Publiquen un primer llistat provisional d’ajuts del Bo de Lloguer jove 2023-2024

La Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de la direcció general d’Emergència de l’habitatge, publica a la seua pàgina web el llistat provisional de les sol·licituds presentades en la segona convocatòria para les ajudes al lloguer del Bo jove 2023-2024.

A les ajudes s’han destinat a esta segona convocatòria 22,8 milions d’euros per als exercicis 2023 i 2024. Es preveu que prop de 4.000 mil joves de la Comunitat Valenciana es voran beneficiats del Bo Lloguer jove, una vegada finalitzat el procés de revisió del total dels expedients.

En la revisió efectuada, que ha donat lloc a la primera llista provisional, s’han examinat 6.060 expedients, els presentats durant els primers dies en què es va obrir el termini, del 2 al 9 de maigCerca de 2.054 tenen tota la documentació completa i la resta, 4.006 estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Les persones sol·licitants rebran un missatge de text telefònic (SMS) en què se’ls informarà de l’estat complet/incomplet. Aquelles persones sol·licitants que hagen d’aportar documentació disposaran d’un termini de 10 dies, des del 3 de juliol fins al 14 de juliol inclòs, per completar la vostra sol·licitud.

A partir de d’este llistat es proposarà una primera resolució de la concessió d’estes ajudes dels expedients amb la documentació completa.

Ajuda de 250 euros mensuals per a persones menors de 35 anys

El Bó Lloguer jove jove es una ajuda de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

Per accedir a este bo, la persona beneficiària ha de tenir entre 18 i 35 anys. A més, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat al municipi on resideix de lloguer. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajut.

El Bono jove no serà compatible amb les ajudes de lloguer que ja s’estaven concedint, excepte en casos de vulnerabilitat extrema, violència de gènere o altres excepcions previstes a la convocatòria.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.