Mazón reafirma el seu respecte pel procés judicial de la dana i critica la intoxicació informativa

CASTELLÓ, 23

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha tornat a manifestar el seu respecte pel procés judicial que investiga la gestió de la dana, que va provocar una devastació a la província de València el passat 29 d’octubre i que va resultar en la trista xifra de 228 morts. Mazón ha evitat fer comentaris sobre l’últim acte de la jutgessa de Catarroja que instrueix la causa, però ha subratllat la seva intenció de no interferir en el sistema judicial.

A més, ha llançat una crítica a aquells que «no respecten» el procés i «estan més pendents de tractar d’intoxicar-ho» cada vegada que emergeix una nova informació. Mazón ha fet aquestes declaracions durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, on va ser preguntat pels mitjans sobre l’últim acte judicial que decideix no citar a declarar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, parlant especialment de la passivitat que, segons l’acte, ha mostrat la Generalitat davant d’una situació tan greu.

«Com sempre, és important respectar el procés. Veig que alguns no ho fan i es dediquen a intoxicar cada vegada que apareix una novetat», va assenyalar el president. A més, va reiterar que «nosaltres respectarem la justícia, com sempre hem fet» i va afegir: «El que cal és respectar i col·laborar amb el procés judicial, i això és el que estem fent amb cada petició de sa senyoria i de qualsevol altre procés en què tinga a veure la Generalitat».

Últimes notícies

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.

Els hidroavions salven la mítica ermita de Santa Bàrbera d’Onda del foc

Els mitjans aeris d’extinció han aconseguit salvar in extremis l’ermita de Santa Bàrbera d’Onda, envoltada per les flames de l’incendi iniciat fa cinc dies a Vall d'Uixó, que ja ha cremat 9.300 hectàrees.
FILMOTECA D'ESTIU