Amunt i avall amb el ponent

Vent

Hem tingut un primer tast este cap de setmana que hem deixat enrere. El ponent ens ha deixat temperatures estivals, sobretot al centre i a la costa on els termòmetres han tocat i fins i tot han superat els 30 graus. Arribà de la mà d’un front que deixava l’ambient més antipàtic i fres en punts del nord, on el mestral (cerç) sempre bufa amb més força i els fronts arriben encara amb certa activitat.

Durant la matinada i a primera hora del dia encara hem tingut el cel ennuvolat i els últims ruixats del front del qual tampoc s’esperava gran cosa.

No ha tardat a imposar-se el sol i a poc al cap de poc aniran recuperant-se les temperatures que a primera hora ens recordaven que ja és tardor tot i l’ambient calorós dels últims dies. Les temperatures nocturnes han patit un descens notable i les màximes baixaran 5-6 graus respecte als valors d’ahir.

Atenció al mestral perquè al nord i interior de Castelló bufarà amb ratxes d’entre 60 i 80 quilòmetres per hora.

Mapes del dilluns de matí amb pluja i vesprada núvol | Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dilluns amb mínimes de 18º i màximes de 25º | Jordi Payà

Demà dimarts continuarem amb ponents i mestrals. Al nord encara es deixarà sentir amb força, encara que anirà afluixant i no castigarà les comarques del nord de Castelló com ho farà hui.

Les temperatures mínimes no patiran canvis, però les màximes experimentaran un ascens notable.

Mapes del dimarts de matí i vesprada amb sol| Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dimarts amb mínimes de 16º i màximes de 30º | Jordi Payà

Tant dimecres com dijous el mestral encara es deixarà sentir al nord. Sense bufar molt fort no pararà del tot en cap moment. Al centre i al sud el vent serà de llevant deixant la mar més alterada i acumulant núvols a la costa que poden deixar pluges dèbils a partir de dijous.
 

Mapes del dimecres amb sol, dijous nuvolositat i divendres amb pluja| Jordi Payà

 

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.