14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Carlos Mazón impulsa un pla per a desenvolupar 10.000 nous habitatges de protecció pública

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, presentarà este dimarts el ‘Pla Viu’ que contemplarà en esta legislatura “la construcció i desenvolupament de 10.000 nous habitatges assequibles en règim de venda i lloguer per a donar resposta a una necessitat de milers de joves i famílies de la nostra Comunitat”.

Mazón ha afirmat que “es tracta d’una iniciativa ambiciosa i necessària que desenvoluparem en col·laboració amb ajuntaments i el sector privat per a complir amb els nostres ciutadans i amb una necessitat social desatesa durant els huit anys de govern de Ximo Puig”.

En este sentit, el cap del Consell ha retret que en l’etapa del Botànic no es construïra “ni un sol habitatge protegit”, i ha lamentat “dos legislatures perdudes, sense planificació ni gestió, que s’han traduït en una situació de precarietat per a milers de famílies i joves del nostre territori”.

El màxim representant de l’Executiu valencià ha assegurat que “esta serà la legislatura de l’habitatge” i ha assenyalat que, enfront de l’abandó de l’anterior Consell, “ara actuarem des de la rigorositat i la planificació per a donar resposta al problema de l’accés a l’habitatge amb un pla real, amb mesures i objectius concrets”.

El president ha reafirmat el seu compromís amb la construcció d’immobles assequibles durant estos mesos amb passos en ferm com l’adquisició d’un edifici en Sociópolis en el sector de la Torres de València de 124 habitatges o l’anunci de la construcció de 600 nous habitatges de protecció pública en la Comunitat Valenciana amb un pressupost de 30 milions d’euros amb fons europeus “que són l’avantsala del que està per vindre”.

“El nostre objectiu per a esta legislatura és dotar als ciutadans de nou habitatge, però també facilitar-los ferramentes per a accedir a un recurs bàsic a través de les ajudes al lloguer, el bo habitatge jove o incentius fiscals”, ha assegurat Mazón.

Mesures Fiscals per a facilitar l’accés a l’habitatge

El cap del Consell ha recordat les mesures fiscals posades en marxa per a facilitar l’accés a l’habitatge per a menors de 35 anys i col·lectius més vulnerables.

Així, s’ha referit a la rebaixa del 25% de l’impost de l’habitatge “que suposa un estalvi de quasi 20 milions d’euros per als nostres ciutadans i que està reactivant el mercat de l’habitatge”.

Carlos Mazón ha recordat que la Generalitat ha rebaixat al 6% el tipus de les transmissions patrimonials oneroses de l’Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) i Actes Jurídics Documentats (AJD) per compra d’habitatge habitual per part de joves menors de 35 anys i també per a compradors d’habitatges protegits de règim general, en tots dos casos amb un valor de l’habitatge de fins a 180.000 euros.

Per part seua, per a l’adquisició d’habitatges protegits de règim especial o si els compradors són famílies nombroses i famílies monoparentals o persones amb discapacitat i dones objecte de violència de gènere que adquirisquen un habitatge, el tipus *superreducido passa a ser del 3%. També en estos casos el límit del valor de l’habitatge es fixa en 180.000 euros.

Últimes notícies

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.