Margarita del Val explica quan creu que es relaxaran les restriccions en Espanya

 

L’actual crisi sanitària mundial provocada pel coronavirus ha convertit a molts epidemiòlegs i viròlegs en quasi estrelles mediàtiques. Tots són buscats contínuament pels mitjans de comunicació perquè valoren l’evolució de la pandèmia i una de les més sol·licitades és sense cap dubte l’experta del CSIC, Margarita del Val.

 

La viròloga ha concedit una entrevista al portal ’65ymás’ a on, entre altres qüestions, ha valorat quan es podria posar fi a les actuals restriccions i ha confirmat que hauran de passar unes quantes setmanes fins que això siga possible. 

 

«Fins a la pròxima Setmana Santa, estarà tot complicat», ha indicat, sobre la possibilitat de mantenir les mesures actuals i així conseguir baixar la corba de contagis com s’ha fet amb les altres onades.

 

A demés, s’ha mostrat favorable de continuar imposant mesures dures: «Com més prohibisquen, probablement, més contagis hi haurà, L’ideal seria que fórem tots responsables, però bé, hi ha gent que ja està molt cremada amb la incoherència de les mesures».

 

Demana seguir l’exemple d’altres països: confinaments preventius

Margarita del Val també ha volgut fer una valoració sobre la necessitat d’un possible confinament «el que decidisquen, ho aplicaré. Depèn d’ells». Però assenyala que realment en Espanya anem un poc tard. «Penso que sempre és millor prendre mesures abans», ha explicat abans d’assenyalar que es podria haver seguit l’exemple de països asiàtics, Austràlia o Nova Zelanda.

 

La viròloga diu que estos països «autoritaris, com la Xina, o democràtics, com Taiwan i Austràlia; pobres, com Laos o Cambodja, o rics, com el Japó, països amb població jove, com Singapur, o envellits, com el Japó» han tingut èxit en contenir el virus. I tot gràcies a una «intervenció matinera» que ha servit per frenar la pandèmia i que «l’economia» no ha patit.

 

 

Per este motiu, creu que «la lògica de resistir al màxim fins que l’economia estiga col·lapsada, no crec que siga bona». Tampoc s’ha volgut posicionar sobre la necessitat d’un confinament total en estos moments: 

 

«No ho sé si un confinament total és el que s’ha de fer: funciona, però és molt dràstic». D’altra banda, ha insistit en el fet que s’hauria d’haver actuat feia setmanes i posa l’atenció en un moment clau: Nadal. «Per mi, actuar tard és demanar, ara, després de Nadal, que la gent respecte les quarantenes. Actuar ràpidament seria haver dit: Celebrem Nadal per l’any que ve».

 

Valora les darreres novetats sobre la vacunació

Com és lògic, també ha volgut comentar algunes de les novetats sobre les vacunes. Per un costat, ha analitzat l’eficàcia de la vacuna de Pfizer que «en les poblacions de diferents edats, gèneres i ètnies, són igual d’eficaces».

 

Tampoc ha volgut comentar alguns estudis d’Israel a on afirmen que els immunitzats després de rebre les dos dosis de la vacuna no transmeten el virus. «Ho veig tot de manera preliminar encara. Han de publicar dades més clares (…) Esperaré al fet que les dades siguen més sòlides per opinar», ha indicat.

 

Finalment, Margarita del Val ha tornat a fer una petició que ja han llençat molts experts, accelerar la vacunació. «Amb la vacunació, com més ràpid es faça, millor. Sobretot ara, que està pujant la incidència de casos i hi ha més risc per als col·lectius vulnerables».

 

A demés, treia importància al fet de no subministrar la segona dosi tres setmanes després. «S’ha d’esperar, almenys, 21 dies. I s’ha d’intentar fer-ho en aquell mateix dia. Però que no s’estenga el pànic si és després, hi ha cert marge», ha dit sobre este tema. «Si en lloc de fer-ho 21 dies després, ho fas cinc en cinc setmanes, el sistema també ho recordarà», conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.