Mazón reafirma el seu respecte pel procés judicial de la dana i critica la intoxicació informativa

CASTELLÓ, 23

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha tornat a manifestar el seu respecte pel procés judicial que investiga la gestió de la dana, que va provocar una devastació a la província de València el passat 29 d’octubre i que va resultar en la trista xifra de 228 morts. Mazón ha evitat fer comentaris sobre l’últim acte de la jutgessa de Catarroja que instrueix la causa, però ha subratllat la seva intenció de no interferir en el sistema judicial.

A més, ha llançat una crítica a aquells que «no respecten» el procés i «estan més pendents de tractar d’intoxicar-ho» cada vegada que emergeix una nova informació. Mazón ha fet aquestes declaracions durant una visita a Alcalà de Xivert-Alcossebre, on va ser preguntat pels mitjans sobre l’últim acte judicial que decideix no citar a declarar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, parlant especialment de la passivitat que, segons l’acte, ha mostrat la Generalitat davant d’una situació tan greu.

«Com sempre, és important respectar el procés. Veig que alguns no ho fan i es dediquen a intoxicar cada vegada que apareix una novetat», va assenyalar el president. A més, va reiterar que «nosaltres respectarem la justícia, com sempre hem fet» i va afegir: «El que cal és respectar i col·laborar amb el procés judicial, i això és el que estem fent amb cada petició de sa senyoria i de qualsevol altre procés en què tinga a veure la Generalitat».

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.