17.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Publiquen un primer llistat provisional d’ajuts del Bo de Lloguer jove 2023-2024

La Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de la direcció general d’Emergència de l’habitatge, publica a la seua pàgina web el llistat provisional de les sol·licituds presentades en la segona convocatòria para les ajudes al lloguer del Bo jove 2023-2024.

A les ajudes s’han destinat a esta segona convocatòria 22,8 milions d’euros per als exercicis 2023 i 2024. Es preveu que prop de 4.000 mil joves de la Comunitat Valenciana es voran beneficiats del Bo Lloguer jove, una vegada finalitzat el procés de revisió del total dels expedients.

En la revisió efectuada, que ha donat lloc a la primera llista provisional, s’han examinat 6.060 expedients, els presentats durant els primers dies en què es va obrir el termini, del 2 al 9 de maigCerca de 2.054 tenen tota la documentació completa i la resta, 4.006 estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Les persones sol·licitants rebran un missatge de text telefònic (SMS) en què se’ls informarà de l’estat complet/incomplet. Aquelles persones sol·licitants que hagen d’aportar documentació disposaran d’un termini de 10 dies, des del 3 de juliol fins al 14 de juliol inclòs, per completar la vostra sol·licitud.

A partir de d’este llistat es proposarà una primera resolució de la concessió d’estes ajudes dels expedients amb la documentació completa.

Ajuda de 250 euros mensuals per a persones menors de 35 anys

El Bó Lloguer jove jove es una ajuda de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

Per accedir a este bo, la persona beneficiària ha de tenir entre 18 i 35 anys. A més, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat al municipi on resideix de lloguer. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajut.

El Bono jove no serà compatible amb les ajudes de lloguer que ja s’estaven concedint, excepte en casos de vulnerabilitat extrema, violència de gènere o altres excepcions previstes a la convocatòria.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.