L’Ibex 35 inicia la jornada amb caiguda, però es recupera gràcies a Bankinter

Madrid – L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,33%, situant-se en 13.165,3 punts. Aquesta caiguda ha estat compensada minuts després, quan el selectiu ha pujat un 0,17% fins als 13.231,2 punts, gràcies a les bones notícies procedents de Bankinter, que ha mostrat una pujada de més del 2%.

Bankinter ha presentat els seus comptes del primer trimestre del 2025, amb un benefici net atribuït de 270 milions d’euros, representant un increment del 34,5% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquesta notícia ha impulsat el seu valor a Borsa i ha animat el mercat espanyol.

A més, en el sector energètic, Iberdrola i Kansai han aconseguit les aprovacions regulatòries per culminar la seva inversió de 1.280 milions d’euros en el parc eòlic marí Windanker, situat al Mar Bàltic, amb una capacitat de 315 MW.

Pel que fa al pla internacional, el ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, es reunirà amb el representant de Comerç dels Estats Units, Jamieson Greer, per reforçar les relacions bilaterals i cercar un acord comercial just, evitant conflictes aranzelaris.

Com a part del context, dotze estats dels Estats Units han presentat una demanda contra l’Administració de Trump per impugnar la legalitat de la seva agenda aranzelària, que consideren que infringeix l’autoritat del Congrés en matèria de comerç exterior.

En els primers compassos de la sessió, les majors pujades de l’Ibex 35 han estat per a Bankinter (+2,2%), Repsol (+0,62%), Endesa (+0,51%) i Rovi (+0,49%). D’altra banda, Inditex (-0,83%), Fluidra (-0,79%) i BBVA (-0,57%) han estat els més castigats.

Les principals Borses europees han començat la jornada amb signe mixt, amb Milà pujant un 0,34%, mentre que París, Francfort i Londres cedien 0,45%, 0,32% i 0,09%, respectivament.

En l’obertura, el preu del barril de petroli de qualitat Brent ha augmentat 0,82%, arribant a 66,66 dòlars, mentre que el preu del Texas s’ha situat en 62,84 dòlars. D’altra banda, en el mercat de divises, l’euro s’ha cotitzat a 1,1355 dòlars, mentre que l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat a 3,145%.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.