Un anticicló pesat i persistent

Imatge d'un dia amb molt fred

 

Portem dies parlant de l’anticicló i de les seues conseqüències. Argumentant que es tracta d’un anticicló típic d’esta època de l’any amb inversions tèrmiques i descens del nivell de la mar fruit de les altes pressions. Un anticicló hivernal que es reforça ací mateix dia rere dia perquè amb més de 1.040 mil·libars al seu centre provoca subsidència (descens de la massa d’aire cap a les zones més baixes de l’atmosfera) i es manté inalterable.

La presència de més núvols afavorirà que les temperatures no baixen tant com els últims dies quan les gelades han sigut intenses al nord i per l’interior, i fins i tot han afectat les comarques més centrals del territori apropant-se de forma perillosa a zones d’horta on els conreus no estan acostumats a tant de fred.

Ens està creuant un xicotet front de núvols de nord a sud i en quedar en cel un poc més cobert la nit no ha sigut tan freda però encara que a partir de migdia acabarà imposant-se el sol les temperatures es mantindran tan baixes com estos últims dies.

 

Hui-20

 

màx-i-mín-dj-20-1

Pense que demà divendres serà el dia és fred de tota la setmana perquè baixaran les temperatures nocturnes (més a l’interior que a la costa on en estar el cel un poc més cobert fins i tot podran pujar lleugerament les temperatures). Els núvols es faran més compactes al sud des de migdia deixant ruixats dèbils al litoral nord d’Alacant.

 

Dv-21

 

màx-i-mín-dv-21

Començarem el cap de setmana amb més núvols al sud i a la costa que al nord i per l’interior. Al sud cal esperar ruixats dèbils fins a migdia a la costa mentre que al nord i per l’interior farà més sol i fins i tot les temperatures podran pujar lleugerament.

Acabarem el cap de setmana amb més sol i temperatures més altes i dilluns donarem la benvinguda a l’última setmana de gener sense canvis, amb oratge estable i anticiclònic.

 

Triple-22

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.