9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Mbappé demana als joves votar i es posiciona contra els ‘extrems’

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El futbolista francés Kylian Mbappé s’ha referit el diumenge a les eleccions legislatives franceses previstes per a fi de mes i ha fet una crida a la joventut a participar en el procés. A més s’ha posicionat contra els “extrems”.

“No vull representar a un país que no es correspon amb els nostres valors”, ha declarat Mbappé en roda de premsa des d’Alemanya, on es disputa l’Eurocopa de futbol. L’astre francés s’ha manifestat a més “contra els extrems, contra les idees que dividixen”.

“Espere estar orgullós de portar esta samarreta el 7 de juliol”, ha afegit en referència a la data prevista de la segona volta de les eleccions legislatives. La primera volta se celebrarà el 30 de juny i les enquestes apunten a una possible victòria de la formació d’extrema dreta Reagrupació Nacional.

“Crec que estem en un moment crucial en la història del nostre país. Per això vull dirigir-me a tot el poble francés i especialment a la generació més jove. Crec que som una generació que pot marcar la diferència”, ha argumentat.

Per a Mbappé “els extrems estan a les portes del poder i tenim l’oportunitat de triar el futur del nostre país”. “Per això demane a tots els joves que participen, voten i prenguen consciència de la importància de la situació”, ha emplaçat.

“Espere que la meua veu arribe a la major gent possible. Necessitem identificar-nos amb este país, identificar-nos amb els nostres valors, que són els valors de tolerància, de diversitat, de respecte. Confie en els francesos. Cada vot compta. Espere que prenguem la decisió correcta i que estiguem orgullosos de portar esta samarreta el 7 de juliol”, ha assenyalat.

La Federació de Futbol de França publicava el dissabte un comunicat en el qual apel·lava a la neutralitat de la selecció, però tant Mbappé com el seu company Marcus Thuram s’han posicionat de ple en el debat polític. Thuram demanava el dissabte “lluitar perquè Reagrupació Nacional no passara” a la segona volta.

“Compartisc els mateixos valors que Marcus. Estic amb ell. Per a mi no ha anat massa lluny. Ha donat la seua opinió i estic amb ell”, ha subratllat Mbappé.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.