Mazón anuncia 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 empreses afectades per la riuada

VALÈNCIA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que els instruments financers creats pel Consell per reactivar l’activitat en les zones afectades per la riuada han permès mobilitzar 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 autònoms i empreses, contribuint així a la recuperació econòmica i social de la regió.

Aquesta declaració es va fer durant la visita a l’empresa Pintures Isaval, ubicada a Riba-roja de Túria, on va estar acompanyat per la consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino. Mazón va assenyalar que aquestes primeres operacions de finançament han suposat un estalvi de 13,6 milions d’euros en costos financers per als beneficiaris.

La Generalitat ha posat en marxa 350 milions d’euros en línies de liquiditat, disponibles a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR, gràcies a una aportació directa de 65 milions d’euros que cobreix els tipus d’interès d’aquestes operacions. Pintures Isaval, com una de les empreses beneficiàries, ha obtingut un préstec de quasi tres milions d’euros que no haurà de començar a pagar fins al 2028, estalviant més de 600.000 euros.

El president va elogiar l’empresa familiar com un exemple de superació enfront de les inundacions, agraint la seua solidaritat i esforç en la recuperació de les zones afectades. El president d’Isaval, Santiago Vallejo, va comentar la intensa tasca de reconstrucció que han realitzat després de la dana, així com el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat.

Mazón va explicar que les situacions excepcionals requereixen instruments financers igualment excepcionals, com els préstecs blans oferts al 0% d’interès i amb àmplies carències, que permeten als sectors productius afectats gestionar millor la liquiditat durant el període de reconstrucció. Aquesta bonificació, unida a la carència de fins a tres anys, permetrà que els damnificats no hagin de pagar res durant els primers anys de recuperació.

Els préstecs tenen com a objectiu facilitar la renovació de maquinària i equips, l’adequació d’instal·lacions i cobrir inversions per tal de superar els danys i garantir que les empreses puguin modernitzar-se, innovar i incrementar la seva competitivitat. Concretament, l’IVF ha dissenyat una línia de crèdit bonificada d’200 milions d’euros per a empreses afectades, oferint préstecs que varien entre 200.000 i tres milions d’euros i amb terminis de fins a deu anys.

A més, Afín SGR ha llançat una línia de finançament a cost zero dotada amb 150 milions d’euros que complementa la línia IVF DANA, adreçada a autònoms i pimes que poden accedir a préstecs d’entre 25.000 i 1.000.000 d’euros, amb terminis i carències similars als de la línia IVF.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.