Sanitat activa l’alerta sanitària per altes temperatures en set comarques valencianes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), ha activat l’alerta sanitària per calor alta (nivell taronja) en més de 30 municipis del territori valencià.

 

En concret, s’activa l’alerta sanitària per nivell taronja en les zones termoclimàtiques 1 (que comprén 22 municipis que pertanyen a les comarques de l’Alcalatén, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat) i 15 (que abasta 10 municipis de les comarques de la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Buñol i els Serrans).

 

Els municipis que conformen la zona termoclimática 1 són:

  • Vistabella del Maestrat
  • Morella
  • Castellfort
  • Vilafranca
  • Ares del Maestrat
  • Benafigos
  • Benassal
  • Castell de Cabres
  • Xodos
  • Cinctorres
  • Culla
  • Forcall
  • Herbés
  • La Mata de Morella
  • La Pobla de Benifassà
  • Olocau del Rey
  • Palanques
  • Portell de Morella
  • Todolella
  • Vallibona
  • Villores
  • Zorita del Maestrazgo

 

Per part seua, els municipis que conformen la zona termoclimática 15 són:

  • Sinarcas
  • Utiel
  • Requena
  • Camporrobles
  • Siete Aguas
  • Benagéber
  • Caudete de las Fuentes
  • Fuenterrobles
  • Venta del Moro
  • Villargordo del Cabriel.

Les prediccions diàries del CEAM són per a tres dies consecutius, de manera que els nivells de temperatura es consideren com d’intervenció en salut pública quan estes prediccions siguen del mateix nivell els dos primers dies, a partir del nivell taronja. En el cas que en una zona es presenten durant dos dies consecutius, amb nivells igual o superior al taronja, es declararà el nivell d’actuació corresponent al menor nivell de risc (taronja, en este cas).

 

Recomanacions

Davant l’augment de temperatures, la Conselleria de Sanitat disposa del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, amb el que s’activa un protocol per a advertir a la població sobre els riscos per a la salut associats amb la calor alta o extrema.

 

Principalment, les recomanacions estan dirigides als grups vulnerables, com són les persones majors, persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, a demés dels xiquets.

 

En este sentit, davant les altes temperatures, des de Sanitat es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia. A demés, és convenient utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra.

 

Les recomanacions en casa són tancar persianes i baixar tendals en façanes exposades al sol per a evitar un excés de calor, a demés de situar-se en zones de la casa més fresques. És recomanable beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.