L’huracà Juliette s’intensifica a categoria 3 en l’oceà Pacífic

El huracán Juliette al oeste de México

L’huracà Juliette en l’oest de Mèxic | NOAA

 

Estes últimes jornades, totes les mirades mundials s’han centrat en el devastador huracà Dorian, que ha arrasat les Illes Bahames en l’Atlàntic i es dirigix cap a les costes de Florida este dimarts. Tot i això, en l’altra banda de Centreamèrica, hi ha Juliette, un altre huracà que ha passat més desapercebut però que comença a agarrar força.

 

Juliette es va iniciar este diumenge com a tempesta tropical però, poques hores després d’arribar a huracà de categoria 1, es va intensificar ràpidament fins a categoria 3, en tan sols 6 hores. Actualment, es troba a 710 km al sud-oest del Cap de Sant Lucas, en la Baixa Califòrnia, Mèxic, amb vents màxims sostinguts de fins a 180 km/h i ratxes que puntualment arriben als 220 km/h.

 

 

Els pronòstics més recents fan preveure que el cicló seguirà evolucionant i intensificant-se fins a arribar a categoria 4 sobre un màxim de 5. Quan arribe a categoria 4, es trobarà a 730 km de les costes mexicanes amb vents que podran arribar fins als 260 km/h. De moment, però, el fenomen meteorològic no representa cap risc per a les costes de Mèxic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.