L’Exèrcit d’Israel anuncia l’enviament d’una quarta divisió a Líban en el marc de la invasió

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat este dimarts el desplegament d’una altra divisió en territori libanés, amb el que augmenten a quatre les implicades en la invasió de Líban, deslligada fa una setmana, després de més d’onze mesos de combats amb el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que la 146ª Divisió de Reserva “ha iniciat una operació terrestre selectiva i demarcada en el sector occidental del sud de Líban contra objectius i infraestructures terroristes de l’organització terrorista Hezbol·là”.

L’Exèrcit ha subratllat que “és la primera divisió de reserva que s’utilitza en combat en el sud del Líban com a part de l’operació ‘Fletxes del Nord'”, abans de recalcar que les forces que la integren van participar prèviament “en diverses missions de combat al nord i a la Franja de Gaza”.

La 146ª Divisió de Reserva se suma així a les divisions 98ª, 36ª i 91ª, que operen ja en els sectors centre i est del sud de Líban, segons han confirmat les autoritats israelianes.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació “selectiva i limitada” contra “objectius terroristes i infraestructures” d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dos setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments des de fa prop d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.