L’executiva dels Republicans proclama el cessament de Ciotti i aquest assegura que ‘seguix sent president’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La junta directiva del partit conservador francès Els Republicans ha acordat en una reunió extraordinària el cessament de l’actual líder, Eric Ciotti, pel seu desig de pactar amb la ultradreta, si bw este últim ha negat que la trobada tinga alguna conseqüència legal: «Seguisc sent el president de la nostra formació».

El pols intern deriva de l’anunci llançat el dimarts per Ciotti de teixir una «aliança» amb Agrupació Nacional amb la vista posada en les eleccions legislatives anticipades, un gest que ‘de facte’ implicaria trencar el cordó sanitari que sempre ha marcat les relacions amb la ultradreta.

La tensió ha arribat a tal punt que els membres díscols de la cúpula van convocar per al dimecres una reunió extraordinària de la qual ha eixit teòricament una nova direcció, amb la fins ara secretària general, Annie Genevard, i el cap de llista a les europees, François-Xavier Bellamy, com a líders interins.

«En dur a terme negociacions secretes, sense consultar a la nostra família política i als nostres militants, Éric Ciotti trenca per complet els estatuts i la línia defensada per LR», ha exposat Genevard a l’eixida de la trobada, que no s’ha celebrat a la seu del partit, tancada teòricament per raons de seguretat –segons la versió del propi Ciotti–.

La reacció de Ciotti no s’ha fet esperar i, igual que havia dictaminat abans de la trobada que este no tenia validesa legal, ha repetit el mateix argument una vegada conclòs. Així, considera que suposa una «violació flagrant» dels estatuts del partit i fins i tot planteja que «pot tenir conseqüències penals».

A més, adjunta un comunicat amb els emblemes propis dels Republicans per a al·legar que no es pot fer un pas d’aquest calibre sense l’aval previ del president. «Nosaltres portem la veu dels ciutadans de dretes, ignorada i confiscada durant massa temps», resa la nota.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.