Un anticicló pesat i persistent

Imatge d'un dia amb molt fred

 

Portem dies parlant de l’anticicló i de les seues conseqüències. Argumentant que es tracta d’un anticicló típic d’esta època de l’any amb inversions tèrmiques i descens del nivell de la mar fruit de les altes pressions. Un anticicló hivernal que es reforça ací mateix dia rere dia perquè amb més de 1.040 mil·libars al seu centre provoca subsidència (descens de la massa d’aire cap a les zones més baixes de l’atmosfera) i es manté inalterable.

La presència de més núvols afavorirà que les temperatures no baixen tant com els últims dies quan les gelades han sigut intenses al nord i per l’interior, i fins i tot han afectat les comarques més centrals del territori apropant-se de forma perillosa a zones d’horta on els conreus no estan acostumats a tant de fred.

Ens està creuant un xicotet front de núvols de nord a sud i en quedar en cel un poc més cobert la nit no ha sigut tan freda però encara que a partir de migdia acabarà imposant-se el sol les temperatures es mantindran tan baixes com estos últims dies.

 

Hui-20

 

màx-i-mín-dj-20-1

Pense que demà divendres serà el dia és fred de tota la setmana perquè baixaran les temperatures nocturnes (més a l’interior que a la costa on en estar el cel un poc més cobert fins i tot podran pujar lleugerament les temperatures). Els núvols es faran més compactes al sud des de migdia deixant ruixats dèbils al litoral nord d’Alacant.

 

Dv-21

 

màx-i-mín-dv-21

Començarem el cap de setmana amb més núvols al sud i a la costa que al nord i per l’interior. Al sud cal esperar ruixats dèbils fins a migdia a la costa mentre que al nord i per l’interior farà més sol i fins i tot les temperatures podran pujar lleugerament.

Acabarem el cap de setmana amb més sol i temperatures més altes i dilluns donarem la benvinguda a l’última setmana de gener sense canvis, amb oratge estable i anticiclònic.

 

Triple-22

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.