Mazón estudia incentius per reforçar places sanitàries en zones de difícil cobertura

Sanitat estudia vies per reforçar places sanitàries a comarques de difícil cobertura. Així ho ha confirmat este dilluns, 27 de novembre, el president Carlos Mazón des d’Alacant que sense entrar en detall ha manifestat que es tracta de “mesures que ens puguen ajudar a millorar l’eficàcia i sobretot que ens ajuden d’una vegada per totes a poder cobrir les àrees de difícil cobertura. Àrees més a l’extraradi de la Comunitat Valenciana, tant a la part de l’interior com a la part del nord, com a la part del sud les estudiarem”.

En este sentit, ha estat preguntat per la premsa per l’estudi d’una d’estes mesures que seria la reagrupació de departaments de Salut, amb l’objectiu de reduir-ne el nombre i absorbir estes zones amb una atenció que busca millorar. Mazón ha assenyalat, que busquen reforçar l’atenció primària i «repensar el mapa sanitari«.

Les zones prioritàries per dibuixar un mapa d’“equitat assistencial” serien “a Alacant estem parlant de la Vega Baixa i del Medi i Alt Vinalopó i les subzones de Vall d’Ebo i Vall de Laguar; estem parlant de Requena, Estem parlant de Racó d’Ademús, Estem parlant de Vinaròs. Estes són zones que no poden permetre estar amb menys qualitat assistencial ni un dia més”.

Mazón ha manifestat que se sospesen incentius a la permanència i incentius econòmics. «Parlarem de mapa sanitari, parlarem de reforç i d’un pla de veritat, d’un reforç de les zones de cobertura més difícil».

No és la primera que des de la Generalitat es plantegen els incentius econòmics. Al gener d’este any, l’exconseller del Botànic Miguel Mínguez, anunciava incentius de fins a 10.000 euros anuals. Tot i això, el Consell de Mazón fa un nou pas en buscar una regulació específica que oferisca solucions per equiparar la prestació assistencial als Departaments de Salut. Així ho avançava el conseller Marciano Gómez, en una de les primeres reunions, amb l’equip directiu de l’àrea de Vinaròs.

Últimes notícies

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.