Mazón veu ‘fonamental’ que la Generalitat ‘se sume a tantes veus per a eliminar l’horrible condemna’ a Miguel Hernández

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que és «fonamental que la Generalitat Valenciana», i el ple del Consell amb la declaració institucional aprovada este dimarts, «se sume a tantes veus per a eliminar esta horrible condemna que va patir el poeta» Miguel Hernández.

Mazón s’ha pronunciat així, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la fira Hàbitat, després que el ple del Consell haja aprovat este dimarts una declaració institucional de suport a la petició de la família del poeta oriolà i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials que li van condemnar primer a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme.

El president ha explicat que aquesta reivindicació s’incorporarà a les peticions que traslladarà al president del Govern, Pedro Sánchez, en la reunió que mantindran este divendres a la Moncola, en la ronda oberta per Sánchez amb tots els presidents autonòmics.

Mazón ha ressaltat que es tracta d’una petició «que fa Oriola, que fa la Comunitat Valenciana, que fem els que estimem el llegat de Miguel Hernández, els que hem cuidat el llegat de Miguel Hernández».

Últimes notícies

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.