Marcelino García Toral busca este diumenge la seua primera victòria davant el Barcelona en LaLiga com a local, un objectiu que encara en el seu nové intent. La cita en La Ceràmica posa a prova una ratxa que fins ara no li ha permés celebrar un triomf davant el conjunt blaugrana a casa.
Fins a la data, els seus partits a casa enfront del Barcelona no han passat de l’empat o la derrota: quatre trobades perdudes i cinc igualats, amb un balanç golejador de huit punts a favor i díhuit en contra. Eixa diferència resumix la dificultat de doblegar a un rival que sol imposar la seua eficàcia fins i tot lluny del seu estadi.
Un historial advers a casa
La temporada passada va patir una de les seues derrotes més severes com a amfitrió davant el Barcelona, que es va imposar 1-5 en La Ceràmica. Aquell marcador es va construir amb doblets de Lewandowski i Raphinha i una miqueta de Pablo Torre, mentres que Ayoze va fer el gol del Vila-real. Més enllà del resultat, el xoc va subratllar la necessitat de protegir l’àrea pròpia i aprofitar al màxim les ocasions per a competir davant un adversari d’alta exigència.
El seu primer creue com a local també va acabar en golejada. En 2007, al capdavant del Recreatiu de Huelva, va caure 0-4 en el Nou Colombí. Des de llavors s’ha mesurat al Barcelona des d’altres tres banquetes a més del Vila-real: Racing de Santander, València i Athletic, una trajectòria que explica la varietat de marcadors i contextos en els seus dols com a amfitrió.
Amb el Racing va firmar un 0-0 en la temporada 2007-2008. Ja en la seua primera etapa en el Vila-real va encadenar dos derrotes ajustades, per 2-3 en la 2013-2014 i per 0-1 en la 2014-2015, abans de rescatar un empat 2-2 en la 2015-2016. Amb el València va repetir dos igualades 1-1, en les campanyes 2017-2018 i 2018-2019, i amb l’Athletic va tornar a empatar 1-1 en la 2021-2022.
Marcelino va trencar la seua mala ratxa general contra el Barcelona el curs passat, quan va aconseguir imposar-se per primera vegada en la seua carrera, però ho va fer a domicili amb un 3-5. El compte pendent seguix a casa, on perseguix eixe triomf que se li resistix en Lliga i que marcaria un punt d’inflexió en la seua relació com a amfitrió amb el conjunt blaugrana.



