16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Més de 130 experts debatran a València sobre els reptes i avanços en salut pública i medicina preventiva

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Més de 130 experts abordaran els desafiaments actuals i les estratègies innovadores en el camp de la medicina preventiva i la salut pública en el XIX Congrés de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública (SVMPSP), que se celebrarà del 10 al 13 de desembre en l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, segons ha informat l’organització en un comunicat.

L’obertura oficial del Congrés se celebrarà el dimecres 10 de desembre a les 9:30 hores i comptarà amb la participació de destacades figures de l’àmbit sanitari, com Rafael Ortí Lucas, president del Congrés; Juan Francisco Navarro Gracia, president de la SVMPSP; Ana María Peiró Gómez, directora gerent de l’Hospital de Sagunt; Pedro Rollán García, director gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandía; Juan Manuel Beltrán Garrido, director general de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, a les 10:00 hores, María José Sierra Moros, sotsdirectora adjunta del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, oferirà la conferència inaugural titulada “Com estem avançant en la vigilància a Salut Pública?”. La presentació estarà a càrrec de l’especialista Fernando Gómez Pajares.

Durant els tres dies del Congrés, es desenvoluparà un programa que inclou taules redones, tallers i comunicacions orals que abordaran temes clau com: Avanços en la intel·ligència epidemiològica i la seua aplicació en la vigilància sanitària; Gestió eficient de vacunes a nivell hospitalari i comunitari; Certificació de serveis sanitaris per a garantir la qualitat assistencial; Estratègies de sostenibilitat i bioseguretat en l’entorn sanitari.

A més, es disposaran espais per a la interacció entre els assistents.

L’acte de clausura se celebrarà el divendres 13 de desembre i estarà a càrrec d’Álvaro Bonet Pla, director gerent de l’Hospital Clínic Universitari de València, i Begoña Comendador Jiménez, secretària autonòmica de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial

Hugo Duro empata en el 93 i salva el 1-1 del València davant el Sevilla

Hugo Duro va firmar l'empat en el 93 després d'una passada de Ugrinic, després que un autogol de Tárrega avançara al Sevilla. Repartiment de punts que va deixar insatisfets als dos.