Mazón deixa un «missatge d’orgull i responsabilitat» a tots els municipis que gaudixen del seu «dia gran»

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha llançat «un missatge d’orgull i de responsabilitat» dirigit a tots els alcaldes i els valencians dels «centenars de municipis» que celebren este dimarts el seu «dia gran» de les Falles, des de Borriana a Castelló fins a Dénia a Alacant, passant per la ciutat de València.

«M’alegre molt d’esta responsabilitat, de saber estar preparat per a tot, que les nostres alcaldesses i alcaldes estan fent. M’alegre i em dona moltíssima seguretat veure’ls treballar amb eixa responsabilitat», ha assenyalat, en declaracions als mitjans abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles de 2024 des de l’Ajuntament de València, a càrrec de pirotècnia del Mediterrani.

Mazón ha reconegut que viu «amb molta pena» i «destrossat» el final de les seues primeres falles com a president de la Generalitat, «esperant que els segons passen un poc més lent, perquè hui és un dia que hem d’aprofitar cada minut».

A més, ha explicat que s’ha despertat este matí pensant en les Falleres Majors de València, María Estela Arlandis i Marina García. El ‘president’ ha reconegut «eixa responsabilitat de les falleres i els fallers que es convertixen en els nostres grans ambaixadors, que han rebut a centenars de milers de persones, a les quals hem donat felicitat».

Així mateix, ha comentat la coincidència en dates amb què este dimecres se celebre el Dia Mundial de la Felicitat, per a ressaltar que la Comunitat Valenciana és «el lloc on més feliç es pot ser» hui.

Mazón espera que es mantinga durant la jornada «este nivell d’incidents a penes destacables en el sentit negatiu durant totes estes falles, tant a València com en tota la Comunitat Valenciana», al mateix temps que ha reconegut el treball que realitzaran els bombers «que ens donen eixa tranquil·litat».

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.