10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’huracà Juliette s’intensifica a categoria 3 en l’oceà Pacífic

El huracán Juliette al oeste de México

L’huracà Juliette en l’oest de Mèxic | NOAA

 

Estes últimes jornades, totes les mirades mundials s’han centrat en el devastador huracà Dorian, que ha arrasat les Illes Bahames en l’Atlàntic i es dirigix cap a les costes de Florida este dimarts. Tot i això, en l’altra banda de Centreamèrica, hi ha Juliette, un altre huracà que ha passat més desapercebut però que comença a agarrar força.

 

Juliette es va iniciar este diumenge com a tempesta tropical però, poques hores després d’arribar a huracà de categoria 1, es va intensificar ràpidament fins a categoria 3, en tan sols 6 hores. Actualment, es troba a 710 km al sud-oest del Cap de Sant Lucas, en la Baixa Califòrnia, Mèxic, amb vents màxims sostinguts de fins a 180 km/h i ratxes que puntualment arriben als 220 km/h.

 

 

Els pronòstics més recents fan preveure que el cicló seguirà evolucionant i intensificant-se fins a arribar a categoria 4 sobre un màxim de 5. Quan arribe a categoria 4, es trobarà a 730 km de les costes mexicanes amb vents que podran arribar fins als 260 km/h. De moment, però, el fenomen meteorològic no representa cap risc per a les costes de Mèxic.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.