15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Més de 22.000 alumnes de la zona afectada per la DANA han reprès les classes este dilluns

Educació informa d'”incidències menors” en dos centres d’Aldaia i en un altre de Torrent

El complex educatiu de Xest ha obert només per a docents per complicacions en els accessos i s’impartiran classes online

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Més de 22.000 alumnes de 14 municipis de zones afectades per la DANA a la província de Valencia han tornat este dilluns a les aules. Es tracta d’alumnat de totes les etapes educatives de 47 centres educatius, informa la Conselleria d’Educació.

Els centres que han obert les seues portes han seguit uns protocols de neteja i desinfecció per a garantir “la màxima seguretat tant d’alumnat com de docents i personal dels centres educatius”, incidixen.

Des del departament de Campanar assenyalen que els han sigut comunicades “incidències menors” al IES Carles Salvador i l’IES Beatriz Civera, tots dos d’Aldaia, que han obert les seues portes, però només per a una part de l’alumnat i la resta s’incorporarà de forma progressiva. El mateix ha ocorregut amb el CEIP Juan XIII de Torrent, que presenta dificultats en els accessos. Aquest matí s’ha incorporat alumnat de forma parcial (Educació Infantil, 1º, 2º i 3º de Primària).

Per la seua banda, el complex educatiu de Xest ha obert amb una prova pilot amb l’arribada únicament per a docents, però sense alumnes. Este centre presenta complicacions en els accessos, per la qual cosa s’ha determinat que fins que se solucione s’impartiran classes online. Des de l’administració educativa recorden que el complex té al voltant de 200 alumnes interns, per la qual cosa s’ha considerat que esta és “la millor opció perquè no perden classe mentre no puguen accedir al recinte”.

MODALITAT PROGRESSIVA

Una vegada oberts els centres educatius que van patir danys menors, el següent pas, expliquen, serà la reobertura dels col·legis i instituts que estan inclosos en la modalitat progressiva.

Tal com s’indicava en la circular 3/2024 emesa per la Conselleria d’Educació divendres passat, es tracta de centres en els quals consta alguna afectació que pot ser esmenada en un període inferior o igual a 15 dies i que reprendran l’activitat lectiva conforme se certifique la seguretat i higiene adequades en estos centres, seguint les instruccions facilitades per Conselleria. Alguns dels centres inclosos en aquest bloc obriran les seues portes este mateix dimarts.

Finalment, hi ha una tercera casuística, que és la de l’alumnat que es reubicarà per impossibilitat de fer classes en els seus centres a causa de l’estat dels mateixos. La comunicació entre la Conselleria i els ajuntaments és constant i s’actualitza diàriament per l’evolució de les labors de neteja i adequació dels espais.

Últimes notícies

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.