Llancen un pla de formació en hostaleria i locals d’oci per a ‘minimitzar’ els sorolls en l’entorn

VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)

La Regidoria d’Innovació i Turisme de l’Ajuntament de València, en col·laboració amb Al-Balansí, l’Associació per una Hostaleria Responsable en Russafa, realitzarà accions formatives dirigides a “millorar les habilitats socials del personal i controladors d’accés dels locals d’oci i hostaleria amb la finalitat d’interactuar amb el públic dels seus establiments transmetent-los missatges de conscienciació”.

L’objectiu, explica el consistori en un comunicat, és “impulsar conductes responsables que minimitzen l’impacte ambiental a l’entorn dels locals d’oci”.

El curs, que tindrà lloc en dues sessions de dos hores i mitja cadascuna, els pròxims dies 17 i 19 de setembre seran impartits per l’ONG Controla Club, especialitzada en investigació i campanyes de conscienciació en zones i locals oci. En total, es formaran 30 persones de més de 10 locals.

No obstant això, apunten, davant de l’interès que ha suscitat el curs s’ha activat una llista d’espera amb treballadors i treballadores que han manifestat el seu interès per participar en el pla de formació.

La regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions, Paula Llobet, assenyala que “esta formació s’emmarca dins del pla de mesures preventives de l’Ajuntament de València per a impulsar una bateria d’actuacions de caràcter transversal, dirigides a reduir i evitar el problema del soroll nocturn la ciutat”.

“Col·laborem amb el sector i pensem que amb la implicació de tots i mesures com esta, podem reduir la contaminació acústica”, assevera l’edil.

De fet, a través d’estos cursos, dirigits al personal d’admissió i encarregats de locals d’oci i hostaleria, es pretén millorar el funcionament dels locals establint protocols per a minimitzar el seu impacte ambiental contribuint a la correcta organització de les cues en les portes i conscienciant als clients de les terrasses sobre el soroll que poden provocar, millorant els fluxos d’entrada i eixida del públic, especialment dels fumadors, a més d’organitzar el tancament i el desallotjament dels locals.

EVITAR LA BULLÍCIA

D’esta forma, el personal format podrà contribuir a reduir l’impacte que provoquen les concentracions de públic en el carrer i evitar la bullícia de la gent a l’entorn dels locals transmetent missatges capaços de provocar la conscienciació davant dels efectes de les conductes molestes, incidixen des de la corporació municipal.

Al seu torn, esta mesura pretén impulsar la col·laboració públic-privada i la participació d’empreses i associacions sectorials per a reforçar l’eficàcia a l’hora d’implementar l’engegada plans per a intervenir en els espais d’oci així com activar el compromís empresarial per a millorar la qualitat de vida en els barris i reduir l’impacte ambiental de l’oci ciutadà.

Així mateix, després de la part formativa, es duran a terme accions de supervisió, seguiment i control de l’aplicació dels protocols d’actuació tractats en el curs per a tenir dades objectives que permeten avaluar l’efectivitat de les actuacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.