Divendres menys calorós, a l’espera d’un cap de setmana de sol, núvols i algun arruixó

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades | Juan José Alarcón

 

Dia de sol amb alguns núvols de cara al divendres en la major part del territori, sobretot més tranquil en el litoral nord de València i de Castelló. En conjunt, contrastarà amb l’àrea del sud, a on ja des del matí és possible que els núvols deixen algunes pluges, més probables en la franja costanera, en les comarques de la Safor, la Marina Alta i la Marina Baixa. El cap de setmana vindrà marcat per un temps variat amb sol però encara amb alguns arruixons i TºC més confortables.

 

De fet, este dijous ja s’han produït alguns arruixons en Alacant, però sobretot ha destacat el vent de mestral, que ha bufat amb colps forts (superiors als 70 km/h) en els municipis de Catí i de Xert. Demà s’espera que el vent se calme, cosa que afavorirà que per la vesprada puguen aparéixer alguns núvols baixos en tot el prelitoral de la mitat nord.

 

Amb tot, no es descarta que durant la nit del divendres al dissabte puguen descarregar algunes tempestes davant de la costa de València i del sud de Castelló. Alguns models apunten la possible formació d’estes precipitacions, però en qualsevol cas caldrà esperar a confirmar-ho en les pròximes 24 hores.

 

Mapa de la previsió per a aquest divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Lleugera refrescada, amb màximes per baix dels 30º en tot el territori

Les màximes no superaran el llindar dels 30º, fins i tot en la majoria dels casos no arribaran ni als 28º amb un descens d’entre 2 i 4 graus respecte a les del dijous. Durant la nit, els termòmetres podran baixar dels 20º en la major part del litoral, mantenint encara mínimes superiors en les comarques de l’Alacantí, el Baix Vinalopó i el Baix Segura. Només en les àrees de muntanya de l’interior, l’ambient podrà ser fresc o fred, amb el termòmetre per baix dels 10º esta propera matinada.

 

Cap de setmana amb alguns arruixons en l’interior de la mitat nord

El dissabte, en conjunt, s’espera un cel més carregat de núvols en tot el territori, sense que es puga descartar l’aparició d’algunes pluges, en general, de caràcter feble o moderat en la meitat nord. Es preveu que part de la nuvolositat es mantinga el diumenge, potser amb el cel més clar i un major domini del sol en el sector del litoral. Durant la jornada, podran descarregar alguns arruixons en punts de muntanya i de l’interior de València i de Castelló.

 

Mapa de la previsió per a aquest dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Temperatures similars durant la jornada del dissabte amb un lleuger descens de les màximes en el prelitoral de València. El diumenge es podria recuperar el termòmetre cap a les comarques de la mitat sud, sense grans variacions en la resta.

 

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.