Carlos Mazón impulsa un pla per a desenvolupar 10.000 nous habitatges de protecció pública

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, presentarà este dimarts el ‘Pla Viu’ que contemplarà en esta legislatura “la construcció i desenvolupament de 10.000 nous habitatges assequibles en règim de venda i lloguer per a donar resposta a una necessitat de milers de joves i famílies de la nostra Comunitat”.

Mazón ha afirmat que “es tracta d’una iniciativa ambiciosa i necessària que desenvoluparem en col·laboració amb ajuntaments i el sector privat per a complir amb els nostres ciutadans i amb una necessitat social desatesa durant els huit anys de govern de Ximo Puig”.

En este sentit, el cap del Consell ha retret que en l’etapa del Botànic no es construïra “ni un sol habitatge protegit”, i ha lamentat “dos legislatures perdudes, sense planificació ni gestió, que s’han traduït en una situació de precarietat per a milers de famílies i joves del nostre territori”.

El màxim representant de l’Executiu valencià ha assegurat que “esta serà la legislatura de l’habitatge” i ha assenyalat que, enfront de l’abandó de l’anterior Consell, “ara actuarem des de la rigorositat i la planificació per a donar resposta al problema de l’accés a l’habitatge amb un pla real, amb mesures i objectius concrets”.

El president ha reafirmat el seu compromís amb la construcció d’immobles assequibles durant estos mesos amb passos en ferm com l’adquisició d’un edifici en Sociópolis en el sector de la Torres de València de 124 habitatges o l’anunci de la construcció de 600 nous habitatges de protecció pública en la Comunitat Valenciana amb un pressupost de 30 milions d’euros amb fons europeus “que són l’avantsala del que està per vindre”.

“El nostre objectiu per a esta legislatura és dotar als ciutadans de nou habitatge, però també facilitar-los ferramentes per a accedir a un recurs bàsic a través de les ajudes al lloguer, el bo habitatge jove o incentius fiscals”, ha assegurat Mazón.

Mesures Fiscals per a facilitar l’accés a l’habitatge

El cap del Consell ha recordat les mesures fiscals posades en marxa per a facilitar l’accés a l’habitatge per a menors de 35 anys i col·lectius més vulnerables.

Així, s’ha referit a la rebaixa del 25% de l’impost de l’habitatge “que suposa un estalvi de quasi 20 milions d’euros per als nostres ciutadans i que està reactivant el mercat de l’habitatge”.

Carlos Mazón ha recordat que la Generalitat ha rebaixat al 6% el tipus de les transmissions patrimonials oneroses de l’Impost de Transmissions Patrimonials (ITP) i Actes Jurídics Documentats (AJD) per compra d’habitatge habitual per part de joves menors de 35 anys i també per a compradors d’habitatges protegits de règim general, en tots dos casos amb un valor de l’habitatge de fins a 180.000 euros.

Per part seua, per a l’adquisició d’habitatges protegits de règim especial o si els compradors són famílies nombroses i famílies monoparentals o persones amb discapacitat i dones objecte de violència de gènere que adquirisquen un habitatge, el tipus *superreducido passa a ser del 3%. També en estos casos el límit del valor de l’habitatge es fixa en 180.000 euros.

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.