16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Mazón anuncia 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 empreses afectades per la riuada

VALÈNCIA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que els instruments financers creats pel Consell per reactivar l’activitat en les zones afectades per la riuada han permès mobilitzar 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 autònoms i empreses, contribuint així a la recuperació econòmica i social de la regió.

Aquesta declaració es va fer durant la visita a l’empresa Pintures Isaval, ubicada a Riba-roja de Túria, on va estar acompanyat per la consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino. Mazón va assenyalar que aquestes primeres operacions de finançament han suposat un estalvi de 13,6 milions d’euros en costos financers per als beneficiaris.

La Generalitat ha posat en marxa 350 milions d’euros en línies de liquiditat, disponibles a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR, gràcies a una aportació directa de 65 milions d’euros que cobreix els tipus d’interès d’aquestes operacions. Pintures Isaval, com una de les empreses beneficiàries, ha obtingut un préstec de quasi tres milions d’euros que no haurà de començar a pagar fins al 2028, estalviant més de 600.000 euros.

El president va elogiar l’empresa familiar com un exemple de superació enfront de les inundacions, agraint la seua solidaritat i esforç en la recuperació de les zones afectades. El president d’Isaval, Santiago Vallejo, va comentar la intensa tasca de reconstrucció que han realitzat després de la dana, així com el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat.

Mazón va explicar que les situacions excepcionals requereixen instruments financers igualment excepcionals, com els préstecs blans oferts al 0% d’interès i amb àmplies carències, que permeten als sectors productius afectats gestionar millor la liquiditat durant el període de reconstrucció. Aquesta bonificació, unida a la carència de fins a tres anys, permetrà que els damnificats no hagin de pagar res durant els primers anys de recuperació.

Els préstecs tenen com a objectiu facilitar la renovació de maquinària i equips, l’adequació d’instal·lacions i cobrir inversions per tal de superar els danys i garantir que les empreses puguin modernitzar-se, innovar i incrementar la seva competitivitat. Concretament, l’IVF ha dissenyat una línia de crèdit bonificada d’200 milions d’euros per a empreses afectades, oferint préstecs que varien entre 200.000 i tres milions d’euros i amb terminis de fins a deu anys.

A més, Afín SGR ha llançat una línia de finançament a cost zero dotada amb 150 milions d’euros que complementa la línia IVF DANA, adreçada a autònoms i pimes que poden accedir a préstecs d’entre 25.000 i 1.000.000 d’euros, amb terminis i carències similars als de la línia IVF.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.