Un anticicló pesat i persistent

Imatge d'un dia amb molt fred

 

Portem dies parlant de l’anticicló i de les seues conseqüències. Argumentant que es tracta d’un anticicló típic d’esta època de l’any amb inversions tèrmiques i descens del nivell de la mar fruit de les altes pressions. Un anticicló hivernal que es reforça ací mateix dia rere dia perquè amb més de 1.040 mil·libars al seu centre provoca subsidència (descens de la massa d’aire cap a les zones més baixes de l’atmosfera) i es manté inalterable.

La presència de més núvols afavorirà que les temperatures no baixen tant com els últims dies quan les gelades han sigut intenses al nord i per l’interior, i fins i tot han afectat les comarques més centrals del territori apropant-se de forma perillosa a zones d’horta on els conreus no estan acostumats a tant de fred.

Ens està creuant un xicotet front de núvols de nord a sud i en quedar en cel un poc més cobert la nit no ha sigut tan freda però encara que a partir de migdia acabarà imposant-se el sol les temperatures es mantindran tan baixes com estos últims dies.

 

Hui-20

 

màx-i-mín-dj-20-1

Pense que demà divendres serà el dia és fred de tota la setmana perquè baixaran les temperatures nocturnes (més a l’interior que a la costa on en estar el cel un poc més cobert fins i tot podran pujar lleugerament les temperatures). Els núvols es faran més compactes al sud des de migdia deixant ruixats dèbils al litoral nord d’Alacant.

 

Dv-21

 

màx-i-mín-dv-21

Començarem el cap de setmana amb més núvols al sud i a la costa que al nord i per l’interior. Al sud cal esperar ruixats dèbils fins a migdia a la costa mentre que al nord i per l’interior farà més sol i fins i tot les temperatures podran pujar lleugerament.

Acabarem el cap de setmana amb més sol i temperatures més altes i dilluns donarem la benvinguda a l’última setmana de gener sense canvis, amb oratge estable i anticiclònic.

 

Triple-22

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.