Mazón destaca que s’han retirat 50.000 vehicles de les poblacions afectades per la dana, ‘el 42% del total’

Avança que la tercera fase de retirada total de residus «estarà finalitzada durant el mes de febrer»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que «ja s’han retirat 50.000 vehicles» de les zones afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre per a facilitar l’evacuació dels vehicles sinistrats, «la qual cosa suposa el 42 per cent del total».

Així ho ha posat de manifest després de visitar el centre de transferència de Catarroja, acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, per a conèixer l’evolució dels treballs efectuats en la retirada d’estris amb destinació a gestors autoritzats, informa l’administració autonòmica en un comunicat.

El cap del Consell ha remarcat el «compromís» del govern valencià «per acompanyar i col·laborar amb els ajuntaments en la recerca de fórmules que permeten accelerar la retirada de vehicles i retornar la normalitat als municipis», després de la publicació del Reial decret Llei del Govern que, en la seua opinió, «abandonava a la seua sort als ajuntaments en esta tasca».

Mazón ha detallat que s’han retirat a Centres de Tractament Autoritzats (CAT) o desplaçat a campas intermèdies «un total de 50.000 vehicles, 300 d’ells de la campa de Catarroja».

«A BON RITME»

Així mateix, ha indicat que la tercera fase activada per la Generalitat per a la retirada total de residus en les zones afectades per les riuades «avança a bon ritme i estarà finalitzada durant el mes de febrer».

El president ha agraït la labor de la conselleria i l’empresa encarregada del Tancament del punt de transferència de Catarroja, que es constituïx com el de major grandària i en el «que ja s’han retirat en el que portem de mes un total de 20.000 tones per a derivar-los a abocadors autoritzats». A més, ha avançat que este punt es buidarà «en el termini d’un mes».

Carlos Mazón ha explicat que els primers punts de buidatge total són els Punts d’Apilament Local (PAL) de polígons industrials i els situats prop de centres educatius, com a Paiporta. De forma paral·lela, s’està procedint al buidatge dels punts de transferència i portant els residus a diferents abocadors.

Una sèrie d’actuacions dutes a terme en el marc del pla de xoc habilitat per a la retirada d’estris i residus de la Generalitat, «que ha permès fins al moment la retirada de 500.000 tones», ha postil·lat.

En este sentit, ha indicat que durant les fases I i II els equips de la Conselleria desplegats «han evacuat una mèdia de més de 15.000 tones al dia, la qual cosa va permetre buidar en les primeres setmanes els 767 vials obstruïts de les poblacions més afectades».

Últimes notícies

Així treballen els bombers que vigilen el foc en la Nit de la Cremà d’Alacant

La Nit de la Cremà d’Alacant mobilitza un dispositiu de 180 bombers i 40 vehicles per a controlar la crema de 92 fogueres i garantir que la ciutat puga viure el final de festa amb seguretat.

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.