Dijous amb arruixons i tempestes en el sud de València i Alacant i vent de mestral en el nord

Els ruixats i les tempestes poden ser intensos en punts d'Alacant

Els arruixons i les tempestes poden ser intensos en punts d’Alacant | Arxiu

 

S’esperen nous canvis de cara a este dijous en les comarques de València i Alacant després d’un dia calorós i dominat pel sol. El dia començarà més carregat de núvols i, a partir de mig matí, és probable que les primeres pluges es donen en el sud de València, començant per la Ribera Baixa i La Canal de Navarrés.

 

Poc a poc, cap a la vesprada, es preveu que vagen desplaçant-se cap a les comarques alacantines, a on podran donar-se més arruixons, més intensos i persistents. En Castelló, el temps continuarà sent solejat tot el dia coincidint amb l’entrada del vent de mestral, que podrà bufar amb certa intensitat, amb colps de més de 80 km/h.

 

Mapa de la previsió per a aquest dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat avisos a partir de migdia, tant en l’interior com en la costa d’Alacant, per la possibilitat d’arruixons acompanyats de tempestes que poden acumular més de 20 l/m² en només una hora. Al mateix temps, preveu la superació del llindar de perill amb l’entrada del mestral en el nord, que pot superar els 80 km/h en l’àrea dels Ports i el Maestrat.

 

Mapa dels avisos activats per a aquest dijous

Mapa dels avisos activats per a este dijous | AEMET

 

Temperatures en descens

La baixada del termòmetre es notarà de forma més evident en l’interior i el sud de la comunitat. Les màximes poden baixar entre 2 i 3º en punts de la costa de València i Alacant, quedant al marge la capital valenciana, a on es poden enregistrar novament 30º durant el migdia i les primeres hores de la vesprada. En punts de muntanya i de l’interior, el descens pot ser més acusat, d’entre 4 i 6º.

 

Les mínimes quedaran més curtes en bona part de la comunitat, també en el litoral, a on poden baixar al voltant d’1 o 2º, pero no serà suficient com per a què en el litoral baixen dels 20º. A on sí podran baixar d’una manera més destacable és en l’interior, fins a 4º.

 

Encara temps mogut i refrescada divendres

També esperem alguns arruixons pel matí més probables entre les comarques de València i Alacant. De cara a la vesprada, podrien aparéixer davant de la costa de València i afectar també a punts del sud de Castelló, tot i que encara està per confirmar.

 

Just abans del cap de setmana, esperem una refrescada que sobretot es deixarà notar en la costa de Castelló i de València. El termòmetre baixaria entre 3 i 4º, tant les mínimes com les màximes, deixant arrere els màxims de 30º i les mínimes de més de 22º.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.