13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

L’IVAM promou la lectura amb una acció de bookcrossing i la presentació d’obres d’avantguarda

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) s’uneix a una iniciativa col·lectiva de bookcrossing que involucrarà un total de 42 museus i centres d’art contemporani d’Espanya per commemorar el Dia del Llibre. Aquesta acció, segons ha informat la Generalitat, és una oportunitat per a promoure la lectura i la cultura entre la ciutadania.

El pròxim 23 d’abril a les 17:30h, l’IVAM presentarà quatre publicacions clau de les primeres avantguardes dels artistes: Sonia Delaunay, Lajos Kassák, Kazimir Malévich i László Moholy-Nagy que formen part de la seva col·lecció.

A través de l’activitat de bookcrossing, la biblioteca de l’IVAM alliberarà diversos volums de diferents disciplines, identificats amb el símbol internacional d’aquesta iniciativa, i proporcionarà instruccions per facilitar la participació dels lectors.

A més, la Biblioteca i Centre de Documentació de l’IVAM col·labora amb les biblioteques de quatre centres d’art contemporani, com el MUSAC de Lleó, el CAAM de Las Palmas de Gran Canària, el MNCARS de Madrid i el Museu d’Helga d’Alvear de Càceres, en la segona edició de “Llibres Viatgers”. Aquesta iniciativa inclou l’enviament d’una publicació de l’IVAM a cadascun dels centres participants i la recepció de catàlegs d’aquestes biblioteques.

PRESENTACIÓ D’EDICIONS D’ARTISTES

Durant el programa especial organitzat per al Dia del Llibre, l’IVAM oferirà l’activitat titulada ‘Avantguardes a l’abast. Edicions d’artistes en la col·lecció de l’IVAM’. La conservadora de l’IVAM, Teresa Millet, explicarà la importància d’aquestes edicions per a la comprensió de l’art modern i contemporani, mentre que el restaurador Isidre Sabater oferirà detalls sobre la conservació preventiva i els protocols aplicats per protegir aquestes obres.

La cap de la Biblioteca de l’IVAM, Eloísa García, també participarà, destacant la rellevància de les edicions d’artistes dins de la col·lecció bibliogràfica i documental del centre, on es poden trobar més de 57.000 títols que inclouen llibres, revistes, material audiovisual i arxius d’artistes.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.