Sanitat activa l’alerta sanitària per altes temperatures en set comarques valencianes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), ha activat l’alerta sanitària per calor alta (nivell taronja) en més de 30 municipis del territori valencià.

 

En concret, s’activa l’alerta sanitària per nivell taronja en les zones termoclimàtiques 1 (que comprén 22 municipis que pertanyen a les comarques de l’Alcalatén, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat) i 15 (que abasta 10 municipis de les comarques de la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Buñol i els Serrans).

 

Els municipis que conformen la zona termoclimática 1 són:

  • Vistabella del Maestrat
  • Morella
  • Castellfort
  • Vilafranca
  • Ares del Maestrat
  • Benafigos
  • Benassal
  • Castell de Cabres
  • Xodos
  • Cinctorres
  • Culla
  • Forcall
  • Herbés
  • La Mata de Morella
  • La Pobla de Benifassà
  • Olocau del Rey
  • Palanques
  • Portell de Morella
  • Todolella
  • Vallibona
  • Villores
  • Zorita del Maestrazgo

 

Per part seua, els municipis que conformen la zona termoclimática 15 són:

  • Sinarcas
  • Utiel
  • Requena
  • Camporrobles
  • Siete Aguas
  • Benagéber
  • Caudete de las Fuentes
  • Fuenterrobles
  • Venta del Moro
  • Villargordo del Cabriel.

Les prediccions diàries del CEAM són per a tres dies consecutius, de manera que els nivells de temperatura es consideren com d’intervenció en salut pública quan estes prediccions siguen del mateix nivell els dos primers dies, a partir del nivell taronja. En el cas que en una zona es presenten durant dos dies consecutius, amb nivells igual o superior al taronja, es declararà el nivell d’actuació corresponent al menor nivell de risc (taronja, en este cas).

 

Recomanacions

Davant l’augment de temperatures, la Conselleria de Sanitat disposa del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, amb el que s’activa un protocol per a advertir a la població sobre els riscos per a la salut associats amb la calor alta o extrema.

 

Principalment, les recomanacions estan dirigides als grups vulnerables, com són les persones majors, persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, a demés dels xiquets.

 

En este sentit, davant les altes temperatures, des de Sanitat es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia. A demés, és convenient utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra.

 

Les recomanacions en casa són tancar persianes i baixar tendals en façanes exposades al sol per a evitar un excés de calor, a demés de situar-se en zones de la casa més fresques. És recomanable beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.