L’Ibex 35 inicia la jornada amb caiguda, però es recupera gràcies a Bankinter

Madrid – L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,33%, situant-se en 13.165,3 punts. Aquesta caiguda ha estat compensada minuts després, quan el selectiu ha pujat un 0,17% fins als 13.231,2 punts, gràcies a les bones notícies procedents de Bankinter, que ha mostrat una pujada de més del 2%.

Bankinter ha presentat els seus comptes del primer trimestre del 2025, amb un benefici net atribuït de 270 milions d’euros, representant un increment del 34,5% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquesta notícia ha impulsat el seu valor a Borsa i ha animat el mercat espanyol.

A més, en el sector energètic, Iberdrola i Kansai han aconseguit les aprovacions regulatòries per culminar la seva inversió de 1.280 milions d’euros en el parc eòlic marí Windanker, situat al Mar Bàltic, amb una capacitat de 315 MW.

Pel que fa al pla internacional, el ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, es reunirà amb el representant de Comerç dels Estats Units, Jamieson Greer, per reforçar les relacions bilaterals i cercar un acord comercial just, evitant conflictes aranzelaris.

Com a part del context, dotze estats dels Estats Units han presentat una demanda contra l’Administració de Trump per impugnar la legalitat de la seva agenda aranzelària, que consideren que infringeix l’autoritat del Congrés en matèria de comerç exterior.

En els primers compassos de la sessió, les majors pujades de l’Ibex 35 han estat per a Bankinter (+2,2%), Repsol (+0,62%), Endesa (+0,51%) i Rovi (+0,49%). D’altra banda, Inditex (-0,83%), Fluidra (-0,79%) i BBVA (-0,57%) han estat els més castigats.

Les principals Borses europees han començat la jornada amb signe mixt, amb Milà pujant un 0,34%, mentre que París, Francfort i Londres cedien 0,45%, 0,32% i 0,09%, respectivament.

En l’obertura, el preu del barril de petroli de qualitat Brent ha augmentat 0,82%, arribant a 66,66 dòlars, mentre que el preu del Texas s’ha situat en 62,84 dòlars. D’altra banda, en el mercat de divises, l’euro s’ha cotitzat a 1,1355 dòlars, mentre que l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat a 3,145%.

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.