L’Exèrcit d’Israel anuncia l’enviament d’una quarta divisió a Líban en el marc de la invasió

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat este dimarts el desplegament d’una altra divisió en territori libanés, amb el que augmenten a quatre les implicades en la invasió de Líban, deslligada fa una setmana, després de més d’onze mesos de combats amb el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en el seu compte en la xarxa social X que la 146ª Divisió de Reserva «ha iniciat una operació terrestre selectiva i demarcada en el sector occidental del sud de Líban contra objectius i infraestructures terroristes de l’organització terrorista Hezbol·là».

L’Exèrcit ha subratllat que «és la primera divisió de reserva que s’utilitza en combat en el sud del Líban com a part de l’operació ‘Fletxes del Nord'», abans de recalcar que les forces que la integren van participar prèviament «en diverses missions de combat al nord i a la Franja de Gaza».

La 146ª Divisió de Reserva se suma així a les divisions 98ª, 36ª i 91ª, que operen ja en els sectors centre i est del sud de Líban, segons han confirmat les autoritats israelianes.

Israel ha descrit la seua invasió de Líban com una operació «selectiva i limitada» contra «objectius terroristes i infraestructures» d’Hezbol·là. L’ofensiva va ser llançada després de prop de dos setmanes d’atacs intensificats i ha anat en paral·lel amb una recrudescència dels bombardejos contra la capital, Beirut, i altres zones del país.

Les autoritats libaneses han denunciat més de 2.000 morts a causa dels atacs israelians durant l’últim any, xifra que ha augmentat dràsticament durant les últimes dos setmanes. A més, milers de persones han resultat ferides i prop d’1,2 milions s’han vist forçades a fugir de les seues llars.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments des de fa prop d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.