Mazón veu ‘fonamental’ que la Generalitat ‘se sume a tantes veus per a eliminar l’horrible condemna’ a Miguel Hernández

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que és “fonamental que la Generalitat Valenciana”, i el ple del Consell amb la declaració institucional aprovada este dimarts, “se sume a tantes veus per a eliminar esta horrible condemna que va patir el poeta” Miguel Hernández.

Mazón s’ha pronunciat així, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la fira Hàbitat, després que el ple del Consell haja aprovat este dimarts una declaració institucional de suport a la petició de la família del poeta oriolà i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials que li van condemnar primer a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme.

El president ha explicat que aquesta reivindicació s’incorporarà a les peticions que traslladarà al president del Govern, Pedro Sánchez, en la reunió que mantindran este divendres a la Moncola, en la ronda oberta per Sánchez amb tots els presidents autonòmics.

Mazón ha ressaltat que es tracta d’una petició “que fa Oriola, que fa la Comunitat Valenciana, que fem els que estimem el llegat de Miguel Hernández, els que hem cuidat el llegat de Miguel Hernández”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.