Mazón estudia incentius per reforçar places sanitàries en zones de difícil cobertura

Sanitat estudia vies per reforçar places sanitàries a comarques de difícil cobertura. Així ho ha confirmat este dilluns, 27 de novembre, el president Carlos Mazón des d’Alacant que sense entrar en detall ha manifestat que es tracta de “mesures que ens puguen ajudar a millorar l’eficàcia i sobretot que ens ajuden d’una vegada per totes a poder cobrir les àrees de difícil cobertura. Àrees més a l’extraradi de la Comunitat Valenciana, tant a la part de l’interior com a la part del nord, com a la part del sud les estudiarem”.

En este sentit, ha estat preguntat per la premsa per l’estudi d’una d’estes mesures que seria la reagrupació de departaments de Salut, amb l’objectiu de reduir-ne el nombre i absorbir estes zones amb una atenció que busca millorar. Mazón ha assenyalat, que busquen reforçar l’atenció primària i «repensar el mapa sanitari«.

Les zones prioritàries per dibuixar un mapa d’“equitat assistencial” serien “a Alacant estem parlant de la Vega Baixa i del Medi i Alt Vinalopó i les subzones de Vall d’Ebo i Vall de Laguar; estem parlant de Requena, Estem parlant de Racó d’Ademús, Estem parlant de Vinaròs. Estes són zones que no poden permetre estar amb menys qualitat assistencial ni un dia més”.

Mazón ha manifestat que se sospesen incentius a la permanència i incentius econòmics. «Parlarem de mapa sanitari, parlarem de reforç i d’un pla de veritat, d’un reforç de les zones de cobertura més difícil».

No és la primera que des de la Generalitat es plantegen els incentius econòmics. Al gener d’este any, l’exconseller del Botànic Miguel Mínguez, anunciava incentius de fins a 10.000 euros anuals. Tot i això, el Consell de Mazón fa un nou pas en buscar una regulació específica que oferisca solucions per equiparar la prestació assistencial als Departaments de Salut. Així ho avançava el conseller Marciano Gómez, en una de les primeres reunions, amb l’equip directiu de l’àrea de Vinaròs.

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.