Amunt i avall amb el ponent

Vent

Hem tingut un primer tast este cap de setmana que hem deixat enrere. El ponent ens ha deixat temperatures estivals, sobretot al centre i a la costa on els termòmetres han tocat i fins i tot han superat els 30 graus. Arribà de la mà d’un front que deixava l’ambient més antipàtic i fres en punts del nord, on el mestral (cerç) sempre bufa amb més força i els fronts arriben encara amb certa activitat.

Durant la matinada i a primera hora del dia encara hem tingut el cel ennuvolat i els últims ruixats del front del qual tampoc s’esperava gran cosa.

No ha tardat a imposar-se el sol i a poc al cap de poc aniran recuperant-se les temperatures que a primera hora ens recordaven que ja és tardor tot i l’ambient calorós dels últims dies. Les temperatures nocturnes han patit un descens notable i les màximes baixaran 5-6 graus respecte als valors d’ahir.

Atenció al mestral perquè al nord i interior de Castelló bufarà amb ratxes d’entre 60 i 80 quilòmetres per hora.

Mapes del dilluns de matí amb pluja i vesprada núvol | Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dilluns amb mínimes de 18º i màximes de 25º | Jordi Payà

Demà dimarts continuarem amb ponents i mestrals. Al nord encara es deixarà sentir amb força, encara que anirà afluixant i no castigarà les comarques del nord de Castelló com ho farà hui.

Les temperatures mínimes no patiran canvis, però les màximes experimentaran un ascens notable.

Mapes del dimarts de matí i vesprada amb sol| Jordi Payà

Mapes de les temperatures del dimarts amb mínimes de 16º i màximes de 30º | Jordi Payà

Tant dimecres com dijous el mestral encara es deixarà sentir al nord. Sense bufar molt fort no pararà del tot en cap moment. Al centre i al sud el vent serà de llevant deixant la mar més alterada i acumulant núvols a la costa que poden deixar pluges dèbils a partir de dijous.
 

Mapes del dimecres amb sol, dijous nuvolositat i divendres amb pluja| Jordi Payà

 

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU