9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

María Dueñas, Rafa Lahuerta i María José Llergo, protagonistes de l’III Festival Fronteres València

L’Ajuntament de València s’adhereix a la tercera edició del Festival Fronteres València, un esdeveniment cultural que busca promoure la cultura a través de la música, la literatura i el cinema. Aquesta edició tindrà lloc del 28 al 31 de maig en diverses localitzacions de la ciutat, incloent les biblioteques municipals, el Palau de Les Arts i algunes llibreries de l’Horta Sud.
Encara que l’organització del festival no ha completat la programació oficial, ja ha avançat la participació d’importants figures com l’autora de ‘El tiempo entre costuras’, María Dueñas; el director i guionista Marcel Barrena, guanyador d’un Goya a la Millor Pel·lícula amb ‘El 47’; la novel·lista i dramaturga Vanessa Montfort, coneguda per ‘Mujeres que compran flores’; el valencià Rafa Lahuerta, autor de ‘Noruega’; i la destacada compositora i cantant María José Llergo, qui ha rebut el Premi Goya a la Millor Cançó per ‘Te espera el mar’.
En la seua última reunió, la junta de govern local va aprovar una subvenció de 45.000 euros a l’entitat La Fábrica Gestió Más Cultura SL, que s’encarrega de la programació i organització del festival.
Aquest certamen, que ja ha crescut en popularitat, convertirà novament València en un important punt de trobada cultural, amb converses amb autors, cafès literaris amb escriptors i actuacions en viu de músics tant en biblioteques com en llibreries.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.