11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Més de 22.000 alumnes de la zona afectada per la DANA han reprès les classes este dilluns

Educació informa d'”incidències menors” en dos centres d’Aldaia i en un altre de Torrent

El complex educatiu de Xest ha obert només per a docents per complicacions en els accessos i s’impartiran classes online

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Més de 22.000 alumnes de 14 municipis de zones afectades per la DANA a la província de Valencia han tornat este dilluns a les aules. Es tracta d’alumnat de totes les etapes educatives de 47 centres educatius, informa la Conselleria d’Educació.

Els centres que han obert les seues portes han seguit uns protocols de neteja i desinfecció per a garantir “la màxima seguretat tant d’alumnat com de docents i personal dels centres educatius”, incidixen.

Des del departament de Campanar assenyalen que els han sigut comunicades “incidències menors” al IES Carles Salvador i l’IES Beatriz Civera, tots dos d’Aldaia, que han obert les seues portes, però només per a una part de l’alumnat i la resta s’incorporarà de forma progressiva. El mateix ha ocorregut amb el CEIP Juan XIII de Torrent, que presenta dificultats en els accessos. Aquest matí s’ha incorporat alumnat de forma parcial (Educació Infantil, 1º, 2º i 3º de Primària).

Per la seua banda, el complex educatiu de Xest ha obert amb una prova pilot amb l’arribada únicament per a docents, però sense alumnes. Este centre presenta complicacions en els accessos, per la qual cosa s’ha determinat que fins que se solucione s’impartiran classes online. Des de l’administració educativa recorden que el complex té al voltant de 200 alumnes interns, per la qual cosa s’ha considerat que esta és “la millor opció perquè no perden classe mentre no puguen accedir al recinte”.

MODALITAT PROGRESSIVA

Una vegada oberts els centres educatius que van patir danys menors, el següent pas, expliquen, serà la reobertura dels col·legis i instituts que estan inclosos en la modalitat progressiva.

Tal com s’indicava en la circular 3/2024 emesa per la Conselleria d’Educació divendres passat, es tracta de centres en els quals consta alguna afectació que pot ser esmenada en un període inferior o igual a 15 dies i que reprendran l’activitat lectiva conforme se certifique la seguretat i higiene adequades en estos centres, seguint les instruccions facilitades per Conselleria. Alguns dels centres inclosos en aquest bloc obriran les seues portes este mateix dimarts.

Finalment, hi ha una tercera casuística, que és la de l’alumnat que es reubicarà per impossibilitat de fer classes en els seus centres a causa de l’estat dels mateixos. La comunicació entre la Conselleria i els ajuntaments és constant i s’actualitza diàriament per l’evolució de les labors de neteja i adequació dels espais.

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.