13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Un anticicló pesat i persistent

Imatge d'un dia amb molt fred

 

Portem dies parlant de l’anticicló i de les seues conseqüències. Argumentant que es tracta d’un anticicló típic d’esta època de l’any amb inversions tèrmiques i descens del nivell de la mar fruit de les altes pressions. Un anticicló hivernal que es reforça ací mateix dia rere dia perquè amb més de 1.040 mil·libars al seu centre provoca subsidència (descens de la massa d’aire cap a les zones més baixes de l’atmosfera) i es manté inalterable.

La presència de més núvols afavorirà que les temperatures no baixen tant com els últims dies quan les gelades han sigut intenses al nord i per l’interior, i fins i tot han afectat les comarques més centrals del territori apropant-se de forma perillosa a zones d’horta on els conreus no estan acostumats a tant de fred.

Ens està creuant un xicotet front de núvols de nord a sud i en quedar en cel un poc més cobert la nit no ha sigut tan freda però encara que a partir de migdia acabarà imposant-se el sol les temperatures es mantindran tan baixes com estos últims dies.

 

Hui-20

 

màx-i-mín-dj-20-1

Pense que demà divendres serà el dia és fred de tota la setmana perquè baixaran les temperatures nocturnes (més a l’interior que a la costa on en estar el cel un poc més cobert fins i tot podran pujar lleugerament les temperatures). Els núvols es faran més compactes al sud des de migdia deixant ruixats dèbils al litoral nord d’Alacant.

 

Dv-21

 

màx-i-mín-dv-21

Començarem el cap de setmana amb més núvols al sud i a la costa que al nord i per l’interior. Al sud cal esperar ruixats dèbils fins a migdia a la costa mentre que al nord i per l’interior farà més sol i fins i tot les temperatures podran pujar lleugerament.

Acabarem el cap de setmana amb més sol i temperatures més altes i dilluns donarem la benvinguda a l’última setmana de gener sense canvis, amb oratge estable i anticiclònic.

 

Triple-22

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.