16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Més de 130 experts debatran a València sobre els reptes i avanços en salut pública i medicina preventiva

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Més de 130 experts abordaran els desafiaments actuals i les estratègies innovadores en el camp de la medicina preventiva i la salut pública en el XIX Congrés de la Societat Valenciana de Medicina Preventiva i Salut Pública (SVMPSP), que se celebrarà del 10 al 13 de desembre en l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, segons ha informat l’organització en un comunicat.

L’obertura oficial del Congrés se celebrarà el dimecres 10 de desembre a les 9:30 hores i comptarà amb la participació de destacades figures de l’àmbit sanitari, com Rafael Ortí Lucas, president del Congrés; Juan Francisco Navarro Gracia, president de la SVMPSP; Ana María Peiró Gómez, directora gerent de l’Hospital de Sagunt; Pedro Rollán García, director gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandía; Juan Manuel Beltrán Garrido, director general de Salut Pública de la Comunitat Valenciana.

Per la seua banda, a les 10:00 hores, María José Sierra Moros, sotsdirectora adjunta del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, oferirà la conferència inaugural titulada “Com estem avançant en la vigilància a Salut Pública?”. La presentació estarà a càrrec de l’especialista Fernando Gómez Pajares.

Durant els tres dies del Congrés, es desenvoluparà un programa que inclou taules redones, tallers i comunicacions orals que abordaran temes clau com: Avanços en la intel·ligència epidemiològica i la seua aplicació en la vigilància sanitària; Gestió eficient de vacunes a nivell hospitalari i comunitari; Certificació de serveis sanitaris per a garantir la qualitat assistencial; Estratègies de sostenibilitat i bioseguretat en l’entorn sanitari.

A més, es disposaran espais per a la interacció entre els assistents.

L’acte de clausura se celebrarà el divendres 13 de desembre i estarà a càrrec d’Álvaro Bonet Pla, director gerent de l’Hospital Clínic Universitari de València, i Begoña Comendador Jiménez, secretària autonòmica de la Conselleria de Sanitat.

Últimes notícies

La Universitat de València destinarà 40 milions a ampliar la Facultat de Ciències Biològiques

La UV invertirà 40 milions en un nou edifici de 17.000 m² i sis plantes a Burjassot per a reordenar Biològiques i respondre a l'alta demanda. La inauguració està prevista per a 2029.

Dos edils de Compromís a Borriana passen a no adscrits per discrepàncies ideològiques

Dos regidors de Compromís a Borriana han sigut baixa del partit i han passat a no adscrits per discrepàncies ideològiques. Critiquen la resposta a la DANA i anuncien vot independent.

Dos detinguts en desmantellar un punt de venda de droga en Carrús

Han sigut detingudes dos persones de 25 i 36 anys després de desmantellar un punt de venda a la menuda en Carrús, a Elx. El registre es va saldar amb droga, material de manipulació i diners en efectiu intervinguts.

Tretze persones rescatades d’un hostal després d’un incendi en El Altet (Alacant)

Un incendi iniciat en la recepció d'un hostal del Altet ha obligat a rescatar a 13 persones. Totes han sigut ateses per inhalació de fum en un centre de salut.

Més de 103.000 casos amb protecció policial per violència masclista després de pujar un 2% en un any

Els casos amb protecció policial per violència de gènere han augmentat un 2,1% fins a 103.461 a 31 de gener de 2026. VioGén detecta més menors en risc i 832 ajuntaments amb policia local estan integrats.

Deu comunitats, Ceuta i Melilla en alerta per pluja, neu, vent i onatge; Andalusia, en roig

Deu comunitats i les ciutats de Ceuta i Melilla estan hui en alerta per un episodi de pluges, neu, vent i onatge. Andalusia activa nivell roig per acumulacions excepcionals a Cadis i Màlaga.

Un 25% de l’alumnat recorre a classes particulars i destina quasi 100 euros al mes

Un de cada quatre estudiants a Espanya acudix a reforços, sobretot d'anglés i matemàtiques, amb un gasto mitjà de 97 euros mensuals i major impacte en secundària.

Avís groc en el litoral d’Alacant per vent de força 7 i ones de tres metres

Aemet ha activat l'avís groc en la costa d'Alacant per vent del sud-oest i onatge de fins a 3 metres. El dijous s'amplien els avisos per vent i mar en diverses zones.