Sanitat activa l’alerta sanitària per altes temperatures en set comarques valencianes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), ha activat l’alerta sanitària per calor alta (nivell taronja) en més de 30 municipis del territori valencià.

 

En concret, s’activa l’alerta sanitària per nivell taronja en les zones termoclimàtiques 1 (que comprén 22 municipis que pertanyen a les comarques de l’Alcalatén, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat) i 15 (que abasta 10 municipis de les comarques de la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Buñol i els Serrans).

 

Els municipis que conformen la zona termoclimática 1 són:

  • Vistabella del Maestrat
  • Morella
  • Castellfort
  • Vilafranca
  • Ares del Maestrat
  • Benafigos
  • Benassal
  • Castell de Cabres
  • Xodos
  • Cinctorres
  • Culla
  • Forcall
  • Herbés
  • La Mata de Morella
  • La Pobla de Benifassà
  • Olocau del Rey
  • Palanques
  • Portell de Morella
  • Todolella
  • Vallibona
  • Villores
  • Zorita del Maestrazgo

 

Per part seua, els municipis que conformen la zona termoclimática 15 són:

  • Sinarcas
  • Utiel
  • Requena
  • Camporrobles
  • Siete Aguas
  • Benagéber
  • Caudete de las Fuentes
  • Fuenterrobles
  • Venta del Moro
  • Villargordo del Cabriel.

Les prediccions diàries del CEAM són per a tres dies consecutius, de manera que els nivells de temperatura es consideren com d’intervenció en salut pública quan estes prediccions siguen del mateix nivell els dos primers dies, a partir del nivell taronja. En el cas que en una zona es presenten durant dos dies consecutius, amb nivells igual o superior al taronja, es declararà el nivell d’actuació corresponent al menor nivell de risc (taronja, en este cas).

 

Recomanacions

Davant l’augment de temperatures, la Conselleria de Sanitat disposa del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, amb el que s’activa un protocol per a advertir a la població sobre els riscos per a la salut associats amb la calor alta o extrema.

 

Principalment, les recomanacions estan dirigides als grups vulnerables, com són les persones majors, persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, a demés dels xiquets.

 

En este sentit, davant les altes temperatures, des de Sanitat es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia. A demés, és convenient utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra.

 

Les recomanacions en casa són tancar persianes i baixar tendals en façanes exposades al sol per a evitar un excés de calor, a demés de situar-se en zones de la casa més fresques. És recomanable beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.