5.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Mazón destaca que s’han retirat 50.000 vehicles de les poblacions afectades per la dana, ‘el 42% del total’

Avança que la tercera fase de retirada total de residus “estarà finalitzada durant el mes de febrer”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que “ja s’han retirat 50.000 vehicles” de les zones afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre per a facilitar l’evacuació dels vehicles sinistrats, “la qual cosa suposa el 42 per cent del total”.

Així ho ha posat de manifest després de visitar el centre de transferència de Catarroja, acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, per a conèixer l’evolució dels treballs efectuats en la retirada d’estris amb destinació a gestors autoritzats, informa l’administració autonòmica en un comunicat.

El cap del Consell ha remarcat el “compromís” del govern valencià “per acompanyar i col·laborar amb els ajuntaments en la recerca de fórmules que permeten accelerar la retirada de vehicles i retornar la normalitat als municipis”, després de la publicació del Reial decret Llei del Govern que, en la seua opinió, “abandonava a la seua sort als ajuntaments en esta tasca”.

Mazón ha detallat que s’han retirat a Centres de Tractament Autoritzats (CAT) o desplaçat a campas intermèdies “un total de 50.000 vehicles, 300 d’ells de la campa de Catarroja”.

“A BON RITME”

Així mateix, ha indicat que la tercera fase activada per la Generalitat per a la retirada total de residus en les zones afectades per les riuades “avança a bon ritme i estarà finalitzada durant el mes de febrer”.

El president ha agraït la labor de la conselleria i l’empresa encarregada del Tancament del punt de transferència de Catarroja, que es constituïx com el de major grandària i en el “que ja s’han retirat en el que portem de mes un total de 20.000 tones per a derivar-los a abocadors autoritzats”. A més, ha avançat que este punt es buidarà “en el termini d’un mes”.

Carlos Mazón ha explicat que els primers punts de buidatge total són els Punts d’Apilament Local (PAL) de polígons industrials i els situats prop de centres educatius, com a Paiporta. De forma paral·lela, s’està procedint al buidatge dels punts de transferència i portant els residus a diferents abocadors.

Una sèrie d’actuacions dutes a terme en el marc del pla de xoc habilitat per a la retirada d’estris i residus de la Generalitat, “que ha permès fins al moment la retirada de 500.000 tones”, ha postil·lat.

En este sentit, ha indicat que durant les fases I i II els equips de la Conselleria desplegats “han evacuat una mèdia de més de 15.000 tones al dia, la qual cosa va permetre buidar en les primeres setmanes els 767 vials obstruïts de les poblacions més afectades”.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.