negociacions secretes, sense consultar a la nostra família política i als nostres militants, Éric Ciotti trenca per complet els estatuts i la línia defensada per LR”, ha exposat Genevard a l’eixida de la trobada, que no s’ha celebrat a la seu del partit, tancada teòricament per raons de seguretat –segons la versió del propi Ciotti–.

La reacció de Ciotti no s’ha fet esperar i, igual que havia dictaminat abans de la trobada que este no tenia validesa legal, ha repetit el mateix argument una vegada conclòs. Així, considera que suposa una “violació flagrant” dels estatuts del partit i fins i tot planteja que “pot tenir conseqüències penals”.

A més, adjunta un comunicat amb els emblemes propis dels Republicans per a al·legar que no es pot fer un pas d’aquest calibre sense l’aval previ del president. “Nosaltres portem la veu dels ciutadans de dretes, ignorada i confiscada durant massa temps”, resa la nota.

Últimes notícies

Tres detinguts pel robatori de 278 quilos de coure en la línia elèctrica entre Xàtiva i Canals

La Guàrdia Civil ha detingut a tres persones i investiga a altres dos per vendre en chatarrerías 278 quilos de coure robats de l'estesa entre Xàtiva i Canals. El perjuí per reparacions i corts ha ascendit a 1,8 milions d'euros.

Convoquen a València una manifestació el 27 de desembre amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats, al costat d'associacions de víctimes de la dana i comités de reconstrucció, han convocat una marxa a València el 27 de desembre. Exigixen que Mazón renuncie a l'acta i declare davant la jutgessa.

85-82: el Maccabi desactiva a un València sense punteria en el seu retorn a Israel

El Maccabi Tel Aviv es va imposar 85-82 després d'ofegar al València amb el seu defensa de canvis i el desencert exterior. Els taronja van fallar tres triples per a forçar la pròrroga.

La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i amb neu en cotes altes

El cap de setmana marca l'arribada de l'hivern amb cels nuvolosos, pluges localment fortes el dissabte en la costa i neu el diumenge a 1.200-1.600 m. Vent de component oest i ambient fred, amb gelades febles a l'interior nord.

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.