8.7 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Mercavalència assegura el subministrament d’aliments

Mercavalència fa una crida a la tranquil·litat enmig de la vaga del transport i del sector pesquer. El principal mercat majorista de la Comunitat Valenciana assegura que té garantit el subministrament de fruita i verdura amb la producció local. El centre sol ha marcat com a excepció “algun producte que s’emporta d’Andalusia, així com el de peix perquè, encara que sí que ha fallat el transport per culpa de la vaga, els llocs disposen de producte congelat“.

Mercavalència ha arrancat l’activitat aquest dilluns sense la presència de piquets informatius i està funcionant de manera normal+, amb proveïment “de sobres” per als mercats municipals i les botigues, a pesar que alguns camions no han arribat.

Aquesta garantia de subministrament de fruita i verdura s’explica per la quantitat de producció local d’aquests productes i a l’existència de la nau de verdura de la Tira de Comptar, on els xicotets agricultors de l’horta valenciana acudeixen per a la venda directa dels seus productes frescos i ho fan en furgonetes, segons fonts de Mercavalència.

La vaga del transport sí que afecta alguns majoristes que porten verdura d’Andalusia, productes com a cogombres o pebreres, així com als del peix, que reben gènere de Galícia, però disposen de producte congelat, amb el qual també es garanteix el subministrament.

Mercavalència ha assegurat que és possible que hi haja menys producte per a vendre, però és suficient per a la demanda de València, ja que és un mercat final i des de les seues instal·lacions no ix producte per a altres mercats majoristes com sí que ocorre a Barcelona i Madrid.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.