Mazón anuncia 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 empreses afectades per la riuada

VALÈNCIA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que els instruments financers creats pel Consell per reactivar l’activitat en les zones afectades per la riuada han permès mobilitzar 107 milions d’euros de finançament ‘a cost zero’ per a 370 autònoms i empreses, contribuint així a la recuperació econòmica i social de la regió.

Aquesta declaració es va fer durant la visita a l’empresa Pintures Isaval, ubicada a Riba-roja de Túria, on va estar acompanyat per la consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino. Mazón va assenyalar que aquestes primeres operacions de finançament han suposat un estalvi de 13,6 milions d’euros en costos financers per als beneficiaris.

La Generalitat ha posat en marxa 350 milions d’euros en línies de liquiditat, disponibles a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i Afín SGR, gràcies a una aportació directa de 65 milions d’euros que cobreix els tipus d’interès d’aquestes operacions. Pintures Isaval, com una de les empreses beneficiàries, ha obtingut un préstec de quasi tres milions d’euros que no haurà de començar a pagar fins al 2028, estalviant més de 600.000 euros.

El president va elogiar l’empresa familiar com un exemple de superació enfront de les inundacions, agraint la seua solidaritat i esforç en la recuperació de les zones afectades. El president d’Isaval, Santiago Vallejo, va comentar la intensa tasca de reconstrucció que han realitzat després de la dana, així com el seu compromís amb la innovació i la sostenibilitat.

Mazón va explicar que les situacions excepcionals requereixen instruments financers igualment excepcionals, com els préstecs blans oferts al 0% d’interès i amb àmplies carències, que permeten als sectors productius afectats gestionar millor la liquiditat durant el període de reconstrucció. Aquesta bonificació, unida a la carència de fins a tres anys, permetrà que els damnificats no hagin de pagar res durant els primers anys de recuperació.

Els préstecs tenen com a objectiu facilitar la renovació de maquinària i equips, l’adequació d’instal·lacions i cobrir inversions per tal de superar els danys i garantir que les empreses puguin modernitzar-se, innovar i incrementar la seva competitivitat. Concretament, l’IVF ha dissenyat una línia de crèdit bonificada d’200 milions d’euros per a empreses afectades, oferint préstecs que varien entre 200.000 i tres milions d’euros i amb terminis de fins a deu anys.

A més, Afín SGR ha llançat una línia de finançament a cost zero dotada amb 150 milions d’euros que complementa la línia IVF DANA, adreçada a autònoms i pimes que poden accedir a préstecs d’entre 25.000 i 1.000.000 d’euros, amb terminis i carències similars als de la línia IVF.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU