Més de 130 experts debatran a València sobre els reptes i avanços en salut pública i medicina preventiva

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Més de 130 experts abordaran els desafiaments actuals i les estratègies innovadores en el camp de la medicina preventiva i la salut pública en el XIX Congrés de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública (SVMPSP), que se celebrarà del 10 al 13 de desembre en l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, segons ha informat l’organització en un comunicat.

L’obertura oficial del Congrés se celebrarà el dimecres 10 de desembre a les 9:30 hores i comptarà amb la participació de destacades figures de l’àmbit sanitari, com Rafael Ortí Lucas, president del Congrés; Juan Francisco Navarro Gracia, president de la SVMPSP; Ana María Peiró Gómez, directora gerent de l’Hospital de Sagunt; Pedro Rollán García, director gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandía; Juan Manuel Beltrán Garrido, director general de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, a les 10:00 hores, María José Sierra Moros, sotsdirectora adjunta del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, oferirà la conferència inaugural titulada «Com estem avançant en la vigilància a Salut Pública?». La presentació estarà a càrrec de l’especialista Fernando Gómez Pajares.

Durant els tres dies del Congrés, es desenvoluparà un programa que inclou taules redones, tallers i comunicacions orals que abordaran temes clau com: Avanços en la intel·ligència epidemiològica i la seua aplicació en la vigilància sanitària; Gestió eficient de vacunes a nivell hospitalari i comunitari; Certificació de serveis sanitaris per a garantir la qualitat assistencial; Estratègies de sostenibilitat i bioseguretat en l’entorn sanitari.

A més, es disposaran espais per a la interacció entre els assistents.

L’acte de clausura se celebrarà el divendres 13 de desembre i estarà a càrrec d’Álvaro Bonet Pla, director gerent de l’Hospital Clínic Universitari de València, i Begoña Comendador Jiménez, secretària autonòmica de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.