L’executiva dels Republicans proclama el cessament de Ciotti i aquest assegura que ‘seguix sent president’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La junta directiva del partit conservador francès Els Republicans ha acordat en una reunió extraordinària el cessament de l’actual líder, Eric Ciotti, pel seu desig de pactar amb la ultradreta, si bw este últim ha negat que la trobada tinga alguna conseqüència legal: “Seguisc sent el president de la nostra formació”.

El pols intern deriva de l’anunci llançat el dimarts per Ciotti de teixir una “aliança” amb Agrupació Nacional amb la vista posada en les eleccions legislatives anticipades, un gest que ‘de facte’ implicaria trencar el cordó sanitari que sempre ha marcat les relacions amb la ultradreta.

La tensió ha arribat a tal punt que els membres díscols de la cúpula van convocar per al dimecres una reunió extraordinària de la qual ha eixit teòricament una nova direcció, amb la fins ara secretària general, Annie Genevard, i el cap de llista a les europees, François-Xavier Bellamy, com a líders interins.

“En dur a terme negociacions secretes, sense consultar a la nostra família política i als nostres militants, Éric Ciotti trenca per complet els estatuts i la línia defensada per LR”, ha exposat Genevard a l’eixida de la trobada, que no s’ha celebrat a la seu del partit, tancada teòricament per raons de seguretat –segons la versió del propi Ciotti–.

La reacció de Ciotti no s’ha fet esperar i, igual que havia dictaminat abans de la trobada que este no tenia validesa legal, ha repetit el mateix argument una vegada conclòs. Així, considera que suposa una “violació flagrant” dels estatuts del partit i fins i tot planteja que “pot tenir conseqüències penals”.

A més, adjunta un comunicat amb els emblemes propis dels Republicans per a al·legar que no es pot fer un pas d’aquest calibre sense l’aval previ del president. “Nosaltres portem la veu dels ciutadans de dretes, ignorada i confiscada durant massa temps”, resa la nota.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.