L’Exèrcit d’Israel anuncia l’enviament d’una quarta divisió a Líban en el marc de la invasió

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat este dimarts el desplegament d’una altra divisió en territori libanés, amb el que augmenten a quatre les implicades en la invasió de Líban, deslligada fa una setmana, després de més d’onze mesos de combats amb el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que la 146ª Divisió de Reserva “ha iniciat una operació terrestre selectiva i demarcada en el sector occidental del sud de Líban contra objectius i infraestructures terroristes de l’organització terrorista Hezbol·là”.

L’Exèrcit ha subratllat que “és la primera divisió de reserva que s’utilitza en combat en el sud del Líban com a part de l’operació ‘Fletxes del Nord'”, abans de recalcar que les forces que la integren van participar prèviament “en diverses missions de combat al nord i a la Franja de Gaza”.

La 146ª Divisió de Reserva se suma així a les divisions 98ª, 36ª i 91ª, que operen ja en els sectors centre i est del sud de Líban, segons han confirmat les autoritats israelianes.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dos setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments des de fa prop d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.