15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Publiquen un primer llistat provisional d’ajuts del Bo de Lloguer jove 2023-2024

La Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de la direcció general d’Emergència de l’habitatge, publica a la seua pàgina web el llistat provisional de les sol·licituds presentades en la segona convocatòria para les ajudes al lloguer del Bo jove 2023-2024.

A les ajudes s’han destinat a esta segona convocatòria 22,8 milions d’euros per als exercicis 2023 i 2024. Es preveu que prop de 4.000 mil joves de la Comunitat Valenciana es voran beneficiats del Bo Lloguer jove, una vegada finalitzat el procés de revisió del total dels expedients.

En la revisió efectuada, que ha donat lloc a la primera llista provisional, s’han examinat 6.060 expedients, els presentats durant els primers dies en què es va obrir el termini, del 2 al 9 de maigCerca de 2.054 tenen tota la documentació completa i la resta, 4.006 estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Les persones sol·licitants rebran un missatge de text telefònic (SMS) en què se’ls informarà de l’estat complet/incomplet. Aquelles persones sol·licitants que hagen d’aportar documentació disposaran d’un termini de 10 dies, des del 3 de juliol fins al 14 de juliol inclòs, per completar la vostra sol·licitud.

A partir de d’este llistat es proposarà una primera resolució de la concessió d’estes ajudes dels expedients amb la documentació completa.

Ajuda de 250 euros mensuals per a persones menors de 35 anys

El Bó Lloguer jove jove es una ajuda de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

Per accedir a este bo, la persona beneficiària ha de tenir entre 18 i 35 anys. A més, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat al municipi on resideix de lloguer. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajut.

El Bono jove no serà compatible amb les ajudes de lloguer que ja s’estaven concedint, excepte en casos de vulnerabilitat extrema, violència de gènere o altres excepcions previstes a la convocatòria.

Últimes notícies

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.

Quasi 6.000 persones visiten els Sants Joans en el primer cap de setmana després de la seua reobertura

Més de 5.800 persones han passat per l'església dels Sants Joans en el seu primer cap de setmana després de reobrir, amb cues i entrades en línia esgotades. La restauració, finançada per la Fundació Hortensia Herrero, recupera el monument i incorpora l'experiència 'Barroc Immersive'.

Calero, convençut que salvaria al Llevant, s’acomiada sense retrets

El tècnic es va acomiadar de la banqueta després de la seua destitució reafirmant que hauria salvat al Llevant. Va agrair al club i va assumir la decisió sense retrets.

Han rescatat el cadàver d’un home en el riu Segura al seu pas per Orihuela

Els bombers han rescatat del riu Segura a Orihuela el cos d'un home encara sense identificar. La Policia ha obert una investigació i, a primera vista, no presenta signes de violència.

València activa 510 policies i un ampli dispositiu de trànsit per a la Marató

L'Ajuntament ha dissenyat un operatiu amb 510 agents i ajustos en trànsit i transport per a la Marató de València. Hi haurà talls progressius des del divendres.

El PSPV acusa a Pradas de completar el puzle de mentides del PP i exigix l’acta de Mazón

El PSPV ha acusat a Salomé Pradas de completar el puzle de mentides del PP després de la seua entrevista i ha demanat al PP exigir l'acta a Carlos Mazón perquè declare sense aforament. A més, ha reclamat recuperar el lloc del grup en la Mesa de Les Corts i ha criticat a Juanfran Pérez Llorca per prioritzar actes partidistes.