Mazón i el nou Consell no compareixeran en Corts fins setembre després de rebutjar PP i Vox convocar Diputació Permanent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, i els nous consellers no compareixeran a la Diputació Permanent de Les Corts després de la remodelació del govern, després de votar en contra d’esta proposta tant Vox com el PP.

Així ho han explicat els síndics dels grups parlamentaris després de la Junta de Síndics celebrada este dimarts. PSPV i Compromís van registrar peticions de convocatòria de la Diputació Permanent de Les Corts perquè Mazón compareguera després de la crisi de govern i perquè el Consell done explicacions sobre l’abocament detectat a les platges del Saler a València, respectivament. No obstant això, tal com ja van avançar, PP i Vox han descartat activar Les Corts abans de l’inici del període de sessions al setembre.

El síndic del PP, Juanfran Pérez, ha assenyalat que no hi ha «vertadera necessitat» de la compareixença a la Diputació Permanent quan els consellers ja han demanat comparèixer en el ple a petició pròpia al setembre i el president també intervindrà llavors en el debat de política general. A més, ha destacat que Mazón no ha deixat d’acudir a sessions de control.

Sobre el vot de Vox en contra d’esta compareixença a la Diputació Permanent, el portaveu ‘popular’ ha emmarcat en la normalitat que hi haja acords entre forces polítiques, sobretot «en una cosa tan senzilla i de tant sentit comú». «El que no és normal són plantejaments extraordinaris que no tenen molta lògica», ha postil·lat.

A més, ha subratllat que el «control i transparència» han sigut «una cosa normal i cotidiana» al Consell format per PP i Vox. De fet, ha assegurat que espera mantenir bona relació tant amb esta formació com amb la resta de l’oposició per a poder arribar a acords.

Per part de Vox, José María Llanos ha sostingut que «no hi havia raons d’extraordinària urgència» per a convocar la Diputació Permanent ja que els consellers i el president de la Generalitat compareixeran al setembre.

Sobre el fet que haja votat en el mateix sentit que el PP i s’haja desmarcat de la resta de l’oposició, José María Llanos ha subratllat que en Vox no són «uns inestables ni uns bojos ni el fet que ja no estiguem en el govern de la Generalitat no pot condicionar al grup parlamentari per a canviar 180 graus els seus posicionaments».

El síndic de Vox ha afirmat que este partit aconseguirà «pactes puntuals» i recolzarà «iniciatives puntuals» amb el PP. «No serem un obstacle a la governabilitat, a l’estabilitat del govern autonòmic sempre que no realitzen polítiques que ens semblen dolentes, pernicioses per als valencians», ha agregat.

«AMPLAMENT JUSTIFICADA»

Des del PSPV, José Muñoz ha assenyalat que la ruptura de PP i Vox al Consell i la seua posterior remodelació han sigut «la crisi de govern més greu que ha patit la Comunitat Valenciana en la seua etapa democràtica», per la qual cosa els socialistes consideren que la compareixença del president estava «amplament justificada» tenint en compte que «la democràcia valenciana ha entrat en un període inexplorat» en el qual es governa en minoria.

«MOLT LAMETABLE DEMOCRÀTICAMENT»

Del costat de Compromís, Isaura Navarro ha opinat que és «una situació molt lamentable democràticament» que Mazón i els consellers no compareguen fins a setembre. «Mes i mig en el que estaran treballant sense comparèixer a Les Corts per a explicar quin és el seu projecte», ha lamentat.

A més, veu «més lamentable encara» que Vox com a partit en l’oposició «continua sent un grup de suport del govern malgrat haver eixit». Així, ha afirmat que no hi ha «regeneració democràtica».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.