Mbappé demana als joves votar i es posiciona contra els ‘extrems’

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El futbolista francés Kylian Mbappé s’ha referit el diumenge a les eleccions legislatives franceses previstes per a fi de mes i ha fet una crida a la joventut a participar en el procés. A més s’ha posicionat contra els «extrems».

«No vull representar a un país que no es correspon amb els nostres valors», ha declarat Mbappé en roda de premsa des d’Alemanya, on es disputa l’Eurocopa de futbol. L’astre francés s’ha manifestat a més «contra els extrems, contra les idees que dividixen».

«Espere estar orgullós de portar esta samarreta el 7 de juliol», ha afegit en referència a la data prevista de la segona volta de les eleccions legislatives. La primera volta se celebrarà el 30 de juny i les enquestes apunten a una possible victòria de la formació d’extrema dreta Reagrupació Nacional.

«Crec que estem en un moment crucial en la història del nostre país. Per això vull dirigir-me a tot el poble francés i especialment a la generació més jove. Crec que som una generació que pot marcar la diferència», ha argumentat.

Per a Mbappé «els extrems estan a les portes del poder i tenim l’oportunitat de triar el futur del nostre país». «Per això demane a tots els joves que participen, voten i prenguen consciència de la importància de la situació», ha emplaçat.

«Espere que la meua veu arribe a la major gent possible. Necessitem identificar-nos amb este país, identificar-nos amb els nostres valors, que són els valors de tolerància, de diversitat, de respecte. Confie en els francesos. Cada vot compta. Espere que prenguem la decisió correcta i que estiguem orgullosos de portar esta samarreta el 7 de juliol», ha assenyalat.

La Federació de Futbol de França publicava el dissabte un comunicat en el qual apel·lava a la neutralitat de la selecció, però tant Mbappé com el seu company Marcus Thuram s’han posicionat de ple en el debat polític. Thuram demanava el dissabte «lluitar perquè Reagrupació Nacional no passara» a la segona volta.

«Compartisc els mateixos valors que Marcus. Estic amb ell. Per a mi no ha anat massa lluny. Ha donat la seua opinió i estic amb ell», ha subratllat Mbappé.

Últimes notícies

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.