Amunt i avall amb el ponent

Vent

Hem tingut un primer tast este cap de setmana que hem deixat enrere. El ponent ens ha deixat temperatures estivals, sobretot al centre i a la costa on els termòmetres han tocat i fins i tot han superat els 30 graus. Arribà de la mà d’un front que deixava l’ambient més antipàtic i fres en punts del nord, on el mestral (cerç) sempre bufa amb més força i els fronts arriben encara amb certa activitat.

Durant la matinada i a primera hora del dia encara hem tingut el cel ennuvolat i els últims ruixats del front del qual tampoc s’esperava gran cosa.

No ha tardat a imposar-se el sol i a poc al cap de poc aniran recuperant-se les temperatures que a primera hora ens recordaven que ja és tardor tot i l’ambient calorós dels últims dies. Les temperatures nocturnes han patit un descens notable i les màximes baixaran 5-6 graus respecte als valors d’ahir.

Atenció al mestral perquè al nord i interior de Castelló bufarà amb ratxes d’entre 60 i 80 quilòmetres per hora.

Mapes del dilluns de matí amb pluja i vesprada núvol | Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dilluns amb mínimes de 18º i màximes de 25º | Jordi Payà

Demà dimarts continuarem amb ponents i mestrals. Al nord encara es deixarà sentir amb força, encara que anirà afluixant i no castigarà les comarques del nord de Castelló com ho farà hui.

Les temperatures mínimes no patiran canvis, però les màximes experimentaran un ascens notable.

Mapes del dimarts de matí i vesprada amb sol| Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dimarts amb mínimes de 16º i màximes de 30º | Jordi Payà

Tant dimecres com dijous el mestral encara es deixarà sentir al nord. Sense bufar molt fort no pararà del tot en cap moment. Al centre i al sud el vent serà de llevant deixant la mar més alterada i acumulant núvols a la costa que poden deixar pluges dèbils a partir de dijous.
 

Mapes del dimecres amb sol, dijous nuvolositat i divendres amb pluja| Jordi Payà

 

Últimes notícies

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.