Mazón i el nou Consell no compareixeran en Corts fins setembre després de rebutjar PP i Vox convocar Diputació Permanent

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, i els nous consellers no compareixeran a la Diputació Permanent de Les Corts després de la remodelació del govern, després de votar en contra d’esta proposta tant Vox com el PP.

Així ho han explicat els síndics dels grups parlamentaris després de la Junta de Síndics celebrada este dimarts. PSPV i Compromís van registrar peticions de convocatòria de la Diputació Permanent de Les Corts perquè Mazón compareguera després de la crisi de govern i perquè el Consell done explicacions sobre l’abocament detectat a les platges del Saler a València, respectivament. No obstant això, tal com ja van avançar, PP i Vox han descartat activar Les Corts abans de l’inici del període de sessions al setembre.

El síndic del PP, Juanfran Pérez, ha assenyalat que no hi ha “vertadera necessitat” de la compareixença a la Diputació Permanent quan els consellers ja han demanat comparèixer en el ple a petició pròpia al setembre i el president també intervindrà llavors en el debat de política general. A més, ha destacat que Mazón no ha deixat d’acudir a sessions de control.

Sobre el vot de Vox en contra d’esta compareixença a la Diputació Permanent, el portaveu ‘popular’ ha emmarcat en la normalitat que hi haja acords entre forces polítiques, sobretot “en una cosa tan senzilla i de tant sentit comú”. “El que no és normal són plantejaments extraordinaris que no tenen molta lògica”, ha postil·lat.

A més, ha subratllat que el “control i transparència” han sigut “una cosa normal i cotidiana” al Consell format per PP i Vox. De fet, ha assegurat que espera mantenir bona relació tant amb esta formació com amb la resta de l’oposició per a poder arribar a acords.

Per part de Vox, José María Llanos ha sostingut que “no hi havia raons d’extraordinària urgència” per a convocar la Diputació Permanent ja que els consellers i el president de la Generalitat compareixeran al setembre.

Sobre el fet que haja votat en el mateix sentit que el PP i s’haja desmarcat de la resta de l’oposició, José María Llanos ha subratllat que en Vox no són “uns inestables ni uns bojos ni el fet que ja no estiguem en el govern de la Generalitat no pot condicionar al grup parlamentari per a canviar 180 graus els seus posicionaments”.

El síndic de Vox ha afirmat que este partit aconseguirà “pactes puntuals” i recolzarà “iniciatives puntuals” amb el PP. “No serem un obstacle a la governabilitat, a l’estabilitat del govern autonòmic sempre que no realitzen polítiques que ens semblen dolentes, pernicioses per als valencians”, ha agregat.

“AMPLAMENT JUSTIFICADA”

Des del PSPV, José Muñoz ha assenyalat que la ruptura de PP i Vox al Consell i la seua posterior remodelació han sigut “la crisi de govern més greu que ha patit la Comunitat Valenciana en la seua etapa democràtica”, per la qual cosa els socialistes consideren que la compareixença del president estava “amplament justificada” tenint en compte que “la democràcia valenciana ha entrat en un període inexplorat” en el qual es governa en minoria.

“MOLT LAMETABLE DEMOCRÀTICAMENT”

Del costat de Compromís, Isaura Navarro ha opinat que és “una situació molt lamentable democràticament” que Mazón i els consellers no compareguen fins a setembre. “Mes i mig en el que estaran treballant sense comparèixer a Les Corts per a explicar quin és el seu projecte”, ha lamentat.

A més, veu “més lamentable encara” que Vox com a partit en l’oposició “continua sent un grup de suport del govern malgrat haver eixit”. Així, ha afirmat que no hi ha “regeneració democràtica”.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.