Més de 130 experts debatran a València sobre els reptes i avanços en salut pública i medicina preventiva

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Més de 130 experts abordaran els desafiaments actuals i les estratègies innovadores en el camp de la medicina preventiva i la salut pública en el XIX Congrés de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública (SVMPSP), que se celebrarà del 10 al 13 de desembre en l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, segons ha informat l’organització en un comunicat.

L’obertura oficial del Congrés se celebrarà el dimecres 10 de desembre a les 9:30 hores i comptarà amb la participació de destacades figures de l’àmbit sanitari, com Rafael Ortí Lucas, president del Congrés; Juan Francisco Navarro Gracia, president de la SVMPSP; Ana María Peiró Gómez, directora gerent de l’Hospital de Sagunt; Pedro Rollán García, director gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandía; Juan Manuel Beltrán Garrido, director general de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, a les 10:00 hores, María José Sierra Moros, sotsdirectora adjunta del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, oferirà la conferència inaugural titulada «Com estem avançant en la vigilància a Salut Pública?». La presentació estarà a càrrec de l’especialista Fernando Gómez Pajares.

Durant els tres dies del Congrés, es desenvoluparà un programa que inclou taules redones, tallers i comunicacions orals que abordaran temes clau com: Avanços en la intel·ligència epidemiològica i la seua aplicació en la vigilància sanitària; Gestió eficient de vacunes a nivell hospitalari i comunitari; Certificació de serveis sanitaris per a garantir la qualitat assistencial; Estratègies de sostenibilitat i bioseguretat en l’entorn sanitari.

A més, es disposaran espais per a la interacció entre els assistents.

L’acte de clausura se celebrarà el divendres 13 de desembre i estarà a càrrec d’Álvaro Bonet Pla, director gerent de l’Hospital Clínic Universitari de València, i Begoña Comendador Jiménez, secretària autonòmica de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.