Més de 130 experts debatran a València sobre els reptes i avanços en salut pública i medicina preventiva

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Més de 130 experts abordaran els desafiaments actuals i les estratègies innovadores en el camp de la medicina preventiva i la salut pública en el XIX Congrés de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública (SVMPSP), que se celebrarà del 10 al 13 de desembre en l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, segons ha informat l’organització en un comunicat.

L’obertura oficial del Congrés se celebrarà el dimecres 10 de desembre a les 9:30 hores i comptarà amb la participació de destacades figures de l’àmbit sanitari, com Rafael Ortí Lucas, president del Congrés; Juan Francisco Navarro Gracia, president de la SVMPSP; Ana María Peiró Gómez, directora gerent de l’Hospital de Sagunt; Pedro Rollán García, director gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandía; Juan Manuel Beltrán Garrido, director general de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, a les 10:00 hores, María José Sierra Moros, sotsdirectora adjunta del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, oferirà la conferència inaugural titulada “Com estem avançant en la vigilància a Salut Pública?”. La presentació estarà a càrrec de l’especialista Fernando Gómez Pajares.

Durant els tres dies del Congrés, es desenvoluparà un programa que inclou taules redones, tallers i comunicacions orals que abordaran temes clau com: Avanços en la intel·ligència epidemiològica i la seua aplicació en la vigilància sanitària; Gestió eficient de vacunes a nivell hospitalari i comunitari; Certificació de serveis sanitaris per a garantir la qualitat assistencial; Estratègies de sostenibilitat i bioseguretat en l’entorn sanitari.

A més, es disposaran espais per a la interacció entre els assistents.

L’acte de clausura se celebrarà el divendres 13 de desembre i estarà a càrrec d’Álvaro Bonet Pla, director gerent de l’Hospital Clínic Universitari de València, i Begoña Comendador Jiménez, secretària autonòmica de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.