10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

L’executiva dels Republicans proclama el cessament de Ciotti i aquest assegura que ‘seguix sent president’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La junta directiva del partit conservador francès Els Republicans ha acordat en una reunió extraordinària el cessament de l’actual líder, Eric Ciotti, pel seu desig de pactar amb la ultradreta, si bw este últim ha negat que la trobada tinga alguna conseqüència legal: “Seguisc sent el president de la nostra formació”.

El pols intern deriva de l’anunci llançat el dimarts per Ciotti de teixir una “aliança” amb Agrupació Nacional amb la vista posada en les eleccions legislatives anticipades, un gest que ‘de facte’ implicaria trencar el cordó sanitari que sempre ha marcat les relacions amb la ultradreta.

La tensió ha arribat a tal punt que els membres díscols de la cúpula van convocar per al dimecres una reunió extraordinària de la qual ha eixit teòricament una nova direcció, amb la fins ara secretària general, Annie Genevard, i el cap de llista a les europees, François-Xavier Bellamy, com a líders interins.

“En dur a terme negociacions secretes, sense consultar a la nostra família política i als nostres militants, Éric Ciotti trenca per complet els estatuts i la línia defensada per LR”, ha exposat Genevard a l’eixida de la trobada, que no s’ha celebrat a la seu del partit, tancada teòricament per raons de seguretat –segons la versió del propi Ciotti–.

La reacció de Ciotti no s’ha fet esperar i, igual que havia dictaminat abans de la trobada que este no tenia validesa legal, ha repetit el mateix argument una vegada conclòs. Així, considera que suposa una “violació flagrant” dels estatuts del partit i fins i tot planteja que “pot tenir conseqüències penals”.

A més, adjunta un comunicat amb els emblemes propis dels Republicans per a al·legar que no es pot fer un pas d’aquest calibre sense l’aval previ del president. “Nosaltres portem la veu dels ciutadans de dretes, ignorada i confiscada durant massa temps”, resa la nota.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.