L’Ibex 35 inicia la jornada amb caiguda, però es recupera gràcies a Bankinter

Madrid – L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,33%, situant-se en 13.165,3 punts. Aquesta caiguda ha estat compensada minuts després, quan el selectiu ha pujat un 0,17% fins als 13.231,2 punts, gràcies a les bones notícies procedents de Bankinter, que ha mostrat una pujada de més del 2%.

Bankinter ha presentat els seus comptes del primer trimestre del 2025, amb un benefici net atribuït de 270 milions d’euros, representant un increment del 34,5% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquesta notícia ha impulsat el seu valor a Borsa i ha animat el mercat espanyol.

A més, en el sector energètic, Iberdrola i Kansai han aconseguit les aprovacions regulatòries per culminar la seva inversió de 1.280 milions d’euros en el parc eòlic marí Windanker, situat al Mar Bàltic, amb una capacitat de 315 MW.

Pel que fa al pla internacional, el ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, es reunirà amb el representant de Comerç dels Estats Units, Jamieson Greer, per reforçar les relacions bilaterals i cercar un acord comercial just, evitant conflictes aranzelaris.

Com a part del context, dotze estats dels Estats Units han presentat una demanda contra l’Administració de Trump per impugnar la legalitat de la seva agenda aranzelària, que consideren que infringeix l’autoritat del Congrés en matèria de comerç exterior.

En els primers compassos de la sessió, les majors pujades de l’Ibex 35 han estat per a Bankinter (+2,2%), Repsol (+0,62%), Endesa (+0,51%) i Rovi (+0,49%). D’altra banda, Inditex (-0,83%), Fluidra (-0,79%) i BBVA (-0,57%) han estat els més castigats.

Les principals Borses europees han començat la jornada amb signe mixt, amb Milà pujant un 0,34%, mentre que París, Francfort i Londres cedien 0,45%, 0,32% i 0,09%, respectivament.

En l’obertura, el preu del barril de petroli de qualitat Brent ha augmentat 0,82%, arribant a 66,66 dòlars, mentre que el preu del Texas s’ha situat en 62,84 dòlars. D’altra banda, en el mercat de divises, l’euro s’ha cotitzat a 1,1355 dòlars, mentre que l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat a 3,145%.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.