Eres al·lèrgic al pol·len? Ho passaràs molt malament

La primavera és l’estació en la qual les al·lèrgies són les protagonistes. Moltes persones són al·lèrgiques al pol·len i durant estos dies hauran notat que els símptomes han sigut molt més forts: congestió nasal, rinitis o conjuntivitis.

Això es deu al fet que, segons el model de Meteored, els nivells de pol·len d’olivera i gramínies han superat àmpliament els límits de risc en diverses zones d’Espanya, notant-se especialment en aquelles ciutats en les quals la contaminació és major, explica Natacha Payà, experta de Meteored.

Els nivells de pol·len d’olivera superen els llindars de risc

 

S’espera que els pròxims dies el nivell de pol·len de les oleàcies siga molt alt, sobretot en la meitat sud peninsular. A Andalusia, Extremadura, l’interior i nord de la Comunitat Valenciana, Madrid i Castella-la Manxa seran les zones més afectades, on les concentracions sobrepassaran els 200 grans per metre cúbic (grans/m³), considerat el llindar a partir del qual els al·lèrgics mostren símptomes evidents.

 

S’eleven els nivells de pol·len de gramínies

 

En els últims dies, el pol·len de les gramínies, plantes herbàcies procedent de la família de les Poaceae i causa principal d’al·lèrgia al nostre país, està afectant la salut de moltes persones en la meitat sud peninsular.

En les comunitats d’Andalusia, Extremadura i Castella- La Manxa, s’han aconseguit nivells “molt alts” en estos últims dies, considerats com aquells que superen els 50 grans/m³. Durant les jornades de hui i demà s’esperen concentracions superiors als 90 grans/m³ en estes regions, mentre que durant el dijous i el divendres s’acostaran als 100 grans/m³ Andalusia, Castella-la Manxa, el sud de Madrid i Extremadura.
La màscara o tancar les finestres ajuden a previndre els símptomes

L’ús de la màscara pot ajudar-nos a previndre l’al·lèrgia. A més, resulta aconsellable mantindre les finestres tancades en la mesura que siga possible i romandre a casa quan hi haja un major nivell de pol·len, normalment entre les 05.00 am fins a les 10.00 am. També hem d’evitar tendir la roba a l’aire lliure i prendre medicaments, sol si ho indica un metge.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.