21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Un macrobotelló congrega a 25.000 joves a Madrid i 8.000 a Barcelona en les universitats

El que es va viure anit en diferents Universitats no té precedents en temps de pandèmia i és que l’inici de les classes en les universitats espanyoles ha portat de tornada el botelló entre els més joves. Ciutats com Madrid i Barcelona han sofert una nit de festes il·legals després d’un any i mig de pandèmia.

<

>

El començament

A Barcelona l’escenari va ser la Universitat Autònoma. Tot va començar amb una invitació de la Facultat d’Enginyeria que va córrer a través de WhatsApp on es convidava a una festa.

La vicerectora de comunicació de la UAB ha explicat a Antena 3 Notícies que la universitat va tancar el pàrquing en un dispositiu conjunt amb Policia Local i Mossos quan es van assabentar de la festa. No obstant això, no van poder posar barreres i els concentrats es van anar expandint per tot el campus. Quan van arribar els joves es van trobar amb el campus buit però la convocatòria ha estat un èxit absolut i s’ha acabat muntant una festa improvisada. La universitat remarca que estudiarà accions per a evitar futurs botellons al campus.

Des de la UAB asseguren que ara hauran de destinar alguns dels seus fons a aquestes tasques de neteja i estan decebuts. La UAB estima que van arribar a passar per la universitat durant tota la nit prop de 8.000 persones. Els Mossos no van poder desallotjar-los i es van anar tots pel seu propi peu.

Els veïns han denunciat

Davant la indignació dels veïns, no els ha quedat una altra que denunciar en les xarxes socials aquesta fatal situacioón i s’han queixat de les escombraries que van deixar molts dels joves després de la festa. Els primers trens d’aquest matí encara registraven un important nombre de joves procedents de la festa, que viatjaven de retorn a Barcelona després del macrobotelló.

És vergonyós

Vergonya col·lectiva“, així ho han qualificat els Mossos que a més indiquen que no s’han practicat detencions a conseqüència de la festa. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) informa que, a conseqüència d’aquesta festa, que va col·lapsar les carreteres d’accés al campus i va saturar la línia de tren que trasllada a la UAB, es van realitzar deu assistències mèdiques.

La vergonya que tots hauríem de sentir perquè milers de persones es convoquen a una festa com aquesta, quan encara estem en pandèmia, no és menor“, indica el director dels Mossos. També indica que no es van produir identificacions pel fet que no van entrar en el recinte.

Botelló a Madrid amb 25.000 persones

Més de 25.000 joves es van congregar a la Ciutat Universitària de Madrid que ha estat l’epicentre d’aquestes festes en la capital. Unes 25.000 persones es van amuntegar aquest divendres a la nit enfront de la Facultat de Filologia i Dret.

“Ací hi ha 5.000 persones” o “això no ho desallotja ni l’Exèrcit”, són alguns dels crits que es van escoltar en els vídeos que van penjar els assistents en xarxes socials.

<

>
La Policia Municipal va estar des de passada la mitjanit fins a les 7.00 hores. Les labors de vigilància i control es van centrar en evitar incidents, sobretot en els vials i a l’entorn del Metre. Es va aconseguir evita incidents greus.

L’absència de mitjans de transport va provocar que les milers de persones s’anessin de forma “molt lenta”. Fins allí es van desplaçar efectius de la Unitat Integral de Districtes, les UCES, Seccions i la secció de Suport Aeri amb drons.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista que va menjar amb el president durant quasi quatre hores ha declarat que no va percebre urgència ni va sentir referències a la DANA. El seu testimoniatge, de més de quatre hores i mitja, detalla anomenades, horaris i la seua percepció d'eixa vesprada.

Abascal revela que Mazón li va cridar abans de comparéixer i congela moviments fins que el PP s’aclarisca

Abascal ha assegurat que va rebre una trucada de Mazón abans de la seua compareixença. Vox ha avançat que no prendrà decisions fins que el PP definisca el seu full de ruta.

La ministra de Sanitat sosté que Mazón ha posat cara a la indignitat política després d’anunciar la seua dimissió

Mónica García ha acusat a Carlos Mazón d'encarnar la indignitat política i de seguir un modus operandi del PP que eludix responsabilitats. També ha expressat la seua confiança en la innocència del fiscal general.

Vilaplana sosté que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

Maribel Vilaplana ha declarat que Carlos Mazón no sabia el que estava ocorrent durant la DANA del 29-O i que no va percebre pressa quan ho va acompanyar a l'aparcament sobre les 18.45.

‘Mazón dimissió’, del fang a la renúncia després d’un any de protestes

El crit 'Mazón dimissió' va nàixer l'endemà passat de la dana que va deixar 229 morts a València i es va mantindre durant dotze mesos. El president ha anunciat la seua dimissió el mateix dia en què es complia un any dels incidents de Paiporta.

Vox en Les Corts diu que no ha parlat amb el PP sobre el substitut de Mazón

José María Llanos afirma que Vox no ha tingut contacte amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón i que no s'ha parlat de substituts. La formació insistix que parlarà de propostes abans que de noms.

Les víctimes de la dana veuen la dimissió de Mazón com un primer pas i exigixen presó

Les associacions d'afectats celebren la renúncia com un èxit de la dignitat dels valencians, però la consideren insuficient. Reivindiquen responsabilitats penals i canvis en la cultura de prevenció i emergències.

Els barons del PP recolzen la dimissió de Mazón i demanen al Govern que seguisca el seu exemple

Líders territorials del PP han aplaudit la dimissió de Carlos Mazón per la seua gestió de la dana i han instat el Govern a assumir responsabilitats. El moviment, conegut abans del Comité Executiu Nacional a Madrid, ha sigut presentat com a referència de responsabilitat política.