Espanya continuarà mantenint la màscara obligatòria en el transport públic

Ejemplo de shortcode con estilo
Darias també ha recordat que, amb l'arribada de l'hivern i la baixada de les temperatures, és important continuar cuidant-se, ja que és època d'increment important de virus respiratoris, grip o bronquiolitis.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha descartat retirar ara com ara l’obligatorietat de portar màscara en el transport públic, malgrat que la norma ha quedat en desús en la resta de la Unió Europea i la seua vigència a Espanya ha sigut criticada per les companyies aèries.

“Sempre hem adoptat les decisions de les persones expertes i, per tant, fins que les persones expertes no facen un pronunciament contrari, esperarem”, ha indicat aquest divendres Darias a la seua arribada a Brussel·les a un consell de ministres europeus de Sanitat.

En la resta de la Unió Europea, a penes s’exigeix ja la màscara en el transport. Països turístics com Portugal o Xipre van retirar aquesta obligació a l’agost i Itàlia ho va fer al setembre, mentre que Alemanya la va suprimir també al setembre quant als avions.

La ministra espanyola, no obstant això, va considerar que mancant una recomanació “de les persones expertes” a Espanya per a revertir aquesta mesura i davant l’època d’increment de diferents malalties respiratòries, a Espanya es mantindrà de moment l’exigència d’utilitzar màscara en el transport públic, malgrat que no es reclame en llocs amb gran afluència com a centres comercials, cinemes o restaurants.

Últimes notícies

Pep Gimeno i Rozalén recuperen la petenera en un nou disc

Rozalén i Pep Gimeno han gravat junts una cançó sobre la petenera per al disc 'El poble mana'. L’àlbum eixirà l’11 de desembre i tindrà presentacions a València i Madrid.

El PP atribuïx al CIS la dimissió d’Óscar Puente, no a les víctimes

Ana Vázquez ha atribuït al CIS la dimissió d’Óscar Puente i ha criticat la gestió ferroviària i la falta d’agents a Alacant.

Els pressupostos del PP deixen en segon pla la protecció climàtica de La Torre

Pilar Bernabé ha denunciat a La Torre que el PP aparta l’emergència climàtica dels pressupostos. Reclama més prevenció i protecció davant de fenòmens extrems.

Demanen 30 anys de presó per tirotejar un menor per un deute de 2.000 euros

La Fiscalia sol·licita 30 anys de presó per a un home acusat d’intentar matar a tirs un menor a causa d’un deute de 2.000 euros. Un segon processat s’enfronta a una petició de huit anys de presó.

Detenen a Linares un home acusat de corrupció de menors

Un home de 47 anys ha sigut detingut a Linares per obtindre i difondre contingut sexual d’un menor de 12 anys. La investigació continua oberta per localitzar possibles víctimes.

Carlos Cuerpo assumix Transports de manera transitòria després de la dimissió d’Óscar Puente

Sánchez encarrega la cartera al vicepresident primer després que Puente anunciara ahir la seua eixida del Govern

Instructor d’arts marcials, a presó per una agressió greu a Vila-real

Un instructor de K1 i kickboxing ha ingressat a la presó després d’una agressió greu a Vila-real. La víctima, de 32 anys, va patir lesions al cap.

Xixona busca a Brussel·les noves vies per a protegir el torró

Una delegació de Xixona visita Brussel·les els dies 4 i 5 de novembre per conéixer les eines europees que protegixen el torró i altres productes gastronòmics.