L’huracà Juliette s’intensifica a categoria 3 en l’oceà Pacífic

El huracán Juliette al oeste de México

L’huracà Juliette en l’oest de Mèxic | NOAA

 

Estes últimes jornades, totes les mirades mundials s’han centrat en el devastador huracà Dorian, que ha arrasat les Illes Bahames en l’Atlàntic i es dirigix cap a les costes de Florida este dimarts. Tot i això, en l’altra banda de Centreamèrica, hi ha Juliette, un altre huracà que ha passat més desapercebut però que comença a agarrar força.

 

Juliette es va iniciar este diumenge com a tempesta tropical però, poques hores després d’arribar a huracà de categoria 1, es va intensificar ràpidament fins a categoria 3, en tan sols 6 hores. Actualment, es troba a 710 km al sud-oest del Cap de Sant Lucas, en la Baixa Califòrnia, Mèxic, amb vents màxims sostinguts de fins a 180 km/h i ratxes que puntualment arriben als 220 km/h.

 

 

Els pronòstics més recents fan preveure que el cicló seguirà evolucionant i intensificant-se fins a arribar a categoria 4 sobre un màxim de 5. Quan arribe a categoria 4, es trobarà a 730 km de les costes mexicanes amb vents que podran arribar fins als 260 km/h. De moment, però, el fenomen meteorològic no representa cap risc per a les costes de Mèxic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.