14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mazón assegura que la Generalitat facilita el treball i col·labora en la investigació de la dana

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha defensat aquest dijous en declaracions que el Consell “respecta tots els dies” la legalitat i no realitza comentaris sobre el procés judicial que s’està duent a terme al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número tres de Catarroja (València), que investiga la gestió relacionada amb la dana del 29 d’octubre.

“Cal deixar treballar i, sobretot, col·laborar, que és el que està fent la Generalitat des del primer moment en cada requeriment”, ha assegurat Mazón durant la seva intervenció davant dels mitjans d’informació a La Murada, una pedania d’Oriola (Alacant), on va participar en els actes commemoratius del centenari de la inauguració de les Obres i Canales de Reg del Quart Canal de Ponent de la Comunitat General de Regs de Levante Izquierda del Segura.

Referent al procés judicial, el president ha reiterat la seva postura de respecte al mencionat procediment, afirmant: “Parlem amb extraordinari respecte. Uns altres no ho respecten. Nosaltres sí que ho fem i evitem fer comentaris sobre aquesta qüestió”.

Últimes notícies

Morant urgix aprovar el nou model de finançament o no ens el perdonarem

Diana Morant ha instat a recolzar el nou model de finançament autonòmic i ha alertat que, si no tira avant, 'no ens el perdonarem'. La proposta, segons ha defés, aportaria 3.700 milions més a la Comunitat i la situaria entre les primeres per finançament per habitant.

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.