L’ocupació hotelera a València arriba al 91% durant la Setmana Santa de 2025

VALÈNCIA, 24

La ciutat de València ha registrat una ocupació hotelera mitjana del 91% durant les quatre nits principals de la Setmana Santa de 2025, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana a partir del sondeig realitzat per la Fundació Visit València.

El consistori ha assenyalat, en un comunicat, que aquest percentatge «millora significativament» la dada del sondeig previ ofert també per aquesta entitat, que es fixava en un 71%. La xifra actual se situa en la línia de la registrada l’any passat, que va ser del 90%. El Divendres Sant ha tornat a ser la jornada amb major ocupació a la ciutat de València, amb un impressionant 98%.

La regidora de Turisme a la capital valenciana i presidenta de la Fundació Visit València, Paula Llobet, ha assenyalat que «un cop més, el volum de reserves d’última hora ha sigut un factor determinant». Aquest comportament ha suposat un increment de 20 punts percentuals durant l’última setmana, un patró molt similar al registrat el 2024.

“Després d’uns mesos complicats pels efectes de la dana en els mercats internacionals, les dades d’aquesta Setmana Santa confirmen el posicionament de la ciutat com una destinació atractiva i competitiva”, ha afegit Llobet.

Impulsar un turisme sostenible

L’edil ha assegurat que aquests resultats «són una bona notícia, no només per al sector hoteler», sinó que representen «una oportunitat per a seguir avançant cap a un model de turisme sostenible que combina creixement amb equilibri».

“Aquests resultats permeten mirar a l’estiu amb optimisme i consoliden València com una ciutat preparada per afrontar els reptes del turisme del futur”, ha conclòs Paula Llobet.

El preu mitjà per nit durant aquestes dates ha sigut a València de 177 euros, per damunt tant de la previsió inicial (163 euros) com de la dada de l’any passat (164 euros). En termes generals, s’ha produït un increment de més de 10 euros per nit respecte al 2024, un reflex d’una oferta turística consolidada i d’una demanda sostinguda malgrat certa incertesa en els últims mesos, tant a nivell nacional com internacional, ha afegit el consistori.

Últimes notícies

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.