L’ocupació hotelera a València arriba al 91% durant la Setmana Santa de 2025

VALÈNCIA, 24

La ciutat de València ha registrat una ocupació hotelera mitjana del 91% durant les quatre nits principals de la Setmana Santa de 2025, segons ha informat l’ajuntament de la capital valenciana a partir del sondeig realitzat per la Fundació Visit València.

El consistori ha assenyalat, en un comunicat, que aquest percentatge «millora significativament» la dada del sondeig previ ofert també per aquesta entitat, que es fixava en un 71%. La xifra actual se situa en la línia de la registrada l’any passat, que va ser del 90%. El Divendres Sant ha tornat a ser la jornada amb major ocupació a la ciutat de València, amb un impressionant 98%.

La regidora de Turisme a la capital valenciana i presidenta de la Fundació Visit València, Paula Llobet, ha assenyalat que «un cop més, el volum de reserves d’última hora ha sigut un factor determinant». Aquest comportament ha suposat un increment de 20 punts percentuals durant l’última setmana, un patró molt similar al registrat el 2024.

“Després d’uns mesos complicats pels efectes de la dana en els mercats internacionals, les dades d’aquesta Setmana Santa confirmen el posicionament de la ciutat com una destinació atractiva i competitiva”, ha afegit Llobet.

Impulsar un turisme sostenible

L’edil ha assegurat que aquests resultats «són una bona notícia, no només per al sector hoteler», sinó que representen «una oportunitat per a seguir avançant cap a un model de turisme sostenible que combina creixement amb equilibri».

“Aquests resultats permeten mirar a l’estiu amb optimisme i consoliden València com una ciutat preparada per afrontar els reptes del turisme del futur”, ha conclòs Paula Llobet.

El preu mitjà per nit durant aquestes dates ha sigut a València de 177 euros, per damunt tant de la previsió inicial (163 euros) com de la dada de l’any passat (164 euros). En termes generals, s’ha produït un increment de més de 10 euros per nit respecte al 2024, un reflex d’una oferta turística consolidada i d’una demanda sostinguda malgrat certa incertesa en els últims mesos, tant a nivell nacional com internacional, ha afegit el consistori.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.