Amunt i avall amb el ponent

Vent

Hem tingut un primer tast este cap de setmana que hem deixat enrere. El ponent ens ha deixat temperatures estivals, sobretot al centre i a la costa on els termòmetres han tocat i fins i tot han superat els 30 graus. Arribà de la mà d’un front que deixava l’ambient més antipàtic i fres en punts del nord, on el mestral (cerç) sempre bufa amb més força i els fronts arriben encara amb certa activitat.

Durant la matinada i a primera hora del dia encara hem tingut el cel ennuvolat i els últims ruixats del front del qual tampoc s’esperava gran cosa.

No ha tardat a imposar-se el sol i a poc al cap de poc aniran recuperant-se les temperatures que a primera hora ens recordaven que ja és tardor tot i l’ambient calorós dels últims dies. Les temperatures nocturnes han patit un descens notable i les màximes baixaran 5-6 graus respecte als valors d’ahir.

Atenció al mestral perquè al nord i interior de Castelló bufarà amb ratxes d’entre 60 i 80 quilòmetres per hora.

Mapes del dilluns de matí amb pluja i vesprada núvol | Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dilluns amb mínimes de 18º i màximes de 25º | Jordi Payà

Demà dimarts continuarem amb ponents i mestrals. Al nord encara es deixarà sentir amb força, encara que anirà afluixant i no castigarà les comarques del nord de Castelló com ho farà hui.

Les temperatures mínimes no patiran canvis, però les màximes experimentaran un ascens notable.

Mapes del dimarts de matí i vesprada amb sol| Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dimarts amb mínimes de 16º i màximes de 30º | Jordi Payà

Tant dimecres com dijous el mestral encara es deixarà sentir al nord. Sense bufar molt fort no pararà del tot en cap moment. Al centre i al sud el vent serà de llevant deixant la mar més alterada i acumulant núvols a la costa que poden deixar pluges dèbils a partir de dijous.
 

Mapes del dimecres amb sol, dijous nuvolositat i divendres amb pluja| Jordi Payà

 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU