Més de 22.000 alumnes de la zona afectada per la DANA han reprès les classes este dilluns

Educació informa d'”incidències menors” en dos centres d’Aldaia i en un altre de Torrent

El complex educatiu de Xest ha obert només per a docents per complicacions en els accessos i s’impartiran classes online

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Més de 22.000 alumnes de 14 municipis de zones afectades per la DANA a la província de Valencia han tornat este dilluns a les aules. Es tracta d’alumnat de totes les etapes educatives de 47 centres educatius, informa la Conselleria d’Educació.

Els centres que han obert les seues portes han seguit uns protocols de neteja i desinfecció per a garantir “la màxima seguretat tant d’alumnat com de docents i personal dels centres educatius”, incidixen.

Des del departament de Campanar assenyalen que els han sigut comunicades “incidències menors” al IES Carles Salvador i l’IES Beatriz Civera, tots dos d’Aldaia, que han obert les seues portes, però només per a una part de l’alumnat i la resta s’incorporarà de forma progressiva. El mateix ha ocorregut amb el CEIP Juan XIII de Torrent, que presenta dificultats en els accessos. Aquest matí s’ha incorporat alumnat de forma parcial (Educació Infantil, 1º, 2º i 3º de Primària).

Per la seua banda, el complex educatiu de Xest ha obert amb una prova pilot amb l’arribada únicament per a docents, però sense alumnes. Este centre presenta complicacions en els accessos, per la qual cosa s’ha determinat que fins que se solucione s’impartiran classes online. Des de l’administració educativa recorden que el complex té al voltant de 200 alumnes interns, per la qual cosa s’ha considerat que esta és “la millor opció perquè no perden classe mentre no puguen accedir al recinte”.

MODALITAT PROGRESSIVA

Una vegada oberts els centres educatius que van patir danys menors, el següent pas, expliquen, serà la reobertura dels col·legis i instituts que estan inclosos en la modalitat progressiva.

Tal com s’indicava en la circular 3/2024 emesa per la Conselleria d’Educació divendres passat, es tracta de centres en els quals consta alguna afectació que pot ser esmenada en un període inferior o igual a 15 dies i que reprendran l’activitat lectiva conforme se certifique la seguretat i higiene adequades en estos centres, seguint les instruccions facilitades per Conselleria. Alguns dels centres inclosos en aquest bloc obriran les seues portes este mateix dimarts.

Finalment, hi ha una tercera casuística, que és la de l’alumnat que es reubicarà per impossibilitat de fer classes en els seus centres a causa de l’estat dels mateixos. La comunicació entre la Conselleria i els ajuntaments és constant i s’actualitza diàriament per l’evolució de les labors de neteja i adequació dels espais.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.