Mazón deixa un «missatge d’orgull i responsabilitat» a tots els municipis que gaudixen del seu «dia gran»

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha llançat «un missatge d’orgull i de responsabilitat» dirigit a tots els alcaldes i els valencians dels «centenars de municipis» que celebren este dimarts el seu «dia gran» de les Falles, des de Borriana a Castelló fins a Dénia a Alacant, passant per la ciutat de València.

«M’alegre molt d’esta responsabilitat, de saber estar preparat per a tot, que les nostres alcaldesses i alcaldes estan fent. M’alegre i em dona moltíssima seguretat veure’ls treballar amb eixa responsabilitat», ha assenyalat, en declaracions als mitjans abans de presenciar l’última ‘mascletà’ de les Falles de 2024 des de l’Ajuntament de València, a càrrec de pirotècnia del Mediterrani.

Mazón ha reconegut que viu «amb molta pena» i «destrossat» el final de les seues primeres falles com a president de la Generalitat, «esperant que els segons passen un poc més lent, perquè hui és un dia que hem d’aprofitar cada minut».

A més, ha explicat que s’ha despertat este matí pensant en les Falleres Majors de València, María Estela Arlandis i Marina García. El ‘president’ ha reconegut «eixa responsabilitat de les falleres i els fallers que es convertixen en els nostres grans ambaixadors, que han rebut a centenars de milers de persones, a les quals hem donat felicitat».

Així mateix, ha comentat la coincidència en dates amb què este dimecres se celebre el Dia Mundial de la Felicitat, per a ressaltar que la Comunitat Valenciana és «el lloc on més feliç es pot ser» hui.

Mazón espera que es mantinga durant la jornada «este nivell d’incidents a penes destacables en el sentit negatiu durant totes estes falles, tant a València com en tota la Comunitat Valenciana», al mateix temps que ha reconegut el treball que realitzaran els bombers «que ens donen eixa tranquil·litat».

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.