Mazón estudia incentius per reforçar places sanitàries en zones de difícil cobertura

Sanitat estudia vies per reforçar places sanitàries a comarques de difícil cobertura. Així ho ha confirmat este dilluns, 27 de novembre, el president Carlos Mazón des d’Alacant que sense entrar en detall ha manifestat que es tracta de “mesures que ens puguen ajudar a millorar l’eficàcia i sobretot que ens ajuden d’una vegada per totes a poder cobrir les àrees de difícil cobertura. Àrees més a l’extraradi de la Comunitat Valenciana, tant a la part de l’interior com a la part del nord, com a la part del sud les estudiarem”.

En este sentit, ha estat preguntat per la premsa per l’estudi d’una d’estes mesures que seria la reagrupació de departaments de Salut, amb l’objectiu de reduir-ne el nombre i absorbir estes zones amb una atenció que busca millorar. Mazón ha assenyalat, que busquen reforçar l’atenció primària i «repensar el mapa sanitari«.

Les zones prioritàries per dibuixar un mapa d’“equitat assistencial” serien “a Alacant estem parlant de la Vega Baixa i del Medi i Alt Vinalopó i les subzones de Vall d’Ebo i Vall de Laguar; estem parlant de Requena, Estem parlant de Racó d’Ademús, Estem parlant de Vinaròs. Estes són zones que no poden permetre estar amb menys qualitat assistencial ni un dia més”.

Mazón ha manifestat que se sospesen incentius a la permanència i incentius econòmics. «Parlarem de mapa sanitari, parlarem de reforç i d’un pla de veritat, d’un reforç de les zones de cobertura més difícil».

No és la primera que des de la Generalitat es plantegen els incentius econòmics. Al gener d’este any, l’exconseller del Botànic Miguel Mínguez, anunciava incentius de fins a 10.000 euros anuals. Tot i això, el Consell de Mazón fa un nou pas en buscar una regulació específica que oferisca solucions per equiparar la prestació assistencial als Departaments de Salut. Així ho avançava el conseller Marciano Gómez, en una de les primeres reunions, amb l’equip directiu de l’àrea de Vinaròs.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.