10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Divendres menys calorós, a l’espera d’un cap de setmana de sol, núvols i algun arruixó

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades | Juan José Alarcón

 

Dia de sol amb alguns núvols de cara al divendres en la major part del territori, sobretot més tranquil en el litoral nord de València i de Castelló. En conjunt, contrastarà amb l’àrea del sud, a on ja des del matí és possible que els núvols deixen algunes pluges, més probables en la franja costanera, en les comarques de la Safor, la Marina Alta i la Marina Baixa. El cap de setmana vindrà marcat per un temps variat amb sol però encara amb alguns arruixons i TºC més confortables.

 

De fet, este dijous ja s’han produït alguns arruixons en Alacant, però sobretot ha destacat el vent de mestral, que ha bufat amb colps forts (superiors als 70 km/h) en els municipis de Catí i de Xert. Demà s’espera que el vent se calme, cosa que afavorirà que per la vesprada puguen aparéixer alguns núvols baixos en tot el prelitoral de la mitat nord.

 

Amb tot, no es descarta que durant la nit del divendres al dissabte puguen descarregar algunes tempestes davant de la costa de València i del sud de Castelló. Alguns models apunten la possible formació d’estes precipitacions, però en qualsevol cas caldrà esperar a confirmar-ho en les pròximes 24 hores.

 

Mapa de la previsió per a aquest divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Lleugera refrescada, amb màximes per baix dels 30º en tot el territori

Les màximes no superaran el llindar dels 30º, fins i tot en la majoria dels casos no arribaran ni als 28º amb un descens d’entre 2 i 4 graus respecte a les del dijous. Durant la nit, els termòmetres podran baixar dels 20º en la major part del litoral, mantenint encara mínimes superiors en les comarques de l’Alacantí, el Baix Vinalopó i el Baix Segura. Només en les àrees de muntanya de l’interior, l’ambient podrà ser fresc o fred, amb el termòmetre per baix dels 10º esta propera matinada.

 

Cap de setmana amb alguns arruixons en l’interior de la mitat nord

El dissabte, en conjunt, s’espera un cel més carregat de núvols en tot el territori, sense que es puga descartar l’aparició d’algunes pluges, en general, de caràcter feble o moderat en la meitat nord. Es preveu que part de la nuvolositat es mantinga el diumenge, potser amb el cel més clar i un major domini del sol en el sector del litoral. Durant la jornada, podran descarregar alguns arruixons en punts de muntanya i de l’interior de València i de Castelló.

 

Mapa de la previsió per a aquest dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Temperatures similars durant la jornada del dissabte amb un lleuger descens de les màximes en el prelitoral de València. El diumenge es podria recuperar el termòmetre cap a les comarques de la mitat sud, sense grans variacions en la resta.

 

Últimes notícies

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.