Entra en vigor la màscara obligatòria a tots els centres sanitaris d’Espanya

A partir de hui tornen a ser obligatòries les màscares als centres sanitaris de tot Espanya, així s’ha implantat esta mesura a tot el territori nacional, tot i que no totes les comunitats autònomes hi estaven d’acord.

D’esta manera, i mitjançant una declaració d’actuacions coordinades, esta obligació s’ha estés a tot el país, en virtut de l’article 65 de la llei de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, que regula la declaració d’actuacions coordinades en salut pública i que “obliga totes les parts” incloses en esta.

Es recupera així una mesura que va estar vigent durant tota la pandèmia i a la qual el Consell de Ministres va posar fi fa tot just sis mesos.

Comunitat Valenciana

Cal recordar, que a la Comunitat Valenciana ja està vigent l’obligatorietat des de divendres passat quan la Generalitat va prendre la decisió d’implantar-la, als centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant del repunt d’infecció per virus respiratoris.

En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries a la Comunitat Valenciana, es va considerar pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en centres sanitaris i sociosanitaris en les situacions següents: 

– Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits

– Professionals que atenen casos simptomàtics

– Persones que treballen en Unitats de Cures Intensives i Unitats amb Pacients Vulnerables

– A les urgències hospitalàries o d’atenció primària

– Als llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries…).

Així mateix, la instrucció afegeix que a la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de màscara de forma addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels centres dependents.

Vacunació sense cita prèvia

Tots els centres de salut de la Comunitat Valenciana van començar a vacunar ahir contra el covid ​​i la grip sense cita prèvia a totes aquelles persones que ho han sol·licitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.