Divendres menys calorós, a l’espera d’un cap de setmana de sol, núvols i algun arruixó

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades

Els núvols baixos estaran presents durant les properes jornades | Juan José Alarcón

 

Dia de sol amb alguns núvols de cara al divendres en la major part del territori, sobretot més tranquil en el litoral nord de València i de Castelló. En conjunt, contrastarà amb l’àrea del sud, a on ja des del matí és possible que els núvols deixen algunes pluges, més probables en la franja costanera, en les comarques de la Safor, la Marina Alta i la Marina Baixa. El cap de setmana vindrà marcat per un temps variat amb sol però encara amb alguns arruixons i TºC més confortables.

 

De fet, este dijous ja s’han produït alguns arruixons en Alacant, però sobretot ha destacat el vent de mestral, que ha bufat amb colps forts (superiors als 70 km/h) en els municipis de Catí i de Xert. Demà s’espera que el vent se calme, cosa que afavorirà que per la vesprada puguen aparéixer alguns núvols baixos en tot el prelitoral de la mitat nord.

 

Amb tot, no es descarta que durant la nit del divendres al dissabte puguen descarregar algunes tempestes davant de la costa de València i del sud de Castelló. Alguns models apunten la possible formació d’estes precipitacions, però en qualsevol cas caldrà esperar a confirmar-ho en les pròximes 24 hores.

 

Mapa de la previsió per a aquest divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Lleugera refrescada, amb màximes per baix dels 30º en tot el territori

Les màximes no superaran el llindar dels 30º, fins i tot en la majoria dels casos no arribaran ni als 28º amb un descens d’entre 2 i 4 graus respecte a les del dijous. Durant la nit, els termòmetres podran baixar dels 20º en la major part del litoral, mantenint encara mínimes superiors en les comarques de l’Alacantí, el Baix Vinalopó i el Baix Segura. Només en les àrees de muntanya de l’interior, l’ambient podrà ser fresc o fred, amb el termòmetre per baix dels 10º esta propera matinada.

 

Cap de setmana amb alguns arruixons en l’interior de la mitat nord

El dissabte, en conjunt, s’espera un cel més carregat de núvols en tot el territori, sense que es puga descartar l’aparició d’algunes pluges, en general, de caràcter feble o moderat en la meitat nord. Es preveu que part de la nuvolositat es mantinga el diumenge, potser amb el cel més clar i un major domini del sol en el sector del litoral. Durant la jornada, podran descarregar alguns arruixons en punts de muntanya i de l’interior de València i de Castelló.

 

Mapa de la previsió per a aquest dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

 

Temperatures similars durant la jornada del dissabte amb un lleuger descens de les màximes en el prelitoral de València. El diumenge es podria recuperar el termòmetre cap a les comarques de la mitat sud, sense grans variacions en la resta.

 

Últimes notícies

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.