Mazón veu ‘fonamental’ que la Generalitat ‘se sume a tantes veus per a eliminar l’horrible condemna’ a Miguel Hernández

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que és «fonamental que la Generalitat Valenciana», i el ple del Consell amb la declaració institucional aprovada este dimarts, «se sume a tantes veus per a eliminar esta horrible condemna que va patir el poeta» Miguel Hernández.

Mazón s’ha pronunciat així, a preguntes dels mitjans durant la inauguració de la fira Hàbitat, després que el ple del Consell haja aprovat este dimarts una declaració institucional de suport a la petició de la família del poeta oriolà i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials que li van condemnar primer a mort i posteriorment a 30 anys de presó durant el franquisme.

El president ha explicat que aquesta reivindicació s’incorporarà a les peticions que traslladarà al president del Govern, Pedro Sánchez, en la reunió que mantindran este divendres a la Moncola, en la ronda oberta per Sánchez amb tots els presidents autonòmics.

Mazón ha ressaltat que es tracta d’una petició «que fa Oriola, que fa la Comunitat Valenciana, que fem els que estimem el llegat de Miguel Hernández, els que hem cuidat el llegat de Miguel Hernández».

Últimes notícies

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.

Tallats els accessos a l’Albufera i El Saler pel màxim risc d’incendis en l’eclipse solar

L’Ajuntament de València ha activat un dispositiu especial per l’eclipse solar amb tancament d’accessos al parc natural de l’Albufera i al bosc de la Devesa, i restriccions a les platges del sud.

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.