11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Prompte podria arribar una entrada de nord amb una DANA i nevades

 

El doll polar s’està intensificant i de cara al cap de setmana podria començar a ondular-se. Amb el pas dels dies apareixerà una important dorsal atlàntica a l’oest de les Illes Britàniques i una borrasca en el centre d’Europa. Aquesta situació podria obrir pas al vent del nord amb el possible aïllament d’una DANA sobre el territori peninsular, afirma Francisco Martín, expert de Meteored.

Les prediccions assenyalen la formació d’un règim de “dorsal atlàntica de bloqueig” amb un ramal descendent de nord a sud dirigit cap al territori peninsular. Això desencadenaria una entrada de vent del nord bastant freda a partir del diumenge.

A més, amb la probable presència d’una DANA sobre la Península, podria desenvolupar-se un episodi de pluges abundants en el terç nord peninsular, Balears i zones llevantines. A les Illes Canàries també es preveuen precipitacions, però associades a altres sistemes nuvolosos.

Si finalment es produeix aquesta entrada, durant la primera part de la setmana vinent les nevades podrien afectar moltes zones altes peninsulars i de la Meseta Nord. Ara aquesta invasió sembla estar pràcticament assegurada i a més amb vent, alguna cosa que intensificaria la sensació de fred.

 

Encara hi ha incertesa, però no serà una nova “Filomena”

 

Aquests escenaris comporten una alta incertesa en comparació amb altres situacions on els vents de l’oest són més predictibles. L’entrada seria temporal, ja que després d’ella la DANA formada es traslladaria cap al Mediterrani.

En definitiva, a partir de la setmana vinent estarem enfront d’un canvi de temps amb entrada de nord, DANA, fred, pluges i nevades. De confirmar-se estaríem davant la primera envestida de l’hivern, que succeiria de manera passatgera. Això no suposa l’arribada d’una nova “Filomena”, ja que la dinàmica i la gènesi d’aquesta situació no és la mateixa, però caldrà estar atent a l’entrada de nord si es produeix.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.