Mbappé demana als joves votar i es posiciona contra els ‘extrems’

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El futbolista francés Kylian Mbappé s’ha referit el diumenge a les eleccions legislatives franceses previstes per a fi de mes i ha fet una crida a la joventut a participar en el procés. A més s’ha posicionat contra els «extrems».

«No vull representar a un país que no es correspon amb els nostres valors», ha declarat Mbappé en roda de premsa des d’Alemanya, on es disputa l’Eurocopa de futbol. L’astre francés s’ha manifestat a més «contra els extrems, contra les idees que dividixen».

«Espere estar orgullós de portar esta samarreta el 7 de juliol», ha afegit en referència a la data prevista de la segona volta de les eleccions legislatives. La primera volta se celebrarà el 30 de juny i les enquestes apunten a una possible victòria de la formació d’extrema dreta Reagrupació Nacional.

«Crec que estem en un moment crucial en la història del nostre país. Per això vull dirigir-me a tot el poble francés i especialment a la generació més jove. Crec que som una generació que pot marcar la diferència», ha argumentat.

Per a Mbappé «els extrems estan a les portes del poder i tenim l’oportunitat de triar el futur del nostre país». «Per això demane a tots els joves que participen, voten i prenguen consciència de la importància de la situació», ha emplaçat.

«Espere que la meua veu arribe a la major gent possible. Necessitem identificar-nos amb este país, identificar-nos amb els nostres valors, que són els valors de tolerància, de diversitat, de respecte. Confie en els francesos. Cada vot compta. Espere que prenguem la decisió correcta i que estiguem orgullosos de portar esta samarreta el 7 de juliol», ha assenyalat.

La Federació de Futbol de França publicava el dissabte un comunicat en el qual apel·lava a la neutralitat de la selecció, però tant Mbappé com el seu company Marcus Thuram s’han posicionat de ple en el debat polític. Thuram demanava el dissabte «lluitar perquè Reagrupació Nacional no passara» a la segona volta.

«Compartisc els mateixos valors que Marcus. Estic amb ell. Per a mi no ha anat massa lluny. Ha donat la seua opinió i estic amb ell», ha subratllat Mbappé.

Últimes notícies

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.