Més de 22.000 alumnes de la zona afectada per la DANA han reprès les classes este dilluns

Educació informa d'»incidències menors» en dos centres d’Aldaia i en un altre de Torrent

El complex educatiu de Xest ha obert només per a docents per complicacions en els accessos i s’impartiran classes online

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Més de 22.000 alumnes de 14 municipis de zones afectades per la DANA a la província de Valencia han tornat este dilluns a les aules. Es tracta d’alumnat de totes les etapes educatives de 47 centres educatius, informa la Conselleria d’Educació.

Els centres que han obert les seues portes han seguit uns protocols de neteja i desinfecció per a garantir «la màxima seguretat tant d’alumnat com de docents i personal dels centres educatius», incidixen.

Des del departament de Campanar assenyalen que els han sigut comunicades «incidències menors» al IES Carles Salvador i l’IES Beatriz Civera, tots dos d’Aldaia, que han obert les seues portes, però només per a una part de l’alumnat i la resta s’incorporarà de forma progressiva. El mateix ha ocorregut amb el CEIP Juan XIII de Torrent, que presenta dificultats en els accessos. Aquest matí s’ha incorporat alumnat de forma parcial (Educació Infantil, 1º, 2º i 3º de Primària).

Per la seua banda, el complex educatiu de Xest ha obert amb una prova pilot amb l’arribada únicament per a docents, però sense alumnes. Este centre presenta complicacions en els accessos, per la qual cosa s’ha determinat que fins que se solucione s’impartiran classes online. Des de l’administració educativa recorden que el complex té al voltant de 200 alumnes interns, per la qual cosa s’ha considerat que esta és «la millor opció perquè no perden classe mentre no puguen accedir al recinte».

MODALITAT PROGRESSIVA

Una vegada oberts els centres educatius que van patir danys menors, el següent pas, expliquen, serà la reobertura dels col·legis i instituts que estan inclosos en la modalitat progressiva.

Tal com s’indicava en la circular 3/2024 emesa per la Conselleria d’Educació divendres passat, es tracta de centres en els quals consta alguna afectació que pot ser esmenada en un període inferior o igual a 15 dies i que reprendran l’activitat lectiva conforme se certifique la seguretat i higiene adequades en estos centres, seguint les instruccions facilitades per Conselleria. Alguns dels centres inclosos en aquest bloc obriran les seues portes este mateix dimarts.

Finalment, hi ha una tercera casuística, que és la de l’alumnat que es reubicarà per impossibilitat de fer classes en els seus centres a causa de l’estat dels mateixos. La comunicació entre la Conselleria i els ajuntaments és constant i s’actualitza diàriament per l’evolució de les labors de neteja i adequació dels espais.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.