10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mbappé demana als joves votar i es posiciona contra els ‘extrems’

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

El futbolista francés Kylian Mbappé s’ha referit el diumenge a les eleccions legislatives franceses previstes per a fi de mes i ha fet una crida a la joventut a participar en el procés. A més s’ha posicionat contra els “extrems”.

“No vull representar a un país que no es correspon amb els nostres valors”, ha declarat Mbappé en roda de premsa des d’Alemanya, on es disputa l’Eurocopa de futbol. L’astre francés s’ha manifestat a més “contra els extrems, contra les idees que dividixen”.

“Espere estar orgullós de portar esta samarreta el 7 de juliol”, ha afegit en referència a la data prevista de la segona volta de les eleccions legislatives. La primera volta se celebrarà el 30 de juny i les enquestes apunten a una possible victòria de la formació d’extrema dreta Reagrupació Nacional.

“Crec que estem en un moment crucial en la història del nostre país. Per això vull dirigir-me a tot el poble francés i especialment a la generació més jove. Crec que som una generació que pot marcar la diferència”, ha argumentat.

Per a Mbappé “els extrems estan a les portes del poder i tenim l’oportunitat de triar el futur del nostre país”. “Per això demane a tots els joves que participen, voten i prenguen consciència de la importància de la situació”, ha emplaçat.

“Espere que la meua veu arribe a la major gent possible. Necessitem identificar-nos amb este país, identificar-nos amb els nostres valors, que són els valors de tolerància, de diversitat, de respecte. Confie en els francesos. Cada vot compta. Espere que prenguem la decisió correcta i que estiguem orgullosos de portar esta samarreta el 7 de juliol”, ha assenyalat.

La Federació de Futbol de França publicava el dissabte un comunicat en el qual apel·lava a la neutralitat de la selecció, però tant Mbappé com el seu company Marcus Thuram s’han posicionat de ple en el debat polític. Thuram demanava el dissabte “lluitar perquè Reagrupació Nacional no passara” a la segona volta.

“Compartisc els mateixos valors que Marcus. Estic amb ell. Per a mi no ha anat massa lluny. Ha donat la seua opinió i estic amb ell”, ha subratllat Mbappé.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.