Mazón estudia incentius per reforçar places sanitàries en zones de difícil cobertura

Sanitat estudia vies per reforçar places sanitàries a comarques de difícil cobertura. Així ho ha confirmat este dilluns, 27 de novembre, el president Carlos Mazón des d’Alacant que sense entrar en detall ha manifestat que es tracta de “mesures que ens puguen ajudar a millorar l’eficàcia i sobretot que ens ajuden d’una vegada per totes a poder cobrir les àrees de difícil cobertura. Àrees més a l’extraradi de la Comunitat Valenciana, tant a la part de l’interior com a la part del nord, com a la part del sud les estudiarem”.

En este sentit, ha estat preguntat per la premsa per l’estudi d’una d’estes mesures que seria la reagrupació de departaments de Salut, amb l’objectiu de reduir-ne el nombre i absorbir estes zones amb una atenció que busca millorar. Mazón ha assenyalat, que busquen reforçar l’atenció primària i “repensar el mapa sanitari“.

Les zones prioritàries per dibuixar un mapa d’“equitat assistencial” serien “a Alacant estem parlant de la Vega Baixa i del Medi i Alt Vinalopó i les subzones de Vall d’Ebo i Vall de Laguar; estem parlant de Requena, Estem parlant de Racó d’Ademús, Estem parlant de Vinaròs. Estes són zones que no poden permetre estar amb menys qualitat assistencial ni un dia més”.

Mazón ha manifestat que se sospesen incentius a la permanència i incentius econòmics. “Parlarem de mapa sanitari, parlarem de reforç i d’un pla de veritat, d’un reforç de les zones de cobertura més difícil”.

No és la primera que des de la Generalitat es plantegen els incentius econòmics. Al gener d’este any, l’exconseller del Botànic Miguel Mínguez, anunciava incentius de fins a 10.000 euros anuals. Tot i això, el Consell de Mazón fa un nou pas en buscar una regulació específica que oferisca solucions per equiparar la prestació assistencial als Departaments de Salut. Així ho avançava el conseller Marciano Gómez, en una de les primeres reunions, amb l’equip directiu de l’àrea de Vinaròs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV ha concedit el seu premi Picota a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la seua sàtira amb Bernabé i l’UME

El PSPV de València ha premiat a la falla Arquebisbe Olaechea-Sant Marcelino per la millor escena de crítica local, amb un ninot que mostra a Pilar Bernabé al comandament d'un tanc de la UME. L'edició ha batut el seu rècord de participació amb 33 comissions.

El SOM Festival Castelló confirma a Iván Ferreiro per a l’1 d’agost

El festival confirma l'actuació d'Iván Ferreiro l'1 d'agost dins del seu cicle estiuenc. És la segona confirmació després de Sergio Dalma.

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.

Dos anys de presó per agredir de forma continuada a la filla menor d’una amiga a Xixona

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home de 47 anys a dos anys de presó per agressió sexual continuada a la filla menor d'una amiga a Xixona. Va admetre els fets i haurà d'allunyar-se 10 anys, complir 5 de llibertat vigilada i indemnitzar a la víctima.

Detingut a Algemesí per violència masclista després d’agredir a una dona davant els seus dos fills menors

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a un home de 34 anys per un presumpte delicte de violència masclista després d'agredir a una dona de 25 en presència dels seus dos fills menors. L'alerta al 112 i la col·laboració veïnal van facilitar la seua localització en la via pública malgrat la seua fugida.