Prompte podria arribar una entrada de nord amb una DANA i nevades

 

El doll polar s’està intensificant i de cara al cap de setmana podria començar a ondular-se. Amb el pas dels dies apareixerà una important dorsal atlàntica a l’oest de les Illes Britàniques i una borrasca en el centre d’Europa. Aquesta situació podria obrir pas al vent del nord amb el possible aïllament d’una DANA sobre el territori peninsular, afirma Francisco Martín, expert de Meteored.

Les prediccions assenyalen la formació d’un règim de «dorsal atlàntica de bloqueig» amb un ramal descendent de nord a sud dirigit cap al territori peninsular. Això desencadenaria una entrada de vent del nord bastant freda a partir del diumenge.

A més, amb la probable presència d’una DANA sobre la Península, podria desenvolupar-se un episodi de pluges abundants en el terç nord peninsular, Balears i zones llevantines. A les Illes Canàries també es preveuen precipitacions, però associades a altres sistemes nuvolosos.

Si finalment es produeix aquesta entrada, durant la primera part de la setmana vinent les nevades podrien afectar moltes zones altes peninsulars i de la Meseta Nord. Ara aquesta invasió sembla estar pràcticament assegurada i a més amb vent, alguna cosa que intensificaria la sensació de fred.

 

Encara hi ha incertesa, però no serà una nova “Filomena”

 

Aquests escenaris comporten una alta incertesa en comparació amb altres situacions on els vents de l’oest són més predictibles. L’entrada seria temporal, ja que després d’ella la DANA formada es traslladaria cap al Mediterrani.

En definitiva, a partir de la setmana vinent estarem enfront d’un canvi de temps amb entrada de nord, DANA, fred, pluges i nevades. De confirmar-se estaríem davant la primera envestida de l’hivern, que succeiria de manera passatgera. Això no suposa l’arribada d’una nova “Filomena”, ja que la dinàmica i la gènesi d’aquesta situació no és la mateixa, però caldrà estar atent a l’entrada de nord si es produeix.

Últimes notícies

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.