Mazón veu ‘fonamental’ que la Generalitat ‘se sume a tantes veus per a eliminar l’horrible condemna’ a Miguel Hernández

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que és «fonamental que la Generalitat Valenciana», i el ple del Consell amb la declaració institucional aprovada este dimarts, «se sume a tantes veus per a eliminar esta horrible condemna que va patir el poeta» Miguel Hernández.

Mazón s’ha pronunciat així, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la fira Hàbitat, després que el ple del Consell haja aprovat este dimarts una declaració institucional de suport a la petició de la família del poeta oriolà i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials que li van condemnar primer a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme.

El president ha explicat que aquesta reivindicació s’incorporarà a les peticions que traslladarà al president del Govern, Pedro Sánchez, en la reunió que mantindran este divendres a la Moncola, en la ronda oberta per Sánchez amb tots els presidents autonòmics.

Mazón ha ressaltat que es tracta d’una petició «que fa Oriola, que fa la Comunitat Valenciana, que fem els que estimem el llegat de Miguel Hernández, els que hem cuidat el llegat de Miguel Hernández».

Últimes notícies

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.
FILMOTECA D'ESTIU