11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’executiva dels Republicans proclama el cessament de Ciotti i aquest assegura que ‘seguix sent president’

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La junta directiva del partit conservador francès Els Republicans ha acordat en una reunió extraordinària el cessament de l’actual líder, Eric Ciotti, pel seu desig de pactar amb la ultradreta, si bw este últim ha negat que la trobada tinga alguna conseqüència legal: “Seguisc sent el president de la nostra formació”.

El pols intern deriva de l’anunci llançat el dimarts per Ciotti de teixir una “aliança” amb Agrupació Nacional amb la vista posada en les eleccions legislatives anticipades, un gest que ‘de facte’ implicaria trencar el cordó sanitari que sempre ha marcat les relacions amb la ultradreta.

La tensió ha arribat a tal punt que els membres díscols de la cúpula van convocar per al dimecres una reunió extraordinària de la qual ha eixit teòricament una nova direcció, amb la fins ara secretària general, Annie Genevard, i el cap de llista a les europees, François-Xavier Bellamy, com a líders interins.

“En dur a terme negociacions secretes, sense consultar a la nostra família política i als nostres militants, Éric Ciotti trenca per complet els estatuts i la línia defensada per LR”, ha exposat Genevard a l’eixida de la trobada, que no s’ha celebrat a la seu del partit, tancada teòricament per raons de seguretat –segons la versió del propi Ciotti–.

La reacció de Ciotti no s’ha fet esperar i, igual que havia dictaminat abans de la trobada que este no tenia validesa legal, ha repetit el mateix argument una vegada conclòs. Així, considera que suposa una “violació flagrant” dels estatuts del partit i fins i tot planteja que “pot tenir conseqüències penals”.

A més, adjunta un comunicat amb els emblemes propis dels Republicans per a al·legar que no es pot fer un pas d’aquest calibre sense l’aval previ del president. “Nosaltres portem la veu dels ciutadans de dretes, ignorada i confiscada durant massa temps”, resa la nota.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.