13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’Exèrcit d’Israel anuncia l’enviament d’una quarta divisió a Líban en el marc de la invasió

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat este dimarts el desplegament d’una altra divisió en territori libanés, amb el que augmenten a quatre les implicades en la invasió de Líban, deslligada fa una setmana, després de més d’onze mesos de combats amb el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que la 146ª Divisió de Reserva “ha iniciat una operació terrestre selectiva i demarcada en el sector occidental del sud de Líban contra objectius i infraestructures terroristes de l’organització terrorista Hezbol·là”.

L’Exèrcit ha subratllat que “és la primera divisió de reserva que s’utilitza en combat en el sud del Líban com a part de l’operació ‘Fletxes del Nord'”, abans de recalcar que les forces que la integren van participar prèviament “en diverses missions de combat al nord i a la Franja de Gaza”.

La 146ª Divisió de Reserva se suma així a les divisions 98ª, 36ª i 91ª, que operen ja en els sectors centre i est del sud de Líban, segons han confirmat les autoritats israelianes.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dos setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments des de fa prop d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.