L’Ibex 35 inicia la jornada amb caiguda, però es recupera gràcies a Bankinter

Madrid – L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,33%, situant-se en 13.165,3 punts. Aquesta caiguda ha estat compensada minuts després, quan el selectiu ha pujat un 0,17% fins als 13.231,2 punts, gràcies a les bones notícies procedents de Bankinter, que ha mostrat una pujada de més del 2%.

Bankinter ha presentat els seus comptes del primer trimestre del 2025, amb un benefici net atribuït de 270 milions d’euros, representant un increment del 34,5% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquesta notícia ha impulsat el seu valor a Borsa i ha animat el mercat espanyol.

A més, en el sector energètic, Iberdrola i Kansai han aconseguit les aprovacions regulatòries per culminar la seva inversió de 1.280 milions d’euros en el parc eòlic marí Windanker, situat al Mar Bàltic, amb una capacitat de 315 MW.

Pel que fa al pla internacional, el ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, es reunirà amb el representant de Comerç dels Estats Units, Jamieson Greer, per reforçar les relacions bilaterals i cercar un acord comercial just, evitant conflictes aranzelaris.

Com a part del context, dotze estats dels Estats Units han presentat una demanda contra l’Administració de Trump per impugnar la legalitat de la seva agenda aranzelària, que consideren que infringeix l’autoritat del Congrés en matèria de comerç exterior.

En els primers compassos de la sessió, les majors pujades de l’Ibex 35 han estat per a Bankinter (+2,2%), Repsol (+0,62%), Endesa (+0,51%) i Rovi (+0,49%). D’altra banda, Inditex (-0,83%), Fluidra (-0,79%) i BBVA (-0,57%) han estat els més castigats.

Les principals Borses europees han començat la jornada amb signe mixt, amb Milà pujant un 0,34%, mentre que París, Francfort i Londres cedien 0,45%, 0,32% i 0,09%, respectivament.

En l’obertura, el preu del barril de petroli de qualitat Brent ha augmentat 0,82%, arribant a 66,66 dòlars, mentre que el preu del Texas s’ha situat en 62,84 dòlars. D’altra banda, en el mercat de divises, l’euro s’ha cotitzat a 1,1355 dòlars, mentre que l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat a 3,145%.

Últimes notícies

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.