17.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

María Dueñas, Rafa Lahuerta i María José Llergo, protagonistes de l’III Festival Fronteres València

L’Ajuntament de València s’adhereix a la tercera edició del Festival Fronteres València, un esdeveniment cultural que busca promoure la cultura a través de la música, la literatura i el cinema. Aquesta edició tindrà lloc del 28 al 31 de maig en diverses localitzacions de la ciutat, incloent les biblioteques municipals, el Palau de Les Arts i algunes llibreries de l’Horta Sud.
Encara que l’organització del festival no ha completat la programació oficial, ja ha avançat la participació d’importants figures com l’autora de ‘El tiempo entre costuras’, María Dueñas; el director i guionista Marcel Barrena, guanyador d’un Goya a la Millor Pel·lícula amb ‘El 47’; la novel·lista i dramaturga Vanessa Montfort, coneguda per ‘Mujeres que compran flores’; el valencià Rafa Lahuerta, autor de ‘Noruega’; i la destacada compositora i cantant María José Llergo, qui ha rebut el Premi Goya a la Millor Cançó per ‘Te espera el mar’.
En la seua última reunió, la junta de govern local va aprovar una subvenció de 45.000 euros a l’entitat La Fábrica Gestió Más Cultura SL, que s’encarrega de la programació i organització del festival.
Aquest certamen, que ja ha crescut en popularitat, convertirà novament València en un important punt de trobada cultural, amb converses amb autors, cafès literaris amb escriptors i actuacions en viu de músics tant en biblioteques com en llibreries.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.