Mazón veu ‘fonamental’ que la Generalitat ‘se sume a tantes veus per a eliminar l’horrible condemna’ a Miguel Hernández

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que és «fonamental que la Generalitat Valenciana», i el ple del Consell amb la declaració institucional aprovada este dimarts, «se sume a tantes veus per a eliminar esta horrible condemna que va patir el poeta» Miguel Hernández.

Mazón s’ha pronunciat així, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la fira Hàbitat, després que el ple del Consell haja aprovat este dimarts una declaració institucional de suport a la petició de la família del poeta oriolà i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials que li van condemnar primer a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme.

El president ha explicat que aquesta reivindicació s’incorporarà a les peticions que traslladarà al president del Govern, Pedro Sánchez, en la reunió que mantindran este divendres a la Moncola, en la ronda oberta per Sánchez amb tots els presidents autonòmics.

Mazón ha ressaltat que es tracta d’una petició «que fa Oriola, que fa la Comunitat Valenciana, que fem els que estimem el llegat de Miguel Hernández, els que hem cuidat el llegat de Miguel Hernández».

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.