Mercavalència assegura el subministrament d’aliments

Mercavalència fa una crida a la tranquil·litat enmig de la vaga del transport i del sector pesquer. El principal mercat majorista de la Comunitat Valenciana assegura que té garantit el subministrament de fruita i verdura amb la producció local. El centre sol ha marcat com a excepció “algun producte que s’emporta d’Andalusia, així com el de peix perquè, encara que sí que ha fallat el transport per culpa de la vaga, els llocs disposen de producte congelat“.

Mercavalència ha arrancat l’activitat aquest dilluns sense la presència de piquets informatius i està funcionant de manera normal+, amb proveïment “de sobres” per als mercats municipals i les botigues, a pesar que alguns camions no han arribat.

Aquesta garantia de subministrament de fruita i verdura s’explica per la quantitat de producció local d’aquests productes i a l’existència de la nau de verdura de la Tira de Comptar, on els xicotets agricultors de l’horta valenciana acudeixen per a la venda directa dels seus productes frescos i ho fan en furgonetes, segons fonts de Mercavalència.

La vaga del transport sí que afecta alguns majoristes que porten verdura d’Andalusia, productes com a cogombres o pebreres, així com als del peix, que reben gènere de Galícia, però disposen de producte congelat, amb el qual també es garanteix el subministrament.

Mercavalència ha assegurat que és possible que hi haja menys producte per a vendre, però és suficient per a la demanda de València, ja que és un mercat final i des de les seues instal·lacions no ix producte per a altres mercats majoristes com sí que ocorre a Barcelona i Madrid.

Anuncios

Últimes notícies

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.