Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

La Conselleria dIndustria, Turisme, Innovació i Comerç ha finançat, a través dIvace+i Innovació, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a la construcció d’elements prefabricats que faciliten la instal·lació i l’obra civil, amb peces més lleugeres, personalitzables i modulars.

Segons ha informat la Generalitat, este nou sistema constructiu té com a objectiu crear espais multifuncionals per a vivendes, servicis, comerç i indústria, complint els objectius de circularitat i reducció de petjada de carboni marcats en l’Agenda 2030.

El projecte, anomenat ‘ECO-MODULE’, està coordinat per Idelab Ingeniería, que col·labora amb l’empresa Prefabricados Villalonga (Previcor), i compta amb suport econòmic de la Unió Europea a través del programa Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) Comunitat Valenciana 2021-2027.

Solucions per a un formigó més sostenible

Esta iniciativa ha oferit resposta a un dels principals desafiaments del sector de la construcció, que busca noves fórmules de formigó que permeten reduir el percentatge de ciment o substituir-lo per materials més sostenibles sense perdre prestacions tècniques.

En el marc d’ECO-MODULE, lequip tècnic ha treballat en dues línies. Duna banda, ha investigat com reduir o eliminar part del volum d’àrids utilitzat. Duna altra, ha analitzat com disminuir també la quantitat de ciment en la producció de formigons prefabricats.

Amb estes actuacions es pretén rebaixar la petjada ambiental del formigó, un material molt utilitzat en edificació i obra civil, i alhora mantindre els nivells de seguretat, resistència i durabilitat exigits per la normativa vigent.

A més, lequip responsable ha explorat nous formats de peces prefabricades. Lobjectiu és aconseguir la màxima flexibilitat constructiva i modularitat, adaptant els elements a usos molt diversos sense necessitat de grans obres complementàries.

Les propostes desenvolupades també segueixen criteris de transport eficient, amb un millor aprofitament de lespai durant el trasllat i una major facilitat de muntatge en obra, cosa que pot reduir terminis dexecució i costos associats.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.