Sanitat activa l’alerta sanitària per altes temperatures en set comarques valencianes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), ha activat l’alerta sanitària per calor alta (nivell taronja) en més de 30 municipis del territori valencià.

 

En concret, s’activa l’alerta sanitària per nivell taronja en les zones termoclimàtiques 1 (que comprén 22 municipis que pertanyen a les comarques de l’Alcalatén, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat) i 15 (que abasta 10 municipis de les comarques de la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Buñol i els Serrans).

 

Els municipis que conformen la zona termoclimática 1 són:

  • Vistabella del Maestrat
  • Morella
  • Castellfort
  • Vilafranca
  • Ares del Maestrat
  • Benafigos
  • Benassal
  • Castell de Cabres
  • Xodos
  • Cinctorres
  • Culla
  • Forcall
  • Herbés
  • La Mata de Morella
  • La Pobla de Benifassà
  • Olocau del Rey
  • Palanques
  • Portell de Morella
  • Todolella
  • Vallibona
  • Villores
  • Zorita del Maestrazgo

 

Per part seua, els municipis que conformen la zona termoclimática 15 són:

  • Sinarcas
  • Utiel
  • Requena
  • Camporrobles
  • Siete Aguas
  • Benagéber
  • Caudete de las Fuentes
  • Fuenterrobles
  • Venta del Moro
  • Villargordo del Cabriel.

Les prediccions diàries del CEAM són per a tres dies consecutius, de manera que els nivells de temperatura es consideren com d’intervenció en salut pública quan estes prediccions siguen del mateix nivell els dos primers dies, a partir del nivell taronja. En el cas que en una zona es presenten durant dos dies consecutius, amb nivells igual o superior al taronja, es declararà el nivell d’actuació corresponent al menor nivell de risc (taronja, en este cas).

 

Recomanacions

Davant l’augment de temperatures, la Conselleria de Sanitat disposa del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, amb el que s’activa un protocol per a advertir a la població sobre els riscos per a la salut associats amb la calor alta o extrema.

 

Principalment, les recomanacions estan dirigides als grups vulnerables, com són les persones majors, persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, a demés dels xiquets.

 

En este sentit, davant les altes temperatures, des de Sanitat es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia. A demés, és convenient utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra.

 

Les recomanacions en casa són tancar persianes i baixar tendals en façanes exposades al sol per a evitar un excés de calor, a demés de situar-se en zones de la casa més fresques. És recomanable beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.