Prompte podria arribar una entrada de nord amb una DANA i nevades

 

El doll polar s’està intensificant i de cara al cap de setmana podria començar a ondular-se. Amb el pas dels dies apareixerà una important dorsal atlàntica a l’oest de les Illes Britàniques i una borrasca en el centre d’Europa. Aquesta situació podria obrir pas al vent del nord amb el possible aïllament d’una DANA sobre el territori peninsular, afirma Francisco Martín, expert de Meteored.

Les prediccions assenyalen la formació d’un règim de “dorsal atlàntica de bloqueig” amb un ramal descendent de nord a sud dirigit cap al territori peninsular. Això desencadenaria una entrada de vent del nord bastant freda a partir del diumenge.

A més, amb la probable presència d’una DANA sobre la Península, podria desenvolupar-se un episodi de pluges abundants en el terç nord peninsular, Balears i zones llevantines. A les Illes Canàries també es preveuen precipitacions, però associades a altres sistemes nuvolosos.

Si finalment es produeix aquesta entrada, durant la primera part de la setmana vinent les nevades podrien afectar moltes zones altes peninsulars i de la Meseta Nord. Ara aquesta invasió sembla estar pràcticament assegurada i a més amb vent, alguna cosa que intensificaria la sensació de fred.

 

Encara hi ha incertesa, però no serà una nova “Filomena”

 

Aquests escenaris comporten una alta incertesa en comparació amb altres situacions on els vents de l’oest són més predictibles. L’entrada seria temporal, ja que després d’ella la DANA formada es traslladaria cap al Mediterrani.

En definitiva, a partir de la setmana vinent estarem enfront d’un canvi de temps amb entrada de nord, DANA, fred, pluges i nevades. De confirmar-se estaríem davant la primera envestida de l’hivern, que succeiria de manera passatgera. Això no suposa l’arribada d’una nova “Filomena”, ja que la dinàmica i la gènesi d’aquesta situació no és la mateixa, però caldrà estar atent a l’entrada de nord si es produeix.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.