L’huracà Juliette s’intensifica a categoria 3 en l’oceà Pacífic

El huracán Juliette al oeste de México

L’huracà Juliette en l’oest de Mèxic | NOAA

 

Estes últimes jornades, totes les mirades mundials s’han centrat en el devastador huracà Dorian, que ha arrasat les Illes Bahames en l’Atlàntic i es dirigix cap a les costes de Florida este dimarts. Tot i això, en l’altra banda de Centreamèrica, hi ha Juliette, un altre huracà que ha passat més desapercebut però que comença a agarrar força.

 

Juliette es va iniciar este diumenge com a tempesta tropical però, poques hores després d’arribar a huracà de categoria 1, es va intensificar ràpidament fins a categoria 3, en tan sols 6 hores. Actualment, es troba a 710 km al sud-oest del Cap de Sant Lucas, en la Baixa Califòrnia, Mèxic, amb vents màxims sostinguts de fins a 180 km/h i ratxes que puntualment arriben als 220 km/h.

 

 

Els pronòstics més recents fan preveure que el cicló seguirà evolucionant i intensificant-se fins a arribar a categoria 4 sobre un màxim de 5. Quan arribe a categoria 4, es trobarà a 730 km de les costes mexicanes amb vents que podran arribar fins als 260 km/h. De moment, però, el fenomen meteorològic no representa cap risc per a les costes de Mèxic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.