10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Mazón anuncia 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 empreses afectades per la riuada

VALÈNCIA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que els instruments financers creats pel Consell per reactivar l’activitat en les zones afectades per la riuada han permès mobilitzar 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 autònoms i empreses, contribuint així a la recuperació econòmica i social de la regió.

Aquesta declaració es va fer durant la visita a l’empresa Pintures Isaval, ubicada a Riba-roja de Túria, on va estar acompanyat per la consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino. Mazón va assenyalar que aquestes primeres operacions de finançament han suposat un estalvi de 13,6 milions d’euros en costos financers per als beneficiaris.

La Generalitat ha posat en marxa 350 milions d’euros en línies de liquiditat, disponibles a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR, gràcies a una aportació directa de 65 milions d’euros que cobreix els tipus d’interès d’aquestes operacions. Pintures Isaval, com una de les empreses beneficiàries, ha obtingut un préstec de quasi tres milions d’euros que no haurà de començar a pagar fins al 2028, estalviant més de 600.000 euros.

El president va elogiar l’empresa familiar com un exemple de superació enfront de les inundacions, agraint la seua solidaritat i esforç en la recuperació de les zones afectades. El president d’Isaval, Santiago Vallejo, va comentar la intensa tasca de reconstrucció que han realitzat després de la dana, així com el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat.

Mazón va explicar que les situacions excepcionals requereixen instruments financers igualment excepcionals, com els préstecs blans oferts al 0% d’interès i amb àmplies carències, que permeten als sectors productius afectats gestionar millor la liquiditat durant el període de reconstrucció. Aquesta bonificació, unida a la carència de fins a tres anys, permetrà que els damnificats no hagin de pagar res durant els primers anys de recuperació.

Els préstecs tenen com a objectiu facilitar la renovació de maquinària i equips, l’adequació d’instal·lacions i cobrir inversions per tal de superar els danys i garantir que les empreses puguin modernitzar-se, innovar i incrementar la seva competitivitat. Concretament, l’IVF ha dissenyat una línia de crèdit bonificada d’200 milions d’euros per a empreses afectades, oferint préstecs que varien entre 200.000 i tres milions d’euros i amb terminis de fins a deu anys.

A més, Afín SGR ha llançat una línia de finançament a cost zero dotada amb 150 milions d’euros que complementa la línia IVF DANA, adreçada a autònoms i pimes que poden accedir a préstecs d’entre 25.000 i 1.000.000 d’euros, amb terminis i carències similars als de la línia IVF.

Últimes notícies

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.