Mazón destaca que s’han retirat 50.000 vehicles de les poblacions afectades per la dana, ‘el 42% del total’

Avança que la tercera fase de retirada total de residus «estarà finalitzada durant el mes de febrer»

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que «ja s’han retirat 50.000 vehicles» de les zones afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre per a facilitar l’evacuació dels vehicles sinistrats, «la qual cosa suposa el 42 per cent del total».

Així ho ha posat de manifest després de visitar el centre de transferència de Catarroja, acompanyat pel conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, per a conèixer l’evolució dels treballs efectuats en la retirada d’estris amb destinació a gestors autoritzats, informa l’administració autonòmica en un comunicat.

El cap del Consell ha remarcat el «compromís» del govern valencià «per acompanyar i col·laborar amb els ajuntaments en la recerca de fórmules que permeten accelerar la retirada de vehicles i retornar la normalitat als municipis», després de la publicació del Reial decret Llei del Govern que, en la seua opinió, «abandonava a la seua sort als ajuntaments en esta tasca».

Mazón ha detallat que s’han retirat a Centres de Tractament Autoritzats (CAT) o desplaçat a campas intermèdies «un total de 50.000 vehicles, 300 d’ells de la campa de Catarroja».

«A BON RITME»

Així mateix, ha indicat que la tercera fase activada per la Generalitat per a la retirada total de residus en les zones afectades per les riuades «avança a bon ritme i estarà finalitzada durant el mes de febrer».

El president ha agraït la labor de la conselleria i l’empresa encarregada del Tancament del punt de transferència de Catarroja, que es constituïx com el de major grandària i en el «que ja s’han retirat en el que portem de mes un total de 20.000 tones per a derivar-los a abocadors autoritzats». A més, ha avançat que este punt es buidarà «en el termini d’un mes».

Carlos Mazón ha explicat que els primers punts de buidatge total són els Punts d’Apilament Local (PAL) de polígons industrials i els situats prop de centres educatius, com a Paiporta. De forma paral·lela, s’està procedint al buidatge dels punts de transferència i portant els residus a diferents abocadors.

Una sèrie d’actuacions dutes a terme en el marc del pla de xoc habilitat per a la retirada d’estris i residus de la Generalitat, «que ha permès fins al moment la retirada de 500.000 tones», ha postil·lat.

En este sentit, ha indicat que durant les fases I i II els equips de la Conselleria desplegats «han evacuat una mèdia de més de 15.000 tones al dia, la qual cosa va permetre buidar en les primeres setmanes els 767 vials obstruïts de les poblacions més afectades».

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.