Carlos Mazón impulsa un pla per a desenvolupar 10.000 nous habitatges de protecció pública

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, presentarà este dimarts el ‘Pla Viu’ que contemplarà en esta legislatura “la construcció i desenvolupament de 10.000 nous habitatges assequibles en règim de venda i lloguer per a donar resposta a una necessitat de milers de joves i famílies de la nostra Comunitat”.

Mazón ha afirmat que “es tracta d’una iniciativa ambiciosa i necessària que desenvoluparem en col·laboració amb ajuntaments i el sector privat per a complir amb els nostres ciutadans i amb una necessitat social desatesa durant els huit anys de govern de Ximo Puig”.

En este sentit, el cap del Consell ha retret que en l’etapa del Botànic no es construïra “ni un sol habitatge protegit”, i ha lamentat “dos legislatures perdudes, sense planificació ni gestió, que s’han traduït en una situació de precarietat per a milers de famílies i joves del nostre territori”.

El màxim representant de l’Executiu valencià ha assegurat que “esta serà la legislatura de l’habitatge” i ha assenyalat que, enfront de l’abandó de l’anterior Consell, “ara actuarem des de la rigorositat i la planificació per a donar resposta al problema de l’accés a l’habitatge amb un pla real, amb mesures i objectius concrets”.

El president ha reafirmat el seu compromís amb la construcció d’immobles assequibles durant estos mesos amb passos en ferm com l’adquisició d’un edifici en Sociópolis en el sector de la Torres de València de 124 habitatges o l’anunci de la construcció de 600 nous habitatges de protecció pública en la Comunitat Valenciana amb un pressupost de 30 milions d’euros amb fons europeus “que són l’avantsala del que està per vindre”.

“El nostre objectiu per a esta legislatura és dotar als ciutadans de nou habitatge, però també facilitar-los ferramentes per a accedir a un recurs bàsic a través de les ajudes al lloguer, el bo habitatge jove o incentius fiscals”, ha assegurat Mazón.

Mesures Fiscals per a facilitar l’accés a l’habitatge

El cap del Consell ha recordat les mesures fiscals posades en marxa per a facilitar l’accés a l’habitatge per a menors de 35 anys i col·lectius més vulnerables.

Així, s’ha referit a la rebaixa del 25% de l’impost de l’habitatge “que suposa un estalvi de quasi 20 milions d’euros per als nostres ciutadans i que està reactivant el mercat de l’habitatge”.

Carlos Mazón ha recordat que la Generalitat ha rebaixat al 6% el tipus de les transmissions patrimonials oneroses de l’Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) i Actes Jurídics Documentats (AJD) per compra d’habitatge habitual per part de joves menors de 35 anys i també per a compradors d’habitatges protegits de règim general, en tots dos casos amb un valor de l’habitatge de fins a 180.000 euros.

Per part seua, per a l’adquisició d’habitatges protegits de règim especial o si els compradors són famílies nombroses i famílies monoparentals o persones amb discapacitat i dones objecte de violència de gènere que adquirisquen un habitatge, el tipus *superreducido passa a ser del 3%. També en estos casos el límit del valor de l’habitatge es fixa en 180.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.