18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Sanitat activa l’alerta sanitària per altes temperatures en set comarques valencianes

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, segons les prediccions del Centre d’Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM), ha activat l’alerta sanitària per calor alta (nivell taronja) en més de 30 municipis del territori valencià.

 

En concret, s’activa l’alerta sanitària per nivell taronja en les zones termoclimàtiques 1 (que comprén 22 municipis que pertanyen a les comarques de l’Alcalatén, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat) i 15 (que abasta 10 municipis de les comarques de la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Buñol i els Serrans).

 

Els municipis que conformen la zona termoclimática 1 són:

  • Vistabella del Maestrat
  • Morella
  • Castellfort
  • Vilafranca
  • Ares del Maestrat
  • Benafigos
  • Benassal
  • Castell de Cabres
  • Xodos
  • Cinctorres
  • Culla
  • Forcall
  • Herbés
  • La Mata de Morella
  • La Pobla de Benifassà
  • Olocau del Rey
  • Palanques
  • Portell de Morella
  • Todolella
  • Vallibona
  • Villores
  • Zorita del Maestrazgo

 

Per part seua, els municipis que conformen la zona termoclimática 15 són:

  • Sinarcas
  • Utiel
  • Requena
  • Camporrobles
  • Siete Aguas
  • Benagéber
  • Caudete de las Fuentes
  • Fuenterrobles
  • Venta del Moro
  • Villargordo del Cabriel.

Les prediccions diàries del CEAM són per a tres dies consecutius, de manera que els nivells de temperatura es consideren com d’intervenció en salut pública quan estes prediccions siguen del mateix nivell els dos primers dies, a partir del nivell taronja. En el cas que en una zona es presenten durant dos dies consecutius, amb nivells igual o superior al taronja, es declararà el nivell d’actuació corresponent al menor nivell de risc (taronja, en este cas).

 

Recomanacions

Davant l’augment de temperatures, la Conselleria de Sanitat disposa del Programa de Prevenció i Atenció dels Problemes de Salut derivats de les Temperatures Extremes, amb el que s’activa un protocol per a advertir a la població sobre els riscos per a la salut associats amb la calor alta o extrema.

 

Principalment, les recomanacions estan dirigides als grups vulnerables, com són les persones majors, persones amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, a demés dels xiquets.

 

En este sentit, davant les altes temperatures, des de Sanitat es recomana evitar eixir al carrer en les hores més caloroses del dia. A demés, és convenient utilitzar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra.

 

Les recomanacions en casa són tancar persianes i baixar tendals en façanes exposades al sol per a evitar un excés de calor, a demés de situar-se en zones de la casa més fresques. És recomanable beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set; evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna; i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.