Carlos Mazón impulsa un pla per a desenvolupar 10.000 nous habitatges de protecció pública

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, presentarà este dimarts el ‘Pla Viu’ que contemplarà en esta legislatura “la construcció i desenvolupament de 10.000 nous habitatges assequibles en règim de venda i lloguer per a donar resposta a una necessitat de milers de joves i famílies de la nostra Comunitat”.

Mazón ha afirmat que “es tracta d’una iniciativa ambiciosa i necessària que desenvoluparem en col·laboració amb ajuntaments i el sector privat per a complir amb els nostres ciutadans i amb una necessitat social desatesa durant els huit anys de govern de Ximo Puig”.

En este sentit, el cap del Consell ha retret que en l’etapa del Botànic no es construïra “ni un sol habitatge protegit”, i ha lamentat “dos legislatures perdudes, sense planificació ni gestió, que s’han traduït en una situació de precarietat per a milers de famílies i joves del nostre territori”.

El màxim representant de l’Executiu valencià ha assegurat que “esta serà la legislatura de l’habitatge” i ha assenyalat que, enfront de l’abandó de l’anterior Consell, “ara actuarem des de la rigorositat i la planificació per a donar resposta al problema de l’accés a l’habitatge amb un pla real, amb mesures i objectius concrets”.

El president ha reafirmat el seu compromís amb la construcció d’immobles assequibles durant estos mesos amb passos en ferm com l’adquisició d’un edifici en Sociópolis en el sector de la Torres de València de 124 habitatges o l’anunci de la construcció de 600 nous habitatges de protecció pública en la Comunitat Valenciana amb un pressupost de 30 milions d’euros amb fons europeus “que són l’avantsala del que està per vindre”.

“El nostre objectiu per a esta legislatura és dotar als ciutadans de nou habitatge, però també facilitar-los ferramentes per a accedir a un recurs bàsic a través de les ajudes al lloguer, el bo habitatge jove o incentius fiscals”, ha assegurat Mazón.

Mesures Fiscals per a facilitar l’accés a l’habitatge

El cap del Consell ha recordat les mesures fiscals posades en marxa per a facilitar l’accés a l’habitatge per a menors de 35 anys i col·lectius més vulnerables.

Així, s’ha referit a la rebaixa del 25% de l’impost de l’habitatge “que suposa un estalvi de quasi 20 milions d’euros per als nostres ciutadans i que està reactivant el mercat de l’habitatge”.

Carlos Mazón ha recordat que la Generalitat ha rebaixat al 6% el tipus de les transmissions patrimonials oneroses de l’Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) i Actes Jurídics Documentats (AJD) per compra d’habitatge habitual per part de joves menors de 35 anys i també per a compradors d’habitatges protegits de règim general, en tots dos casos amb un valor de l’habitatge de fins a 180.000 euros.

Per part seua, per a l’adquisició d’habitatges protegits de règim especial o si els compradors són famílies nombroses i famílies monoparentals o persones amb discapacitat i dones objecte de violència de gènere que adquirisquen un habitatge, el tipus *superreducido passa a ser del 3%. També en estos casos el límit del valor de l’habitatge es fixa en 180.000 euros.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.