Mazón reafirma el seu respecte pel procés judicial de la dana i critica la intoxicació informativa

CASTELLÓ, 23

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha tornat a manifestar el seu respecte pel procés judicial que investiga la gestió de la dana, que va provocar una devastació a la província de València el passat 29 d’octubre i que va resultar en la trista xifra de 228 morts. Mazón ha evitat fer comentaris sobre l’últim acte de la jutgessa de Catarroja que instrueix la causa, però ha subratllat la seva intenció de no interferir en el sistema judicial.

A més, ha llançat una crítica a aquells que «no respecten» el procés i «estan més pendents de tractar d’intoxicar-ho» cada vegada que emergeix una nova informació. Mazón ha fet aquestes declaracions durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, on va ser preguntat pels mitjans sobre l’últim acte judicial que decideix no citar a declarar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, parlant especialment de la passivitat que, segons l’acte, ha mostrat la Generalitat davant d’una situació tan greu.

«Com sempre, és important respectar el procés. Veig que alguns no ho fan i es dediquen a intoxicar cada vegada que apareix una novetat», va assenyalar el president. A més, va reiterar que «nosaltres respectarem la justícia, com sempre hem fet» i va afegir: «El que cal és respectar i col·laborar amb el procés judicial, i això és el que estem fent amb cada petició de sa senyoria i de qualsevol altre procés en què tinga a veure la Generalitat».

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.