Mercavalència assegura el subministrament d’aliments

Mercavalència fa una crida a la tranquil·litat enmig de la vaga del transport i del sector pesquer. El principal mercat majorista de la Comunitat Valenciana assegura que té garantit el subministrament de fruita i verdura amb la producció local. El centre sol ha marcat com a excepció «algun producte que s’emporta d’Andalusia, així com el de peix perquè, encara que sí que ha fallat el transport per culpa de la vaga, els llocs disposen de producte congelat«.

Mercavalència ha arrancat l’activitat aquest dilluns sense la presència de piquets informatius i està funcionant de manera normal+, amb proveïment «de sobres» per als mercats municipals i les botigues, a pesar que alguns camions no han arribat.

Aquesta garantia de subministrament de fruita i verdura s’explica per la quantitat de producció local d’aquests productes i a l’existència de la nau de verdura de la Tira de Comptar, on els xicotets agricultors de l’horta valenciana acudeixen per a la venda directa dels seus productes frescos i ho fan en furgonetes, segons fonts de Mercavalència.

La vaga del transport sí que afecta alguns majoristes que porten verdura d’Andalusia, productes com a cogombres o pebreres, així com als del peix, que reben gènere de Galícia, però disposen de producte congelat, amb el qual també es garanteix el subministrament.

Mercavalència ha assegurat que és possible que hi haja menys producte per a vendre, però és suficient per a la demanda de València, ja que és un mercat final i des de les seues instal·lacions no ix producte per a altres mercats majoristes com sí que ocorre a Barcelona i Madrid.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.