Dijous amb arruixons i tempestes en el sud de València i Alacant i vent de mestral en el nord

Els ruixats i les tempestes poden ser intensos en punts d'Alacant

Els arruixons i les tempestes poden ser intensos en punts d’Alacant | Arxiu

 

S’esperen nous canvis de cara a este dijous en les comarques de València i Alacant després d’un dia calorós i dominat pel sol. El dia començarà més carregat de núvols i, a partir de mig matí, és probable que les primeres pluges es donen en el sud de València, començant per la Ribera Baixa i La Canal de Navarrés.

 

Poc a poc, cap a la vesprada, es preveu que vagen desplaçant-se cap a les comarques alacantines, a on podran donar-se més arruixons, més intensos i persistents. En Castelló, el temps continuarà sent solejat tot el dia coincidint amb l’entrada del vent de mestral, que podrà bufar amb certa intensitat, amb colps de més de 80 km/h.

 

Mapa de la previsió per a aquest dijous

Mapa de la previsió per a este dijous | AEMET

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat avisos a partir de migdia, tant en l’interior com en la costa d’Alacant, per la possibilitat d’arruixons acompanyats de tempestes que poden acumular més de 20 l/m² en només una hora. Al mateix temps, preveu la superació del llindar de perill amb l’entrada del mestral en el nord, que pot superar els 80 km/h en l’àrea dels Ports i el Maestrat.

 

Mapa dels avisos activats per a aquest dijous

Mapa dels avisos activats per a este dijous | AEMET

 

Temperatures en descens

La baixada del termòmetre es notarà de forma més evident en l’interior i el sud de la comunitat. Les màximes poden baixar entre 2 i 3º en punts de la costa de València i Alacant, quedant al marge la capital valenciana, a on es poden enregistrar novament 30º durant el migdia i les primeres hores de la vesprada. En punts de muntanya i de l’interior, el descens pot ser més acusat, d’entre 4 i 6º.

 

Les mínimes quedaran més curtes en bona part de la comunitat, també en el litoral, a on poden baixar al voltant d’1 o 2º, pero no serà suficient com per a què en el litoral baixen dels 20º. A on sí podran baixar d’una manera més destacable és en l’interior, fins a 4º.

 

Encara temps mogut i refrescada divendres

També esperem alguns arruixons pel matí més probables entre les comarques de València i Alacant. De cara a la vesprada, podrien aparéixer davant de la costa de València i afectar també a punts del sud de Castelló, tot i que encara està per confirmar.

 

Just abans del cap de setmana, esperem una refrescada que sobretot es deixarà notar en la costa de Castelló i de València. El termòmetre baixaria entre 3 i 4º, tant les mínimes com les màximes, deixant arrere els màxims de 30º i les mínimes de més de 22º.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

PSPV i Compromís acusen a Mazón de dificultar la investigació judicial de la dana

PSPV i Compromís critiquen que Carlos Mazón recórrega la seua no personació en la causa sobre la gestió de la dana i l'acusen d'entorpir la instrucció, mentres PP i Vox apel·len al respecte a la justícia.

El PSPV recorrerà a la justícia per la falta de dades sobre derivacions sanitàries a la privada

El PSPV-PSOE presentarà un recurs per vulneració de drets fonamentals contra la Generalitat al no rebre les dades completes sobre derivacions de pacients a concessions sanitàries privatitzades.

Baldoví recolza l’acte de Mónica Oltra sobre lawfare al costat de Sira Rego i Irene Montero

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, afirma que l'acte de Mónica Oltra amb Sira Rego, Irene Montero i la primera dama del Brasil se centrarà en el lawfare i compta amb el suport de la seua formació.

La Generalitat concedirà 2,5 milions d’euros en 2026 als mitjans de comunicació privats i a les agències de notícies per al foment del valencià

La Direcció General de Política Lingüística augmenta en 750.000 euros, un 42 %, la quantia inicialment prevista en la convocatòria

Les Corts amplien fins a 2026 l’ajuda fiscal als afectats per l’incendi de Campanar

Les Corts Valencianes aprovaran estendre fins a 2026 els avantatges fiscals perquè els afectats per l'incendi de Campanar puguen adquirir vivenda, dins d'un decret que també introduïx una bonificació del 100% en transmissions d'explotacions de ramaderia extensiva.

El PP s’alinea amb Vox per a mantindre escuts i plaques vinculats al franquisme en la Comunitat Valenciana

El PP recolza en Les Corts la iniciativa de Vox per a evitar la retirada de construccions, escuts i plaques vinculats al franquisme en aplicació de la Llei de Concòrdia valenciana. L'oposició acusa els dos partits de voler preservar monuments que considera associats al feixisme.

El juí a Rafa Mir per presumpta agressió sexual es fixa per al 28 de maig

L'Audiència Provincial de València ha assenyalat el 28 de maig per al juí a Rafa Mir i Pablo Jara per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, amb una forta petició de pena per part de la Fiscalia i la defensa reclamant la lliure absolució.

Elx busca la salvació recolzat en els dols directes i un calendari favorable

L'Elx s'aferra als enfrontaments directes i a un calendari amb rivals sense pressió per a sumar almenys 10 punts en les set jornades restants i assegurar la permanència.