13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Mazón estudia incentius per reforçar places sanitàries en zones de difícil cobertura

Sanitat estudia vies per reforçar places sanitàries a comarques de difícil cobertura. Així ho ha confirmat este dilluns, 27 de novembre, el president Carlos Mazón des d’Alacant que sense entrar en detall ha manifestat que es tracta de “mesures que ens puguen ajudar a millorar l’eficàcia i sobretot que ens ajuden d’una vegada per totes a poder cobrir les àrees de difícil cobertura. Àrees més a l’extraradi de la Comunitat Valenciana, tant a la part de l’interior com a la part del nord, com a la part del sud les estudiarem”.

En este sentit, ha estat preguntat per la premsa per l’estudi d’una d’estes mesures que seria la reagrupació de departaments de Salut, amb l’objectiu de reduir-ne el nombre i absorbir estes zones amb una atenció que busca millorar. Mazón ha assenyalat, que busquen reforçar l’atenció primària i “repensar el mapa sanitari“.

Les zones prioritàries per dibuixar un mapa d’“equitat assistencial” serien “a Alacant estem parlant de la Vega Baixa i del Medi i Alt Vinalopó i les subzones de Vall d’Ebo i Vall de Laguar; estem parlant de Requena, Estem parlant de Racó d’Ademús, Estem parlant de Vinaròs. Estes són zones que no poden permetre estar amb menys qualitat assistencial ni un dia més”.

Mazón ha manifestat que se sospesen incentius a la permanència i incentius econòmics. “Parlarem de mapa sanitari, parlarem de reforç i d’un pla de veritat, d’un reforç de les zones de cobertura més difícil”.

No és la primera que des de la Generalitat es plantegen els incentius econòmics. Al gener d’este any, l’exconseller del Botànic Miguel Mínguez, anunciava incentius de fins a 10.000 euros anuals. Tot i això, el Consell de Mazón fa un nou pas en buscar una regulació específica que oferisca solucions per equiparar la prestació assistencial als Departaments de Salut. Així ho avançava el conseller Marciano Gómez, en una de les primeres reunions, amb l’equip directiu de l’àrea de Vinaròs.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.