Mazón deixa un “missatge d’orgull i responsabilitat” a tots els municipis que gaudixen del seu “dia gran”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha llançat “un missatge d’orgull i de responsabilitat” dirigit a tots els alcaldes i els valencians dels “centenars de municipis” que celebren este dimarts el seu “dia gran” de les Falles, des de Borriana a Castelló fins a Dénia a Alacant, passant per la ciutat de València.

“M’alegre molt d’esta responsabilitat, de saber estar preparat per a tot, que les nostres alcaldesses i alcaldes estan fent. M’alegre i em dona moltíssima seguretat veure’ls treballar amb eixa responsabilitat”, ha assenyalat, en declaracions als mitjans abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles de 2024 des de l’Ajuntament de València, a càrrec de pirotècnia del Mediterrani.

Mazón ha reconegut que viu “amb molta pena” i “destrossat” el final de les seues primeres falles com a president de la Generalitat, “esperant que els segons passen un poc més lent, perquè hui és un dia que hem d’aprofitar cada minut”.

A més, ha explicat que s’ha despertat este matí pensant en les Falleres Majors de València, María Estela Arlandis i Marina García. El ‘president’ ha reconegut “eixa responsabilitat de les falleres i els fallers que es convertixen en els nostres grans ambaixadors, que han rebut a centenars de milers de persones, a les quals hem donat felicitat”.

Així mateix, ha comentat la coincidència en dates amb què este dimecres se celebre el Dia Mundial de la Felicitat, per a ressaltar que la Comunitat Valenciana és “el lloc on més feliç es pot ser” hui.

Mazón espera que es mantinga durant la jornada “este nivell d’incidents a penes destacables en el sentit negatiu durant totes estes falles, tant a València com en tota la Comunitat Valenciana”, al mateix temps que ha reconegut el treball que realitzaran els bombers “que ens donen eixa tranquil·litat”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.