L’agenda astronòmica de juny, marcada per l’arribada de l’estiu

L’estiu és una de les estacions més atractives per a contemplar el cel de nit | Arxiu

 

L’agenda astronòmica del mes de juny estarà marcada per l’arribada de l’estiu el pròxim dia 21. Eixe dia a les 17.54 h, hora espanyola, viurem el solstici d’estiu i tindrem el dia més llarg i la nit més curta de l’any, ja que hi haurà 15 hores i 11 minuts de llum solar. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant, però fins a finals de juliol o agost no notarem el canvi.

 

L’estació durarà 93 dies i 15 hores, acabant el pròxim 23 de setembre amb l’arribada de la tardor. El solstici d’estiu és el moment de l’any en què la Terra està en el seu punt més inclinat amb el pol nord i tot el seu hemisferi rebent més directament l’impacte dels raigs solars, situació que és totalment al revés en el solstici d’hivern.

 

El dia 21 i les jornades següents, hi haurà el que es coneix com el sol de mitjanit, és a dir, que en les latituds més altes del nostre hemisferi hi farà sol durant 24 hores. En el pol sud, per contra, serà de nit tota la jornada. L’estiu convida sempre a observar el cel a l’aire lliure amb la fresca de la matinada i observar conegudes pluges d’estreles, com les Llàgrimes de Sant Llorenç, o Perseids, el mes d’agost. A més, de cara a juny hi ha unes altres cites astronòmiques importants.

 

La Lluna plena de juny, el dia 17

Quant a la Lluna plena del mes de juny, tindrà lloc el dia 17, eixint a les 21.41h per l’est, damunt del mar, i ponent-se per l’oest l’endemà de matí a les 06.23 h. Si la meteorologia acompanya, podrem disfrutar de l’última Lluna plena de la primavera a les portes de l’entrada oficial de l’estació d’estiu.

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra este juny | Arxiu

 

El dia 10, el dia de l’any que veurem Júpiter de més a prop

Una altra cita astronòmica important d’este mes de juny la tindrem el dia 10, quan Júpiter farà la seua màxima aproximació a la Terra este 2019. Per tant, enguany no vorem aquest el tan brillant com el dia 10 i el podrem disfrutar durant tota la nit, des que el sol es ponga fins que torne a eixir pràcticament l’endemà de matí. Si observem este fenomen amb un telescopi, podrem inclús vore 4 de les seues Llunes al seu costat.

 

El triangle d’estiu

Com acostuma a passar cada estiu, millorarà l’observació del ‘triangle d’estiu’, un conjunt imaginari format per les estrelles Deneb, Altair i Vega, de les més brillants del cel nocturn. Suposen un ancestral sistema de referència en el cel i un mètode d’orientació des d’ara fins a entrada la tardor.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.