Entra en vigor la màscara obligatòria a tots els centres sanitaris d’Espanya

A partir de hui tornen a ser obligatòries les màscares als centres sanitaris de tot Espanya, així s’ha implantat esta mesura a tot el territori nacional, tot i que no totes les comunitats autònomes hi estaven d’acord.

D’esta manera, i mitjançant una declaració d’actuacions coordinades, esta obligació s’ha estés a tot el país, en virtut de l’article 65 de la llei de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, que regula la declaració d’actuacions coordinades en salut pública i que “obliga totes les parts” incloses en esta.

Es recupera així una mesura que va estar vigent durant tota la pandèmia i a la qual el Consell de Ministres va posar fi fa tot just sis mesos.

Comunitat Valenciana

Cal recordar, que a la Comunitat Valenciana ja està vigent l’obligatorietat des de divendres passat quan la Generalitat va prendre la decisió d’implantar-la, als centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant del repunt d’infecció per virus respiratoris.

En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries a la Comunitat Valenciana, es va considerar pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en centres sanitaris i sociosanitaris en les situacions següents: 

– Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits

– Professionals que atenen casos simptomàtics

– Persones que treballen en Unitats de Cures Intensives i Unitats amb Pacients Vulnerables

– A les urgències hospitalàries o d’atenció primària

– Als llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries…).

Així mateix, la instrucció afegeix que a la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de màscara de forma addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels centres dependents.

Vacunació sense cita prèvia

Tots els centres de salut de la Comunitat Valenciana van començar a vacunar ahir contra el covid ​​i la grip sense cita prèvia a totes aquelles persones que ho han sol·licitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.