16.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Mazón destaca que s’han retirat 50.000 vehicles de les poblacions afectades per la dana, ‘el 42% del total’

Avança que la tercera fase de retirada total de residus “estarà finalitzada durant el mes de febrer”

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que “ja s’han retirat 50.000 vehicles” de les zones afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre per a facilitar l’evacuació dels vehicles sinistrats, “la qual cosa suposa el 42 per cent del total”.

Així ho ha posat de manifest després de visitar el centre de transferència de Catarroja, acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, per a conèixer l’evolució dels treballs efectuats en la retirada d’estris amb destinació a gestors autoritzats, informa l’administració autonòmica en un comunicat.

El cap del Consell ha remarcat el “compromís” del govern valencià “per acompanyar i col·laborar amb els ajuntaments en la recerca de fórmules que permeten accelerar la retirada de vehicles i retornar la normalitat als municipis”, després de la publicació del Reial decret Llei del Govern que, en la seua opinió, “abandonava a la seua sort als ajuntaments en esta tasca”.

Mazón ha detallat que s’han retirat a Centres de Tractament Autoritzats (CAT) o desplaçat a campas intermèdies “un total de 50.000 vehicles, 300 d’ells de la campa de Catarroja”.

“A BON RITME”

Així mateix, ha indicat que la tercera fase activada per la Generalitat per a la retirada total de residus en les zones afectades per les riuades “avança a bon ritme i estarà finalitzada durant el mes de febrer”.

El president ha agraït la labor de la conselleria i l’empresa encarregada del Tancament del punt de transferència de Catarroja, que es constituïx com el de major grandària i en el “que ja s’han retirat en el que portem de mes un total de 20.000 tones per a derivar-los a abocadors autoritzats”. A més, ha avançat que este punt es buidarà “en el termini d’un mes”.

Carlos Mazón ha explicat que els primers punts de buidatge total són els Punts d’Apilament Local (PAL) de polígons industrials i els situats prop de centres educatius, com a Paiporta. De forma paral·lela, s’està procedint al buidatge dels punts de transferència i portant els residus a diferents abocadors.

Una sèrie d’actuacions dutes a terme en el marc del pla de xoc habilitat per a la retirada d’estris i residus de la Generalitat, “que ha permès fins al moment la retirada de 500.000 tones”, ha postil·lat.

En este sentit, ha indicat que durant les fases I i II els equips de la Conselleria desplegats “han evacuat una mèdia de més de 15.000 tones al dia, la qual cosa va permetre buidar en les primeres setmanes els 767 vials obstruïts de les poblacions més afectades”.

Últimes notícies

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa després d’un xoc de cap

El davanter de l'Atlètic de Madrid ha sigut portat a un hospital per a sotmetre's a proves després d'abandonar en llitera el Ciutat de València per un xoc de cap. Matías Moreno també va ser substituït i continua en observació en l'estadi.

Llevant i Atlètic empaten al descans després d’un xoc entre Sorloth i Moreno (0-0)

El primer temps va acabar 0-0, amb una única ocasió clara: la cabotada de Nico González que Ryan va salvar. El dol va quedar marcat pel xoc Sorloth-Moreno i els canvis forçats.

Sorloth, retirat en llitera després d’un xoc de cap amb Moreno en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic de Madrid va abandonar el camp en el minut 27 després d'un colp cap amb cap amb Matías Moreno. Els dos futbolistes van ser substituïts.

Gerard Moreno firma un doblet i frena a Osasuna en un 2-2 vibrant

Osasuna es va anar al descans per davant després dels gols de Víctor Muñoz i Budimir, però Gerard Moreno va igualar amb un penal i una cabotada a pilota parada.

2-2: Gerard Moreno frena a Osasuna en El Sadar

Osasuna i Vila-real van empatar 2-2 en un partit d'anada i tornada marcat pel doblet de Gerard Moreno. Víctor Muñoz i Budimir van anotar per als rojillos.

Osasuna i Vila-real empaten 2-2 en El Sadar

Empat 2-2 en El Sadar: Osasuna va remuntar després del penal inicial de Gerard Moreno i Budimir va fer el 2-1; el Vila-real va igualar en un córner amb un altre gol del davanter.

Calum Hill seguix líder a Bahrain i Sergio García es col·loca tercer per a barallar el títol

Calum Hill conserva el lideratge a Bahrain després de firmar el parell del camp i Sergio García ascendix a la tercera plaça amb -12 després d'un 68 competitiu.