Prompte podria arribar una entrada de nord amb una DANA i nevades

 

El doll polar s’està intensificant i de cara al cap de setmana podria començar a ondular-se. Amb el pas dels dies apareixerà una important dorsal atlàntica a l’oest de les Illes Britàniques i una borrasca en el centre d’Europa. Aquesta situació podria obrir pas al vent del nord amb el possible aïllament d’una DANA sobre el territori peninsular, afirma Francisco Martín, expert de Meteored.

Les prediccions assenyalen la formació d’un règim de «dorsal atlàntica de bloqueig» amb un ramal descendent de nord a sud dirigit cap al territori peninsular. Això desencadenaria una entrada de vent del nord bastant freda a partir del diumenge.

A més, amb la probable presència d’una DANA sobre la Península, podria desenvolupar-se un episodi de pluges abundants en el terç nord peninsular, Balears i zones llevantines. A les Illes Canàries també es preveuen precipitacions, però associades a altres sistemes nuvolosos.

Si finalment es produeix aquesta entrada, durant la primera part de la setmana vinent les nevades podrien afectar moltes zones altes peninsulars i de la Meseta Nord. Ara aquesta invasió sembla estar pràcticament assegurada i a més amb vent, alguna cosa que intensificaria la sensació de fred.

 

Encara hi ha incertesa, però no serà una nova “Filomena”

 

Aquests escenaris comporten una alta incertesa en comparació amb altres situacions on els vents de l’oest són més predictibles. L’entrada seria temporal, ja que després d’ella la DANA formada es traslladaria cap al Mediterrani.

En definitiva, a partir de la setmana vinent estarem enfront d’un canvi de temps amb entrada de nord, DANA, fred, pluges i nevades. De confirmar-se estaríem davant la primera envestida de l’hivern, que succeiria de manera passatgera. Això no suposa l’arribada d’una nova “Filomena”, ja que la dinàmica i la gènesi d’aquesta situació no és la mateixa, però caldrà estar atent a l’entrada de nord si es produeix.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.