Dijous amb arruixons i tempestes en el sud de València i Alacant i vent de mestral en el nord

Els ruixats i les tempestes poden ser intensos en punts d'Alacant

Els arruixons i les tempestes poden ser intensos en punts d’Alacant | Arxiu

 

S’esperen nous canvis de cara a este dijous en les comarques de València i Alacant després d’un dia calorós i dominat pel sol. El dia començarà més carregat de núvols i, a partir de mig matí, és probable que les primeres pluges es donen en el sud de València, començant per la Ribera Baixa i La Canal de Navarrés.

 

Poc a poc, cap a la vesprada, es preveu que vagen desplaçant-se cap a les comarques alacantines, a on podran donar-se més arruixons, més intensos i persistents. En Castelló, el temps continuarà sent solejat tot el dia coincidint amb l’entrada del vent de mestral, que podrà bufar amb certa intensitat, amb colps de més de 80 km/h.

 

Mapa de la previsió per a aquest dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat avisos a partir de migdia, tant en l’interior com en la costa d’Alacant, per la possibilitat d’arruixons acompanyats de tempestes que poden acumular més de 20 l/m² en només una hora. Al mateix temps, preveu la superació del llindar de perill amb l’entrada del mestral en el nord, que pot superar els 80 km/h en l’àrea dels Ports i el Maestrat.

 

Mapa dels avisos activats per a aquest dijous

Mapa dels avisos activats per a este dijous | AEMET

 

Temperatures en descens

La baixada del termòmetre es notarà de forma més evident en l’interior i el sud de la comunitat. Les màximes poden baixar entre 2 i 3º en punts de la costa de València i Alacant, quedant al marge la capital valenciana, a on es poden enregistrar novament 30º durant el migdia i les primeres hores de la vesprada. En punts de muntanya i de l’interior, el descens pot ser més acusat, d’entre 4 i 6º.

 

Les mínimes quedaran més curtes en bona part de la comunitat, també en el litoral, a on poden baixar al voltant d’1 o 2º, pero no serà suficient com per a què en el litoral baixen dels 20º. A on sí podran baixar d’una manera més destacable és en l’interior, fins a 4º.

 

Encara temps mogut i refrescada divendres

També esperem alguns arruixons pel matí més probables entre les comarques de València i Alacant. De cara a la vesprada, podrien aparéixer davant de la costa de València i afectar també a punts del sud de Castelló, tot i que encara està per confirmar.

 

Just abans del cap de setmana, esperem una refrescada que sobretot es deixarà notar en la costa de Castelló i de València. El termòmetre baixaria entre 3 i 4º, tant les mínimes com les màximes, deixant arrere els màxims de 30º i les mínimes de més de 22º.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.