L’Ibex 35 inicia la jornada amb caiguda, però es recupera gràcies a Bankinter

Madrid – L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,33%, situant-se en 13.165,3 punts. Aquesta caiguda ha estat compensada minuts després, quan el selectiu ha pujat un 0,17% fins als 13.231,2 punts, gràcies a les bones notícies procedents de Bankinter, que ha mostrat una pujada de més del 2%.

Bankinter ha presentat els seus comptes del primer trimestre del 2025, amb un benefici net atribuït de 270 milions d’euros, representant un increment del 34,5% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquesta notícia ha impulsat el seu valor a Borsa i ha animat el mercat espanyol.

A més, en el sector energètic, Iberdrola i Kansai han aconseguit les aprovacions regulatòries per culminar la seva inversió de 1.280 milions d’euros en el parc eòlic marí Windanker, situat al Mar Bàltic, amb una capacitat de 315 MW.

Pel que fa al pla internacional, el ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, es reunirà amb el representant de Comerç dels Estats Units, Jamieson Greer, per reforçar les relacions bilaterals i cercar un acord comercial just, evitant conflictes aranzelaris.

Com a part del context, dotze estats dels Estats Units han presentat una demanda contra l’Administració de Trump per impugnar la legalitat de la seva agenda aranzelària, que consideren que infringeix l’autoritat del Congrés en matèria de comerç exterior.

En els primers compassos de la sessió, les majors pujades de l’Ibex 35 han estat per a Bankinter (+2,2%), Repsol (+0,62%), Endesa (+0,51%) i Rovi (+0,49%). D’altra banda, Inditex (-0,83%), Fluidra (-0,79%) i BBVA (-0,57%) han estat els més castigats.

Les principals Borses europees han començat la jornada amb signe mixt, amb Milà pujant un 0,34%, mentre que París, Francfort i Londres cedien 0,45%, 0,32% i 0,09%, respectivament.

En l’obertura, el preu del barril de petroli de qualitat Brent ha augmentat 0,82%, arribant a 66,66 dòlars, mentre que el preu del Texas s’ha situat en 62,84 dòlars. D’altra banda, en el mercat de divises, l’euro s’ha cotitzat a 1,1355 dòlars, mentre que l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat a 3,145%.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.