13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Arriba la pluja a València amb una notable baixada del mercuri

Els dies quasi primaverals en alguns moments del dia que estem vivint a València arriben a la seua fi segons l'Agència Estatal de Meteorologia. El canvi arribarà el diumenge 26 de novembre encara que dissabte començaran a aparèixer núvols en moltes zones de la província. Per a eixe dia, l'Aemet espera «intervals nuvolosos» i no descarta precipitacions que en general, serien febles, i localitzades al sud. Les temperatures aniran «en descens» i podrien registrar-se gelades febles en punts de l'interior.

 

Com explica 'El Levante', a la ciutat de València, el vent de ponent encara pujarà més el termòmetre demà i el dissabte, sobretot pel que fa a les mínimes, que rondaran els 13ºC enfront dels 24 de màxima. El diumenge, l'entrada de vent de l'est refrescarà l'ambient, portarà núvols i farà que el mercuri baixe fins als 17 graus de màxima. No obstant açò, amb prou faenes hi haurà possibilitat que ploga. El dilluns i el dimarts, 27 i 28 de novembre, la probabilitat que caiguen precipitacions en la capital del Túria augmenta fins a arribar al 55%, mentre que les mínimes també experimentaran una reculada.

 

En el sud de la província de València la situació és molt similar, amb temperatures que oscil·laran entre els 6ºC de mínima que s'esperen a Xàtiva el diumenge i els 23 graus de màxima que es preveuen tant a l'interior com en el litoral. En les dos zones, el dia amb més possibilitats que ploga serà el dimarts.

En el nord, per la seua banda, els valors tèrmics se situaran entre el grau sobre zero de mínima que el diumenge s'espera a Utiel als 10 de mínima que es preveuen en la costa, en punts com Sagunt; les màximes passaran dels 20ºC en tots dos punts fins al diumenge, quan tímidament se superaran els 17. El dimarts serà, de nou, la jornada que més probabilitats té de registrar pluja.

Últimes notícies

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.