Divendres menys calorós, a l’espera d’un cap de setmana de sol, núvols i algun arruixó

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades | Juan José Alarcón

 

Dia de sol amb alguns núvols de cara al divendres en la major part del territori, sobretot més tranquil en el litoral nord de València i de Castelló. En conjunt, contrastarà amb l’àrea del sud, a on ja des del matí és possible que els núvols deixen algunes pluges, més probables en la franja costanera, en les comarques de la Safor, la Marina Alta i la Marina Baixa. El cap de setmana vindrà marcat per un temps variat amb sol però encara amb alguns arruixons i TºC més confortables.

 

De fet, este dijous ja s’han produït alguns arruixons en Alacant, però sobretot ha destacat el vent de mestral, que ha bufat amb colps forts (superiors als 70 km/h) en els municipis de Catí i de Xert. Demà s’espera que el vent se calme, cosa que afavorirà que per la vesprada puguen aparéixer alguns núvols baixos en tot el prelitoral de la mitat nord.

 

Amb tot, no es descarta que durant la nit del divendres al dissabte puguen descarregar algunes tempestes davant de la costa de València i del sud de Castelló. Alguns models apunten la possible formació d’estes precipitacions, però en qualsevol cas caldrà esperar a confirmar-ho en les pròximes 24 hores.

 

Mapa de la previsió per a aquest divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Lleugera refrescada, amb màximes per baix dels 30º en tot el territori

Les màximes no superaran el llindar dels 30º, fins i tot en la majoria dels casos no arribaran ni als 28º amb un descens d’entre 2 i 4 graus respecte a les del dijous. Durant la nit, els termòmetres podran baixar dels 20º en la major part del litoral, mantenint encara mínimes superiors en les comarques de l’Alacantí, el Baix Vinalopó i el Baix Segura. Només en les àrees de muntanya de l’interior, l’ambient podrà ser fresc o fred, amb el termòmetre per baix dels 10º esta propera matinada.

 

Cap de setmana amb alguns arruixons en l’interior de la mitat nord

El dissabte, en conjunt, s’espera un cel més carregat de núvols en tot el territori, sense que es puga descartar l’aparició d’algunes pluges, en general, de caràcter feble o moderat en la meitat nord. Es preveu que part de la nuvolositat es mantinga el diumenge, potser amb el cel més clar i un major domini del sol en el sector del litoral. Durant la jornada, podran descarregar alguns arruixons en punts de muntanya i de l’interior de València i de Castelló.

 

Mapa de la previsió per a aquest dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Temperatures similars durant la jornada del dissabte amb un lleuger descens de les màximes en el prelitoral de València. El diumenge es podria recuperar el termòmetre cap a les comarques de la mitat sud, sense grans variacions en la resta.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.