Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.