Prompte podria arribar una entrada de nord amb una DANA i nevades

 

El doll polar s’està intensificant i de cara al cap de setmana podria començar a ondular-se. Amb el pas dels dies apareixerà una important dorsal atlàntica a l’oest de les Illes Britàniques i una borrasca en el centre d’Europa. Aquesta situació podria obrir pas al vent del nord amb el possible aïllament d’una DANA sobre el territori peninsular, afirma Francisco Martín, expert de Meteored.

Les prediccions assenyalen la formació d’un règim de “dorsal atlàntica de bloqueig” amb un ramal descendent de nord a sud dirigit cap al territori peninsular. Això desencadenaria una entrada de vent del nord bastant freda a partir del diumenge.

A més, amb la probable presència d’una DANA sobre la Península, podria desenvolupar-se un episodi de pluges abundants en el terç nord peninsular, Balears i zones llevantines. A les Illes Canàries també es preveuen precipitacions, però associades a altres sistemes nuvolosos.

Si finalment es produeix aquesta entrada, durant la primera part de la setmana vinent les nevades podrien afectar moltes zones altes peninsulars i de la Meseta Nord. Ara aquesta invasió sembla estar pràcticament assegurada i a més amb vent, alguna cosa que intensificaria la sensació de fred.

 

Encara hi ha incertesa, però no serà una nova “Filomena”

 

Aquests escenaris comporten una alta incertesa en comparació amb altres situacions on els vents de l’oest són més predictibles. L’entrada seria temporal, ja que després d’ella la DANA formada es traslladaria cap al Mediterrani.

En definitiva, a partir de la setmana vinent estarem enfront d’un canvi de temps amb entrada de nord, DANA, fred, pluges i nevades. De confirmar-se estaríem davant la primera envestida de l’hivern, que succeiria de manera passatgera. Això no suposa l’arribada d’una nova “Filomena”, ja que la dinàmica i la gènesi d’aquesta situació no és la mateixa, però caldrà estar atent a l’entrada de nord si es produeix.

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.