Mazón anuncia 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 empreses afectades per la riuada

VALÈNCIA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que els instruments financers creats pel Consell per reactivar l’activitat en les zones afectades per la riuada han permès mobilitzar 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 autònoms i empreses, contribuint així a la recuperació econòmica i social de la regió.

Aquesta declaració es va fer durant la visita a l’empresa Pintures Isaval, ubicada a Riba-roja de Túria, on va estar acompanyat per la consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino. Mazón va assenyalar que aquestes primeres operacions de finançament han suposat un estalvi de 13,6 milions d’euros en costos financers per als beneficiaris.

La Generalitat ha posat en marxa 350 milions d’euros en línies de liquiditat, disponibles a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR, gràcies a una aportació directa de 65 milions d’euros que cobreix els tipus d’interès d’aquestes operacions. Pintures Isaval, com una de les empreses beneficiàries, ha obtingut un préstec de quasi tres milions d’euros que no haurà de començar a pagar fins al 2028, estalviant més de 600.000 euros.

El president va elogiar l’empresa familiar com un exemple de superació enfront de les inundacions, agraint la seua solidaritat i esforç en la recuperació de les zones afectades. El president d’Isaval, Santiago Vallejo, va comentar la intensa tasca de reconstrucció que han realitzat després de la dana, així com el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat.

Mazón va explicar que les situacions excepcionals requereixen instruments financers igualment excepcionals, com els préstecs blans oferts al 0% d’interès i amb àmplies carències, que permeten als sectors productius afectats gestionar millor la liquiditat durant el període de reconstrucció. Aquesta bonificació, unida a la carència de fins a tres anys, permetrà que els damnificats no hagin de pagar res durant els primers anys de recuperació.

Els préstecs tenen com a objectiu facilitar la renovació de maquinària i equips, l’adequació d’instal·lacions i cobrir inversions per tal de superar els danys i garantir que les empreses puguin modernitzar-se, innovar i incrementar la seva competitivitat. Concretament, l’IVF ha dissenyat una línia de crèdit bonificada d’200 milions d’euros per a empreses afectades, oferint préstecs que varien entre 200.000 i tres milions d’euros i amb terminis de fins a deu anys.

A més, Afín SGR ha llançat una línia de finançament a cost zero dotada amb 150 milions d’euros que complementa la línia IVF DANA, adreçada a autònoms i pimes que poden accedir a préstecs d’entre 25.000 i 1.000.000 d’euros, amb terminis i carències similars als de la línia IVF.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.