Un anticicló pesat i persistent

Imatge d'un dia amb molt fred

 

Portem dies parlant de l’anticicló i de les seues conseqüències. Argumentant que es tracta d’un anticicló típic d’esta època de l’any amb inversions tèrmiques i descens del nivell de la mar fruit de les altes pressions. Un anticicló hivernal que es reforça ací mateix dia rere dia perquè amb més de 1.040 mil·libars al seu centre provoca subsidència (descens de la massa d’aire cap a les zones més baixes de l’atmosfera) i es manté inalterable.

La presència de més núvols afavorirà que les temperatures no baixen tant com els últims dies quan les gelades han sigut intenses al nord i per l’interior, i fins i tot han afectat les comarques més centrals del territori apropant-se de forma perillosa a zones d’horta on els conreus no estan acostumats a tant de fred.

Ens està creuant un xicotet front de núvols de nord a sud i en quedar en cel un poc més cobert la nit no ha sigut tan freda però encara que a partir de migdia acabarà imposant-se el sol les temperatures es mantindran tan baixes com estos últims dies.

 

Hui-20

 

màx-i-mín-dj-20-1

Pense que demà divendres serà el dia és fred de tota la setmana perquè baixaran les temperatures nocturnes (més a l’interior que a la costa on en estar el cel un poc més cobert fins i tot podran pujar lleugerament les temperatures). Els núvols es faran més compactes al sud des de migdia deixant ruixats dèbils al litoral nord d’Alacant.

 

Dv-21

 

màx-i-mín-dv-21

Començarem el cap de setmana amb més núvols al sud i a la costa que al nord i per l’interior. Al sud cal esperar ruixats dèbils fins a migdia a la costa mentre que al nord i per l’interior farà més sol i fins i tot les temperatures podran pujar lleugerament.

Acabarem el cap de setmana amb més sol i temperatures més altes i dilluns donarem la benvinguda a l’última setmana de gener sense canvis, amb oratge estable i anticiclònic.

 

Triple-22

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.