Mazón destaca que s’han retirat 50.000 vehicles de les poblacions afectades per la dana, ‘el 42% del total’

Avança que la tercera fase de retirada total de residus «estarà finalitzada durant el mes de febrer»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que «ja s’han retirat 50.000 vehicles» de les zones afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre per a facilitar l’evacuació dels vehicles sinistrats, «la qual cosa suposa el 42 per cent del total».

Així ho ha posat de manifest després de visitar el centre de transferència de Catarroja, acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, per a conèixer l’evolució dels treballs efectuats en la retirada d’estris amb destinació a gestors autoritzats, informa l’administració autonòmica en un comunicat.

El cap del Consell ha remarcat el «compromís» del govern valencià «per acompanyar i col·laborar amb els ajuntaments en la recerca de fórmules que permeten accelerar la retirada de vehicles i retornar la normalitat als municipis», després de la publicació del Reial decret Llei del Govern que, en la seua opinió, «abandonava a la seua sort als ajuntaments en esta tasca».

Mazón ha detallat que s’han retirat a Centres de Tractament Autoritzats (CAT) o desplaçat a campas intermèdies «un total de 50.000 vehicles, 300 d’ells de la campa de Catarroja».

«A BON RITME»

Així mateix, ha indicat que la tercera fase activada per la Generalitat per a la retirada total de residus en les zones afectades per les riuades «avança a bon ritme i estarà finalitzada durant el mes de febrer».

El president ha agraït la labor de la conselleria i l’empresa encarregada del Tancament del punt de transferència de Catarroja, que es constituïx com el de major grandària i en el «que ja s’han retirat en el que portem de mes un total de 20.000 tones per a derivar-los a abocadors autoritzats». A més, ha avançat que este punt es buidarà «en el termini d’un mes».

Carlos Mazón ha explicat que els primers punts de buidatge total són els Punts d’Apilament Local (PAL) de polígons industrials i els situats prop de centres educatius, com a Paiporta. De forma paral·lela, s’està procedint al buidatge dels punts de transferència i portant els residus a diferents abocadors.

Una sèrie d’actuacions dutes a terme en el marc del pla de xoc habilitat per a la retirada d’estris i residus de la Generalitat, «que ha permès fins al moment la retirada de 500.000 tones», ha postil·lat.

En este sentit, ha indicat que durant les fases I i II els equips de la Conselleria desplegats «han evacuat una mèdia de més de 15.000 tones al dia, la qual cosa va permetre buidar en les primeres setmanes els 767 vials obstruïts de les poblacions més afectades».

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.