Més de 22.000 alumnes de la zona afectada per la DANA han reprès les classes este dilluns

Educació informa d'”incidències menors” en dos centres d’Aldaia i en un altre de Torrent

El complex educatiu de Xest ha obert només per a docents per complicacions en els accessos i s’impartiran classes online

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Més de 22.000 alumnes de 14 municipis de zones afectades per la DANA a la província de Valencia han tornat este dilluns a les aules. Es tracta d’alumnat de totes les etapes educatives de 47 centres educatius, informa la Conselleria d’Educació.

Els centres que han obert les seues portes han seguit uns protocols de neteja i desinfecció per a garantir “la màxima seguretat tant d’alumnat com de docents i personal dels centres educatius”, incidixen.

Des del departament de Campanar assenyalen que els han sigut comunicades “incidències menors” al IES Carles Salvador i l’IES Beatriz Civera, tots dos d’Aldaia, que han obert les seues portes, però només per a una part de l’alumnat i la resta s’incorporarà de forma progressiva. El mateix ha ocorregut amb el CEIP Juan XIII de Torrent, que presenta dificultats en els accessos. Aquest matí s’ha incorporat alumnat de forma parcial (Educació Infantil, 1º, 2º i 3º de Primària).

Per la seua banda, el complex educatiu de Xest ha obert amb una prova pilot amb l’arribada únicament per a docents, però sense alumnes. Este centre presenta complicacions en els accessos, per la qual cosa s’ha determinat que fins que se solucione s’impartiran classes online. Des de l’administració educativa recorden que el complex té al voltant de 200 alumnes interns, per la qual cosa s’ha considerat que esta és “la millor opció perquè no perden classe mentre no puguen accedir al recinte”.

MODALITAT PROGRESSIVA

Una vegada oberts els centres educatius que van patir danys menors, el següent pas, expliquen, serà la reobertura dels col·legis i instituts que estan inclosos en la modalitat progressiva.

Tal com s’indicava en la circular 3/2024 emesa per la Conselleria d’Educació divendres passat, es tracta de centres en els quals consta alguna afectació que pot ser esmenada en un període inferior o igual a 15 dies i que reprendran l’activitat lectiva conforme se certifique la seguretat i higiene adequades en estos centres, seguint les instruccions facilitades per Conselleria. Alguns dels centres inclosos en aquest bloc obriran les seues portes este mateix dimarts.

Finalment, hi ha una tercera casuística, que és la de l’alumnat que es reubicarà per impossibilitat de fer classes en els seus centres a causa de l’estat dels mateixos. La comunicació entre la Conselleria i els ajuntaments és constant i s’actualitza diàriament per l’evolució de les labors de neteja i adequació dels espais.

Últimes notícies

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.

Awa Fam deixa el València Basket al juny rumb a la nova lliga privada Project B

Awa Fam abandona el València Basket al final de la temporada després d'executar-se la seua clàusula de rescissió per a incorporar-se a Project B, la nova lliga privada que tindrà una seu en el Roig Arena.

Diangana es lesiona amb el Congo i apunta a baixa davant el Raig

Grady Diangana torna lesionat de la concentració amb el Congo i quasi segur es perdrà el partit de l'Elx enfront del Rayo Vallecano, pendent encara del comunicat mèdic definitiu.

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.